Welke aquariumlamp?


Rgs018

Well-known member
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
137
Locatie
A'dam
Ik heb een Superfish aqua 30 overgenomen met het doel deze te gaan gebruiken als garnalenbak. Kom ik er net achter dat de lamp (e27 compact lamp) die er in zit zo goed als dood is. Daarnaast vind ik het warmte wit niet bepaald mooi.

Ik zat nu te kijken naar deze: https://www.amazon.nl/UEETEK-Aquari...1&rps=1&sprefix=aquarium+lamp+e,aps,73&sr=8-3

Maar ik heb ook nog een terrarium lamp (ZooMed reptisun UVB 5.0) die ik er eventueel in kan doen tot die tijd. Omdat ik een tank vol met planten en een tapijt wil is verlichting dus wel belangrijk vandaar dat ik jullie om advies vraag wat betreft mijn lampkeuze.
 
Kijken voor een led versie met +-zelfde wattage en een e27 fitting kleur 840 of 865 uit de bouwmarkt
 
Kijken voor een led versie met +-zelfde wattage en een e27 fitting kleur 840 of 865 uit de bouwmarkt

Mja, ik heb even staan kijken en die lamp fitting die er nu in zit kan er gewoon uit. Dus ik heb gewoon die hele lamphouder er uit gehaald en ga morgen gewoon een led bar er in plaatsen zodat ik ook blauw licht er in kan hebben voor de planten. Moet morgen alleen kijken hoe dik die bar is zodat ik een houdertje kan ontwerpen en uit printen.
 

Terug
Bovenaan