Welk rooster als tussenschot aquarium


N

Nickson

Guest
Ik beschik over een kweekstelling met 4 bakken. Iedere bak is opgedeeld in 3 bakken en een interne bioloog.

Tussenschot is van glas met een rooster( wat er uit geschoven kan worden). Rooster bevat gaten waar het water vervolgens door kan, zodat dit en vuil richting de interne bioloog kan.

Nu loop ik alleen tegen het volgende probleem aan. De garnalen gaan door het rooster heen. Met als mogelijk gevolg dat garnalen zullen gaan kruisen.

Daarnaast zal er op 1 verdieping vuurtetra's geplaatst worden. De kleine garnalen zijn hierdoor dus ook niet veilig.

Wat raden jullie als roostermateriaal aan? Waar dus wel het vuil en water door kan, maar niet de garnalen.

Als laatste oplossing zat ik zelf te denken aan: Alle garnalen naar 1 verdieping. Vervolgens interne bioloog uitschakelen en gaan werken met alleen sponsfilters. (in de bakken waar garnalen zitten, hangen ook al sponsfilters.)
 
Overigens gaat mijn eigen voorkeur wel uit naar alle garnalen op 1 verdieping in verband met gebruik osmosewater.
 
Ik denk dat als het vuil door gaatjes kan dat hele jonge garnalen er ook door kunnen en dan krijg je alsnog de soorten gemixt.
 
Filtermatten is inderdaad een oplossing. Alleen hier zal het vuil in ophopen. In garnalen bakken zal dit denk wel redelijk mee vallen. Enige probleem voorzie ik alleen bij het uitspoelen van de matten. Garnalen zullen dan in de middenbak terecht komen, of zelfs in de interne bioloog.

Bijgevoegd een foto ter verduidelijking. Betreft een foto van toen alles nog leeg stond.
 

Bijlagen

  • IMG_0244.jpg
    IMG_0244.jpg
    56.7 KB · Weergaven: 111
Filtermatten is inderdaad een oplossing. Alleen hier zal het vuil in ophopen. In garnalen bakken zal dit denk wel redelijk mee vallen. Enige probleem voorzie ik alleen bij het uitspoelen van de matten. Garnalen zullen dan in de middenbak terecht komen, of zelfs in de interne bioloog.

Bijgevoegd een foto ter verduidelijking. Betreft een foto van toen alles nog leeg stond.

Geperforeerde platen? Eventueel RVS. Ze bestaan met hele fijne gaatjes.
 
Bedankt voor het meedenken.

Ik ga grove filtermatten bestellen en een plaatje van plexiglas maken.
 

Terug
Bovenaan