Welke apistogramma ?


rens-ie

Well-known member
Lid geworden
27 januari 2012
Berichten
55
Locatie
vlaardingen
Hallo,
Ik heb een waterbox 50.3 met totale afmeting van 90x50x45 min de interne filterkamer blijft er nog 90x36x45 over voor zwemruimte.
Bestand is nu 10 corydoras panda en 5 otocinclus. Komt nog een school kardinaal tetra’s bij.
Wat zou hierbij een leuke/mooie apistogramma bij zijn?

Gr sner
 
met je 10 corys en school kardinalen ( hoeveel?) lijkt met beter enkel in de bovenlaag iets bij te plaatsen

ook moet je naar je temperatuur kijken, kardinalen vragen hogere temp (23-29) , pandas 20-25C
 
Temperatuur staat op 24 graden.
school van 15 kardinalen wil ik toevoegen.
 
Voor dwergcichliden is de hoogte niet zo belangrijk, het gaat vooral om de bodemoppervlakte.
Die is 90 bij 36 cm wat niet heel groot is als er al 10 C. panda op wonen.

Als je het ècht wil zou je het met een niet al te territoriale soort kunnen proberen, misschien A. macmasteri of A. hongsloi, maar aanraden zou ik het niet.

Beter lijkt mij inderdaad ook het in de bovenlaag te zoeken.
Dat is, zeker als je in Zuid-Amerika wil blijven èn een kleurrijke blikvanger zoekt, best een uitdaging.
Zelf heb ik bovenin een school spatzalmen (Pyrrhulina brevis) waar ik erg van geniet, maar echt kleurrijk is het niet.
Als de regio niet echt uitmaakt zou je aan killy-vissen (seizoensvissen) kunnen denken, bijvoorbeeld Epiplatys annulatus (ringbandsnoekje).
Of bijvoorbeeld Pseudepiplatys dageti sp. 'Gold', Pseudomugil furcatus, P. paskai, P. gertrudae of Marosatherina ladigesi (Celebes zeilvis).

Ik wens je veel succes met je keuze.
En hoop op foto's .....
 

Terug
Bovenaan