Welk filter op een Trofis Colisa 120


I

Ineke

Guest
Ik ben er eindelijk achter welk aquarium en filter ik heb. Zonder de bodem meegerekend 270 liter.
Nu zit er een JBL e901 in, voor 90 tot 300 liter. Is dat niet wat krap?

Zo ja. Wat kan daar dan beter in en kan ik dat filter dan bijzetten bij mijn Juwel 120 met netto 90 liter met intern filter?
Of ga ik dan heel de boel op de kop zetten?

(Het brengt toch wel wat te weeg, zo'n nieuwe aquarium erbij :))
 
Ik ben er eindelijk achter welk aquarium en filter ik heb. Zonder de bodem meegerekend 270 liter.
Nu zit er een JBL e901 in, voor 90 tot 300 liter. Is dat niet wat krap?

Zo ja. Wat kan daar dan beter in en kan ik dat filter dan bijzetten bij mijn Juwel 120 met netto 90 liter met intern filter?
Of ga ik dan heel de boel op de kop zetten?

(Het brengt toch wel wat te weeg, zo'n nieuwe aquarium erbij :))

vind een JBL E901 persoonlijk net wat krap voor een 270liter, mogelijk maar krap.

Juwel 120, bedoel je daar een lido 120 mee?
Met het interne filter erbij word dat dan weer een stroomversnelling :)
 
Het inderdaad de lido 120.

Ik heb net wat zitten lezen over een goede doorstroming, wanneer geen CO2 gebruikt wordt. Is het interne filter van de lido dan niet wat aan de lichte kant?

Het filter uitzetten, lijkt me geen goed plan, in verband met een stuk stilstaand water.
 
Interne filter eruit halen ?

interne filter van een lido voldoet prima, je moet alleen niet de bak vol gaan stoppen met vis.

E901 werkt ook prima op je trofis, moet je wel een licht bestand aanhouden. en dat is nou iets wat men vaak niet wil :)
 
Dan laat ik de lido zoals die is. Filter eruit halen is ook een operatie. Het filter is ook ingepakt in achterwand. Dat gaat dan een hele verbouwing worden.

Vis valt wel mee (vind ik)
3 corydoras aneus,
1 corydoras ? (Donkergrijs met vlekken) uit een overname
3 niet te grote algeneters,
9 kegelvlak barbelen
10 neontetra's

De Trofis zet vol. Allemaal uit 'wil ik niet meer'
Ik zal eens een slag slaan:
1 corydoras aneus albino (groot van het vele voeren)
2 corydoras panda
3 of 4 colown botia's van kleine tot flink groot
Een flinke labeo bicolor
7 rode fantoomzalmen
7 zebra barbelen
4 goerami's, waarvan 1 gigantisch ( uit hetzelfde aquarium als de andere grote vissen), stellen
1 synodontis eupterus van zeker 15 cm (zie avatar) heeft ooit in de lido gezeten, toen die klein was.
1 synodontis petricola
1 synodontis robbianus (denk ik, zie foto)
1 Gara taeniata
Een Pleco van 20 cm !!
En een stuk of (10? Ik zie ze niet meer) pleco's, L-nummers en ancistrussen, waaronder nog een redelijk grote.

Volgens mij heb ik ze nu allemaal.
Een volle bak, dus.

IMG_0115.JPG


IMG_0107.JPG

Keez

IMG_0116.JPG

Godzilla
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan