Welke bak ?


Jeroen-Venlo

Member
Lid geworden
10 januari 2022
Berichten
14
Leeftijd
46
Na mijn voorstel rondje meteen een vraag...
Ik woon zeer dicht bij de grens en in duitsland staan regelmatig mooie bakken te koop

Nu heb ik 2 bakken op zicht
beide zo goed als nieuw

De ene is een aqualantis van 150x60dx75h (pomp, led etc, co2)
De andere is een trofis van 180x60dx60h (pomp, geen led, co2)

De Trofis is 120 euro goedkoper, daarmee zou ik Led kunnen bekostigen en zijn ze net zo duur
Qua inhoud scheelt het maar enkele liters

ik heb nog niet exact bepaald wat voor vissen ik ga houden, ik vind het tegenwoordige aquascape wel erg mooi, heb hier 2 prachtige stukken hout staan van 120 en 140cm)
Scholenvisjes, corydoras, sturisoma, Lnummers... en dan veel groei

maar welke bak nu te kiezen, ze zijn beide dusdanig interessant geprijst dat ik een keuze uit 1 van deze twee wil maken

Ze zijn beide leeg en zonder vis
 
Welke pomp zit erbij? Ik heb ook Aquatlantis Fusion 150, maar dan de 150x50 afmeting. Die jij hebt genoemd is de Pro uitvoering volgens mij. Ik zou voor Aquatlantis gaan. Of je moet de trofis willen ombouwen met LED.
 
Ik zou voor scaping voor de langere gaan dus de 180cm.

De hogere zou ik doen met grote vissen zoals discus of manen.
 
Beide een Eheim Pro 4
Licht ombouwen is makkelijker dan een bakmaat aanpassen :)
Je voorkant is waar je naar kijkt (diepte buiten beschouwing gelaten) maar ook hier scheelt het haast niks (4cm2)
 
Dat zou kunnen, dat was een voorzichtinge aanname, ik zie nu dat je op zo een 200 moet rekenen (en oplopend)
 
Dat zou kunnen, dat was een voorzichtinge aanname, ik zie nu dat je op zo een 200 moet rekenen (en oplopend)
Per lamp idd.
komt nog je voeding en controller bij en afhankelijk van je keuze heb je 2-4 lampen nodig voor een Btje knappe spreiding van je licht
 
Voorbeeldā€¦ en dan schrik je al vd prijs?
 
Ik heb hier Led Battens liggen, 40watt op 120cm, niet dimbaar, 6500 Kelvin
Daar deze onze terraria het ook zeer goed op die zou ik zeker ook eens op aquaria willen proberen, door de randjes netjes af te kitten zijn die volledig waterdicht

Ik heb even gedacht de LED vs T5 buiten beschouwing te laten maar LED heeft per cm2 meer licht (sterkte) zover ik heb kunnen vinden
Dat komt de plantengroei wel ten goede

Keuzes.... :)
 

Bijlagen

  • bak.jpg
    bak.jpg
    177.5 KB · Weergaven: 90
Dat zijn inderdaad bizarre prijzen, dat zou ik er nimmer voor betalen, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden
 
Om het makkelijk te houden ga ik denk ik toch voor de 150 bak, aqualantis bakken zijn wel erg fraai om te zien
 
Dat zijn inderdaad bizarre prijzen, dat zou ik er nimmer voor betalen, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden

Heb ik ook en ik ben absoluut onder de indruk van deze chinees

 
Heb ik ook en ik ben absoluut onder de indruk van deze chinees


hoeveel stuks op wat voor maat bak heb je ?
 
Gaaf, en qua hoogte "the sky is the limit"
Het plafond komt eerder.
Of staat die bak buiten :engel:
Ha, nee...die komt binnen te staan, als ik buiten ben heb ik geen tijd voor visjes
8000m2 tuin die ooit nog eens af moet
5 varkens die de boel bij elkaar schreeuwen als ze eten willen (en dat is vaak)
Dus lekker in de huiskamer
 
Dat zou kunnen, dat was een voorzichtinge aanname, ik zie nu dat je op zo een 200 moet rekenen (en oplopend)

Dit heb ik voor mijn 80cm betaald šŸ™ˆ met korting..

Als je niet voor maanvissen of discusvissen gaat zou ik voor de 'lagere' bak kiezen met 60cm hoogte.
Licht op 75 cm hoogte wordt wel lastiger.. in de zin van voldoende licht op de bodem krijgen voor een beetje plant :)
 
Ik moet toegeven, zulke prijzen had ik niet verwacht....
Led zelf kost geen dr*l dus dat zal het niet zijn, in de toekomst maar eens mee experimenteren, de bak die ik gekozen heb heeft al led, dat scheelt

morgen ga ik hem ophalen
 
Ik moet toegeven, zulke prijzen had ik niet verwacht....
Led zelf kost geen dr*l dus dat zal het niet zijn, in de toekomst maar eens mee experimenteren, de bak die ik gekozen heb heeft al led, dat scheelt

morgen ga ik hem ophalen
Gewone LED kosten niet heel veel, dat klopt.
Echter, we hebben het hier over geselecteerde power LED, in een watervaste behuizing. Dat maakt het een stuk prijziger ;)
 
Uit mn hoofd gedaan kost 1 led balk voor de Fusion 120 rond de 300 euro.
 

Terug
Bovenaan