Welke alg en hoe kom ik ervan af ?

  • Onderwerp starter vriend van de cory
  • Startdatum

V

vriend van de cory

Guest
17814006_10209009101851189_206670999_n.jpg
17813985_10209009101531181_1934884376_n.jpg



Welke alg is dit en hoe kom ik ervan af ?

Ik voeg co2 toe aan de bak, er zit 39lumen per liter op . Verder voeg ik plantenvoeding van backplay toe.
Maar ik denk dat het komt door een teveel aan ammonium die lekt omdat ik ADA aquasoil heb gebruikt.
Ik wist niet dat ik de bodem moest laten wennen eerst ...
 
O jee ja dat is een boost voor algen in elk geval. Wat lastig te zien welke alg dit nu is vind ik. Lijkt me draadalg of Synedra toe.
 
Lijkt haast wel beginnende draadalg....... Wat vervelend zeg!
 
Kun je het ammoniumgehalte meten?
 
Je kan al algen krijgen met voor ons niet meetbare hoeveelheden:)
 
Ow..... Misschien wat meer verversen dan?
 
Met die bodem moet je zeker veel verversen en dat staat er denk ik ook wel op. Zo voer je de nh3/4 af. Ik ken de bodem niet zelf maar zover ik weet staat er wel iets op over verversen en eerst dus geen bewoners toevoegen.
 
Dit lees ik bij Azaqua:

Het Aqua Soil zit vol met voedingsstoffen die in het begin kunnen zorgen voor nitriet pieken. Breng pas dieren in als het veilig is!! Houd ook rekening met vissen zoals Corydoras- en Apistogramma soorten die het substraat door elkaar kunnen woelen. Voor verkeerd gebruik of schade zijn wij niet verantwoordelijk en het gebruik van ADA Aqua Soil is op eigen risico.
 
Oeps..... Dat wordt veel verversen ja!
 
ik ververs elke dag 25L
Behalve gisteren en vandaag omdat ik aan de zee zit ...
Morgen 50L eruit en erin dan maar :p

Ik heb niets om het te meten dus dat is wel lastig.
Nitriet heb ik wel gemeten en dat is 0 , heb er een potfilter en een binnenfilter in hangen .
 
Maar oke , ik mag dus weer gaan zeulen met water morgen. Goeie work-out.
 
Ik heb toch een paar bedenkingen na het bekijken van je foto-album van deze bak.
Begrijp me niet verkeerd: het is mooi gedaan hoor!
Maar: Je hebt dus een groot deel ADA soil gebruikt en de bak draait sinds 26 maart of zie ik het verkeerd?

Ik zie toch wel heel veel vis terwijl je de eerste drie weken met een soil (zeker de ADA) heel veel moet verversen omdat je waterwaardes alle kanten uit gaan.
Was het dan niet visvriendelijker geweest om de bak eerst wat te laten stabiliseren alvorens vissen toe te voegen?
Er zit precies al een compleet visbestand in de bak?
Ik zie zelfs wat Otocinclus zwemmen: altijd wildvang, gevoelige vissen en jij voegt ze toe tijdens de indraaiperiode van de sol?

Ik zou anders verwachten van iemand die zichzelf "vriend van de cory" noemt, eerlijk gezegd... Waarom doe je alles zo snel? En als je snel wil gaan waarom gebruik je dan een dergelijke soil?
Hopelijk neem je het me niet kwalijk maar ik vrees echt dat je je vissen op die manier geen dienst bewijst. Daarnaast is dergelijke haastige opstart ook redelijk risicovol op algenvlak maar dat merk je zelf wel..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar draait het toch helemaal niet om in dit topic?

Je hebt je punt gemaakt in het topic over de ramirezi's. En bedankt om me op mijn fouten te wijzen, dat maakt me alleen maar bewuster dat ik nog meer tijd in de bak moet steken.
 

Terug
Bovenaan