Welk visbestand moet ik kiezen


J

JorenLuesink

Guest
ik kan niet kiezen tussen 2 visbestanden

Of 2 pearlscales met garnalen en verstopplekken



Of met 15 danios en garnalen
 
Op mijn andere post heeft iemand me aangeraden om voor deze te gaan en niet voor andere
 
Omdat goede kwalitijt max tennisbal grote behaald
En op die site staat minimum maat 80 tot 100 cm en mijn bak is 85 cm
 
Je heb een beetje veel topics op verschillende plaatsen aangemaakt waardoor het lijntje moeilijk te volgen is. Ik heb aangegeven dat als je nu perse sluiers wil houden in 80 cm dat je dan kunt gaan voor 2 pearl scale. Heb er ook bij vermeld dat dit een moeilijk soortje is en je eerst moet gaan inlezen. Dit soort is niet makkelijk en vraagt veel onderhoud. Denk er ook aan dat jonge sluiertje meerdere keren per dag eten nodig heb. Ik neem aan dat je nog op school zit dus daar zal je een oplossing voor moeten vinden.

Vind het goed te lezen dat je de 4 sluiers die je op dit moment heb in de vijver ga doen!!!!!

In je topics heb je het nu over chinese danios of de pearl scales wat ik begrijp.

Als beginner zou ik beginnen met de danios. Sluiers kun je altijd later gaan houden als je ervaren ben en een mooi groot aquarium heb. Hoewel ik sluiers ook erg mooi en leuk vind is dit niet altijd een "leuke" hobby. Onderhoud, scapen, ziektens en slachtoffers. Als beginner is het niet leuk als je te maken ga krijgen met veel ellende en dat zul je helaas met sluiers krijgen. Over een paar jaar weet je veel meer over waterwaardens, filters en nog veel meer waardoor als je ooit sluiers ga nemen je er met plezier en kennis mee kan beginnen.

Misschien vind je de visjes die willem666 houd ook erg leuk. Ik vind deze ook heel mooi. Kleurtjes en gedrag schijnt heel leuk te wezen. Willem is een planten freak (sorry willem :D ) en heeft deze visjes nu erbij. Misschien is dit ook een leuke hobby voor je. Mooie scape en kleurijke visjes.


Keuzes maken is altijd moeilijk maar zet sluiers even in de koelkast :D
 
Beginner ik heb al aquaria ton ik 6 was en daarvoor altijd hoe slecht het ook is een kom die goudvissen hebben het 6 jaar uit gehouden en daarna gingen ze in de vijver

Chubby de chubunkin
En spot de witte goudvis met rode vlek
Ze leven bijde nog chubby is 20 cm
Spot is 25 cm
 
Het is geen kwestie dat ze het 6 jaar overleven in een kom (kwantiteit) maar het gaat om kwaliteit. Ze zullen wel erg blij zijn geweest met hun baasje en hun riante onderkomen. De vijver zullen ze fantastisch hebben gevonden voordat de reiger kwam. :stom:
4 sluiers houden in 85 cm getuigt niet van veel inzicht en kennis in deze. Sorry :koffie:

Je heb nu al zoveel adviezen gekregen dus doe verder wat je nodig vind wat je moet doen. Een paar sluiers meer of minder in de vissen hemel wat maakt het uit.
 
De goudvisen zijn 2 van de wijnige die het overleeft hebben en ik zouw max 2 sluiers in de 80 cm doen en de laatste 2 in de vijver
En de kom was toen ik vier was tot 6 jaar daarna in de 60 cm 4 jaar en daarna in de vijver tot nu
 
Onder goede omstandigheden wordt een goudvis al bijna 20cm in z'n eerste levensjaar... Al wat hij kleiner blijft is enkel te wijten aan slechte zorg door de eigenaar.
Geen goudvis(achtigen) in je bakje steken is het beste advies die iedereen je hier kan geven.
Er bestaan veel soorten mooie en makkelijke danio's die prima geschikt zijn voor een koudwater aquarium zoals jij hebt.
Maar ga er aub geen garnalen bij steken, die gaan enkel een dure snack worden.
 
ik heb nu tijdelijk mijn sluiers oneergebracht in de speci kuip waar mijn guppen in zaten die is 90 liter dus al meer en binnekort een meter aquarium dus 2 maand in de kuip daarna in de meter veel waterwisselsdan komt het hopelijk goed
 
Huh? Je vissen waren toch verhuist naar een vijver? Meen ik in een van je andere topics opgepikt te hebben?
 
