welk verwarmingselement?


B

brianovitch

Guest
Heb op het moment geen foto maar;

Ik heb een verwarmingselementje en vroeg mij af of deze een thermostaat heeft, en dus aan slaat of constant aan staat.

Ik denk zelf constant aangezien er geen graden aanduiding op de bovenkant zit(alleen een + en een -)

Hij past in het interne filter van mijn juwel aquarium.


ook is er een stukje van dat zwarte spul aan de binnenkant weg, is dat ernstig? wil geen kwikvergiftiging in mijn aqua...
 
Dat kan je toch zien? Of je een strip in de buis ziet.Hang hem ergens in,en steek hem aan.

ER WAREN er ook ,zonder thermostaat, die werden met een Voeler in de bak en centrale geregelt.

Stat er niets op? Naam? wattage?
 
Kwikvergiftiging???? Er zit toch geen kwik in een verwarmingselement of ben ik nou gek?
Volgens mij is die kans net zo groot als een kwek- en kwak-vergiftiging. Nul komma nul dus.
Vroeguhhhhh in de thermometers zat kwik.
 
Is misschien ook wel handig om te weten op welke temperatuur het element het water verwarmt...
 
daarvoor heb ik een thermometer er bij, daarmee heb ik ook de verwarming afgesteld; te warm, te koud...enzovoort. De thermostaat zelf heeft geen sticker of iets met informatie. Dit is dus helaas niet op de verwarming te zien. Er zit alleen een regelknop bovenop.

P.S. - een kennis van mij had 2 weken geleden kwikvergiftiging in zijn bak door zijn verwarming volgens hem, vandaar mijn opmerking over hierover... :petjeaf:
 
AadMec zei:
Kwikvergiftiging???? Er zit toch geen kwik in een verwarmingselement of ben ik nou gek?
Volgens mij is die kans net zo groot als een kwek- en kwak-vergiftiging. Nul komma nul dus.
Vroeguhhhhh in de thermometers zat kwik.

Ok�, maar er zijn nu toch nog steeds kwikthermometers te krijgen? :p
 
Heel weinig,werken nu met rode vloeistof.
 
brianovitch zei:
P.S. - een kennis van mij had 2 weken geleden kwikvergiftiging in zijn bak door zijn verwarming volgens hem, vandaar mijn opmerking over hierover... :petjeaf:

In oude thermometers gebruikten ze kwik maar niet in verwarmingselementen.
 
Seabait zei:
brianovitch zei:
P.S. - een kennis van mij had 2 weken geleden kwikvergiftiging in zijn bak door zijn verwarming volgens hem, vandaar mijn opmerking over hierover... :petjeaf:

In oude thermometers gebruikten ze kwik maar niet in verwarmingselementen.

Ok� dan heb ik het vast verkeerd begrepen, dan zal het een kapotte thermometer geweest zijn ;)
 

Terug
Bovenaan