Welke alg is dit en wat doe ik er aan?


Jazzy

Well-known member
Lid geworden
22 februari 2016
Berichten
115
Leeftijd
70
Ik wordt hier zò moedeloos van! Deze alg krijg ik maar niet weg uit mijn bak.Welke is dit? Het geeft zwarte vlekken en randen aan de planten en bij sommige planten hangen slierten. Het tast alle planten aan. Ik geef dagelijks easy carbo en wekelijks profito. Wat kan er mis zijn?:stom::help::(

1.jpg


2.jpg
 
Weet je de rest van je waterwaarden ook en doseer je ook iets van co2? Heb je verder nog wat info over het licht en de bak?
 
En wat bedoel je met slierten? Die zie ik niet op je foto's? Behalve dan de worteltjes aan een jonge javavaren...
 
De foto is nietheel scherp maar iets rechts naast het midden en dan op ongeveer 3/4 van de hoogte meen ik een jong javavarentje te zien dat vast zit Aan het oude blad, en ja die jonge plantjes maken wortels
 
Goedemorgen. Wat info over de bak. Het is een 1meter bak. Verlichting zijn twee dunne tl`s van 45 wtt die van 10 tot 22 uur aan zijn.Ik doe elke week een waterwissel van 20%. De waardes kan ik alleen nog maar met strips meten (nog geen financien voor druppeltest)
no2 0
no3 20
chlorine 0
gh 16.8
kh 10
ph 8
Wekelijk profito
dagelijks Carbo
 
Weet je ook de po4? Hoeveel voeding voeg je toe en gebruik je iets van bodemvoeding?
Met 90W zou je meer dan genoeg licht moeten hebben en wellicht is de 12 uur teveel. Strips kunnen flink afwijken dus probeer het eens te laten testen met druppels.
 
Weet je ook de po4? Hoeveel voeding voeg je toe en gebruik je iets van bodemvoeding?
Met 90W zou je meer dan genoeg licht moeten hebben en wellicht is de 12 uur teveel. Strips kunnen flink afwijken dus probeer het eens te laten testen met druppels.
Nee ik weet niet de po4, die zit niet op de strips. Ik ben bij de dieren winkel geweest om te laten testen, maar die gebruikte ook strips dus daar schoot ik niet mee op.
 
Maar mijn vraag was.........om welke alg gaat het hier?
 
Nee ik weet niet de po4, die zit niet op de strips. Ik ben bij de dieren winkel geweest om te laten testen, maar die gebruikte ook strips dus daar schoot ik niet mee op.
Ik gebruik geen bodemvoeding en voeg dagelijks Carbo en wekelijs Profito toe.
 
En wat bedoel je met slierten? Die zie ik niet op je foto's? Behalve dan de worteltjes aan een jonge javavaren...
Het zijn idd worteltjes zie ik nu, maar wel met alg bekleed.
 
Goeiemorgen allemaal. bedankt voor de reacties. Ik denk na veel zoekwerk dat het Staghorn is.Mijn watercirculatie was ook miniem en ik heb de oorzaak gezocht. Ik heb alle in en uit slangen van binnen schoongemaakt en de uitstroom is nu beter. Ik zal ook een overdosis carbo toevoegen en hoop dat het dan beter wordt.Plankje dank je wel voor de link, daar heb ik het gevonden.
 
Nou lieve mensen. De staghorn is verleden tijd gelukkig! Ik heb een dubbele dosis Carbon er in gedaan, het licht van 12 naar 10 uur gebracht en minder gevoerd.En het heeft geholpen! Dat voeren blijf ik trouwens moeilijk vinden. De hoeveelheid hier van. Ik weet dat het in een paar minuten op moet zijn, maar ben dan bang dat niet alle vissen genoeg hebben gehad. Ik geef `s morgen wat droogvoer en wafeltjes en `s avonds 1 blokje diepvries voer.Kan ook niet goed zien of de vissen te dik of te dun zijn. Ik zag wel dat mijn dwergklauw kikkertje een behoorlijk pensje had dus daar houd ik me maar aan vast.
 
In de natuur hebben ze ook niet dagelijks te eten dus niet te bang zijn dat ze verhongeren. Elke dag een beetje dat snel opraakt is verder prima. Mooi dat de Staghorn tot het verleden behoort.
 

Terug
Bovenaan