Welk diepvriesvoer / levend voor voor mijn huidig visbestand?


larsfokkert

Active member
Lid geworden
2 november 2021
Berichten
26
Leeftijd
20
Goedendag lezer,

Mijn visbestand bestaat uit 12 vijfstreepbarbelen, 1 ancistrus, 4 corydoras panda en 4 corydoras Venezuela black. Ik vroeg me af wat het juiste voer is voor deze vissen naast het hoofdvoer dat ik ze geef?

Het hoofdvoer is granulaat en van die zink schijfjes voor algeneters en corydoras.
 
Het beste voer is het voer dat ze lusten. :p Corydorassen zijn over het algemeen echte pro's met wormen en muggenlarven. En je andere vissen pakken die ook wel. Dus dat is alvast iets wat zou je kunnen proberen.

Wat je ook kunt doen is zo'n pakje kopen waar meerdere soorten diepvriesbeesten in zitten. Denk aan daphnia, artemia, tubifex etc. Kun je bij elke soort zien hoe erop gereageerd wordt. :)
 
Er bestaan zoals Gino al aangeeft van die mix pakketjes, gewoon aanschaffen en wat gaan proberen.

En let erop dat sommige vissen het ook moeten "leren" eten.
Dus voer vooral niet teveel, probeer de 1e keer echt maar een klein beetje.
reageren ze heel actief: mooi, dan kan je meer voeren.

reageren ze er mondjesmaat op dan 1-2 dagen erna nog is een klein beetje proberen ect ect.

eten ze het na verloop van tijd nog niet, stop dan en zoek wat anders :))

Muggenlarven gaan er bij veel vissen wel in, bij mij vooral rode en zwarte.
Artemia en Daphnia is ook een optie voor je.

Mysis & Krill zullen zeer waarschijnlijk veel te groot zijn voor je vissen, mossel/kokkelvlees zou ik ook niet doen.

Wat voor ancistrus heb je? doorgaans moet je bij die vissen uitkijken dat ze niet al te veel dierlijke eiwitten binnenkrijgen.
 
Er bestaan zoals Gino al aangeeft van die mix pakketjes, gewoon aanschaffen en wat gaan proberen.

En let erop dat sommige vissen het ook moeten "leren" eten.
Dus voer vooral niet teveel, probeer de 1e keer echt maar een klein beetje.
reageren ze heel actief: mooi, dan kan je meer voeren.

reageren ze er mondjesmaat op dan 1-2 dagen erna nog is een klein beetje proberen ect ect.

eten ze het na verloop van tijd nog niet, stop dan en zoek wat anders :))

Muggenlarven gaan er bij veel vissen wel in, bij mij vooral rode en zwarte.
Artemia en Daphnia is ook een optie voor je.

Mysis & Krill zullen zeer waarschijnlijk veel te groot zijn voor je vissen, mossel/kokkelvlees zou ik ook niet doen.

Wat voor ancistrus heb je? doorgaans moet je bij die vissen uitkijken dat ze niet al te veel dierlijke eiwitten binnenkrijgen.
Ik durf zo niet te zeggen welke ancistrus ik heb, ik denk zelf door googlen dat het een ancistrus dolichopterus is
 
Wat gebeurt er als ik mijn ancistrus te veel eiwitten voer?
 

Terug
Bovenaan