welke alg


R

renco85

Guest
Goedenavond!

sinds 2 weken en 2 dagen heb ik een aquarium staan alleen nu heb ik last van alg, om er snel op in te kunnen spelen zou ik graag willen weten wat dit voor alg is.

Alvast bedankt voor het meedenken!

ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn



29101.jpg


alg1732.jpg
 
Draadalg lijkt me dat.
Hoeveel uur heb je de verlichting aan en wat zijn nu de waarden van je bak.
Hij draait nog in he??
 
Ja hij is nog aan het indraaien maar heb er een paar vissen inzitten nu aangezien ik hier op aquaforum had gelezen dat dit het opstartproces ten goede zou komen.
ik ga zo snel mogelijk een testkoffertje kopen maar voor nu heb ik helaas geen waterwaardes. de verlichting heb ik nog steeds op 8 uur staan.
 
8 uur is niet te lang in ieder geval.
Ik denk dat de intensiteit dan weleens teveel kan zijn. Die algen zie je zeker vooral boven in en niet op de lagere planten??

Vaak is de oorzaak te weinig co2 eventueel icm teveel licht. Maar ik ken je co2 gehalte niet nog.
Maar het kan ook door teveel lichtintensiteit komen. Ik heb ook in een bak met 30mg/L aan co2 dat gehad op de hoogste delen van een zwaardplant. Flink wat drijvers erin deed de zaak goed omdat dit behoorlijk het licht heeft gedempt.

Het zijn mooi zijn als je binnenkort de waterwaarden kan testen en posten. Dan weten we iets meer en ook je gehalte co2.
 
klopt het is wel vooral op de wat hogere bladeren en op het kienhout. alleen op een paar bladeren van echinodorusplanten.
ik heb een co2 systeem en die staat ingesteld op ph 6.9 en de continue test is groen.tevens heb ik voldoende planten en ook drijfplanten.

foto_15475.jpg
 
Als je de kh ook kan meten dan weten we hoeveel co2 je in de bak hebt. Dat zou wel mooi zijn.
 
Heb je het hout eerst 3 weken voorgewaterd ?
 
Ik vind je bak erg mooi! Is dit je eerste aquarium ?!
 

Terug
Bovenaan