Welke alg is dit?


H

HansHuis

Guest
Wie kan mij vertellen welke alg dit is? Volgens mij baardalg maar het is niet weg te krijgen. Ook niet met Algozid. Hoe kom ik hier vanaf?

DSC_0925.JPG
 
Je moet de oorzaak bestrijden dus misschien kun je wat over de bak en het onderhoudt zeggen en je waterwaarden.
 
Nu las ik dit stukje hieronder

Blauwe algen – Deze groen/blauwe substantie wordt veroorzaakt door een teveel aan voedingsstoffen in het water. Meestal komt dit door het overvoeren,maar ook dode bladeren en dode vissen kunnen een oorzaak zijn. Blauwalgen kunnen makkelijk weggeveegd worden.

Wordt veroorzaakt door een teveel aan voedingsstoffen. Vallen hier dan de voedingstoffen die je de dieren geeft onder of gaat het ook om planten voeding?
 
Blauwalg is vaak een overbelasting in je bak. Als je veel vervuiling hebt dan kan je blauwalgen ontwikkelen. Teveel voeren of dode bladeren kan hiervan de oorzaak zijn.
 
http://www.aquascaping-blog.com/blauwalg

Dit is ook goede info wat op deze site staat genoemd. Zoals zo vaak lees je erg veel verschillende geluiden over diverse onderwerpen en dat is bij de algen net zo. Maar plantenvoeding zal zover ik weet en hier lees geen blauwalgen geven. Het zijn meer plantenresten en voeding wat overblijft wat een te hoge belasting geeft. Of een dode vis of slak die ergens ligt te rotten bvb. Ik volg de EI en overdoseer de no3 en de po4 en ook de plantenvoeding maar dat geeft echt geen blauwalgen.
 

Terug
Bovenaan