welk l nummer en tetra's?


tjvkooten

Well-known member
Lid geworden
10 maart 2016
Berichten
559
Leeftijd
30
Locatie
Putten, NL
Ik heb gisteren een aquarium opgehaald bij iemand maar weet niet welke vissen het allemaal zijn. De neon tetra's herken ik wel. (En ik vermoed ook wat kardinalen)


Het l-nummer: (koppel als het goed is)

IMG_20180220_075417.jpg



De tetra's:

IMG_20180220_075344.jpg


IMG_20180220_075342.jpg


Het is een bak van 80x35x40, en al deze vissen gaan weg, maar dan moet ik wel kunnen zeggen welke soort het is vind ik. (Alleen over de l-nummers twijfel ik)
 
Ja en dit aquarium is ook te klein voor maanvissen, dus daar hoop ik zsm iemand voor te vinden.

Black neon lijkt te kloppen, ik ga vanavond op Facebook kijken of er iemand in de buurt ruimte heeft.

Heb net wel mijn l-nummer beter op de fot gekregen ik vermoed dat het een peckoltia soort is:


IMG_20180220_084236.jpg
 
Kan ook ik heb totaal geen kennis van l-nummers...
Na wat googlen vond ik het op een l009 lijken, misschien dat het over een paar dagen beter te zien is
 
Ah, je had hier al een topic voor :D
Zie idd zwarte neons, neon- en kardinaaltetra's. Maar ook wat, Ik denk iets van een danio, op beide foto's links van de maanvis. Links voor ons dan
 
Klopt die kon ik nog niet thuis brengen, en geen goede foto van maken.

Nog een foto van de algeneter:

IMG_20180220_091003.jpg
 
Heeft idd ook wel wat weg van wat @funkz aangaf, een gewone ancistrus. Al ben ik in deze soorten niet zo thuis.
Heb je wellicht een filmpje van je vissen? Zijn ze vaak wat makkelijker scherp te krijgen. Is wellicht makkelijker de onbekende soorten er uit te halen

edit; wellicht kan dat ook een ladigesia Roloffi zijn. Ben ik toen ook tegengekomen toen ik naar ander vissen voor hier in de bak aan het zoeken was. Weet niet in hoeverre ze in de handel te verkrijgen zijn op zich, maar toch
 
Laatst bewerkt:
Het L-nummer is een Ancistrus. Dat is het enige geslacht dat een borstel/gewei krijgt (te zien aan de stekeltjes op z'n neus. Vrouwtjes krijgen er bij bepaalde soorten een paar rond de onderkant/mond en mannetjes krijgen ze bovenop de neus.)
 
Lijkt mij ook een ancistrus. Heb twee vrouwtjes zwemmen (zonder borstel dus) en deze kunnen ook de kleuren geven, die je op 1 van je foto's ziet.
 


Heb een filmpje gemaakt.
Wat ik nu denk dat ik heb:
4 paracheirodon axelrodi
5 hyphessobrycon herbertaxelrodi
8 paracheirodon simulans
6 paracheirodon innesi

Tetras zijn niet goed te tellen dus of de getallen kloppen weet ik niet

2 ancistrus
1 maanvis

Plus nog 2 onbekende, 1 met een rode staartbasis, en beide zonder patroon en vrij kleurloos.

Daarvan ook nog een filmpje:

 
Laatst bewerkt:
Ik kan het eerste filmpje niet afspelen maar dat van die gewone ancistrus klopt wel hoor.
 
het tweede filmpje is belangrijker, de lijst klopt wel denk ik, maar op het tweede filmpje staan nog twee vissen waar ik niet uitkom.

zelf kan ik beide filmpjes afspelen, dus ik zou niet weten wat er fout is.

Nu kan ik het eerste filmpje wel afspelen maar in het 2de filmpje bedoel je dan de visjes met dat oranje in de staart ?

ja die en die waar ik in het begin de focus niet op kreeg


en ik heb iemand via facebook die ze wel wil hebben, scheelt weer naar de dierenwinkel brengen.
 
Laatst bewerkt:
Nu kan ik het eerste filmpje wel afspelen maar in het 2de filmpje bedoel je dan de visjes met dat oranje in de staart ?
 
het heeft wat weg van een roodvinzalm, maar de aarsvin is niet gekleurd en het lichaam heeft een iets groenere tint.
 
het heeft wat weg van een roodvinzalm, maar de aarsvin is niet gekleurd en het lichaam heeft een iets groenere tint.
Das geen makkelijke om te achterhalen en de verkoper waar je de bak gekocht hebt weet het waarschijnlijk niet.
Kan hij je zeggen waar hij de visjes destijds gekocht heeft in welke winkel dan zou je daar eens naavraag kunnen gaan doen.
 
na heel goed kijken heeft het een rode lijn op de zij, misschien is het een slecht gekleurde vuurneon. (zou ook in het rijtje passen.)
 
In het tweede filmpje met het slechtgekleurde visje valt me vooral op dat het een ingevallen buikje heeft en een beetje een gekromde rug. Over wat voor soort het is kan ikje niets zeggen, maar ik zou deze even goed in de gaten houden.
 
vond ik ook, ik vermoed dat ie vergroeid is, maakt het ook lastiger om uit te vinden wat het is... het gaat verder wel achter eten aan en vlucht weg als ik voor de bak ga staan, dus dat is een goed teken.
 
vond ik ook, ik vermoed dat ie vergroeid is, maakt het ook lastiger om uit te vinden wat het is... het gaat verder wel achter eten aan en vlucht weg als ik voor de bak ga staan, dus dat is een goed teken.
Iemand die gratis visjes zoekt die neemt die toch mee hoor.
 

Terug
Bovenaan