Nog erg jong, wisselt elke 5 minuten van wat hij nou precies wil. Morgen zitten er weer danios in.

Geduld is een belangrijke eigenschap in de aquarium hobby, ik zou dan ook nog even goed nadenken over wat je precies wil. Vervolgens een plan maken en uitvoeren.. met een lange adem (doorzetten en bij je beslissing blijven)
 
Huh? Je vissen waren toch verhuist naar een vijver? Meen ik in een van je andere topics opgepikt te hebben?
Dat wouw ik ook doen maar me moeder vond dat een slecht idee darom komen zebinnekort toch in de meter
 
Sorry als ik bot overkomt maar je moeder kent er niets van. Het wordt hoogtijd dat ze het belang van de vissen voorop begint te zetten ipv eigenwijs haar eigen zin te doen.
 
Dat wouw ik ook doen maar me moeder vond dat een slecht idee darom komen zebinnekort toch in de meter
Ondanks dat je nu weet dat ze dan echt te klein zitten? Jammer om te horen dat het welzijn van je vissen niet op nmr1 staat, om even heel kort door de bocht te reageren. Je kunt hier iets zoveel mooiers van maken....
 
Ondanks dat je nu weet dat ze dan echt te klein zitten? Jammer om te horen dat het welzijn van je vissen niet op nmr1 staat, om even heel kort door de bocht te reageren. Je kunt hier iets zoveel mooiers van maken....
Het is natuurlijk wel een dilemma voor Joren want hij heeft nog altijd het ouderlijk gezag boven hem staan. Het staat los van wat hij graag wil ook in een spagaat; dat wat wij verantwoord vinden en graag zien en dat wat zijn moeder vindt dat moet kunnen en toe staat. Zo ervaar ik het tenminste.
 
Het is natuurlijk wel een dilemma voor Joren want hij heeft nog altijd het ouderlijk gezag boven hem staan. Het staat los van wat hij graag wil ook in een spagaat; dat wat wij verantwoord vinden en graag zien en dat wat zijn moeder vindt dat moet kunnen en toe staat. Zo ervaar ik het tenminste.

Ouderlijk gezag... enerzijds volg ik je
Dan laat je de ouders de topic's lezen die Joren heeft aangemaakt heeft op dit forum.
 
Ouderlijk gezag... enerzijds volg ik je
Dan laat je de ouders de topic's lezen die Joren heeft aangemaakt heeft op dit forum.
Wij kunnen er niet over oordelen of dat al dan niet gebeurd is.
 
Volgens mij heeft ie nu 2 jonge sluiers? Kan het niet geheel meer volgen maar een echt drama in speciekuip van 90 liter is het nu ook niet als hij vaak en veel ververst. Dan 2 sluiers in een meter bak moet goed komen. Zo lang hij het verder niet vol stopt met andere vissen. Optimaal is anders maar het zijn er maar twee en wellicht vind moeders ze na een jaar ook zo leuk en mooi dat Joren wel wat groters krijgt.:D
 
Het is natuurlijk wel een dilemma voor Joren want hij heeft nog altijd het ouderlijk gezag boven hem staan. Het staat los van wat hij graag wil ook in een spagaat; dat wat wij verantwoord vinden en graag zien en dat wat zijn moeder vindt dat moet kunnen en toe staat. Zo ervaar ik het tenminste.
Mee eens! Vergat ff de leeftijd, had het idd wat anders kunnen verwoorden :oops:
 

Terug
Bovenaan