Welk co2 set voor Juwel rio 125?


Corydorasfan

Well-known member
Lid geworden
25 december 2012
Berichten
1,396
Locatie
Urk, Flevoland
Ik zou graag een co2 set willen aanschaffen voor mijn Juwel rio 125, ik heb nu echter geen idee wat het beste is en na het lezen van andere topics ben ik nog niet echt veel wijzer geworden.

Ik heb nu deze set gezien:
https://www.azaqua.nl/nl/co2-system...bowl_30_990/638-magneetventiel-aqua_medic_25_

Maar ik heb hier op het forum gelezen dat het goedkoper is om een (grotere) fles te halen via een groothandel (Of waar anders?)

Ik zoek dus:
Een co2 set inclusief magneetventiel.
 
Zelf heb ik 3 setjes gekocht via Marktplaats en allemaal voor nog geen 100 euro compleet met 1,5 of 2 kilofles. Inderdaad is een grotere fles goedkoper om te laten vullen. Ik doe op de 80cm ongeveer 8-9 maanden met een fles van 2 kilo.
 
Thanks!, en stel ik wil ergens een grotere fles halen. Zijn alle flessen geschikt en waar kan ik dit kopen?
 
Volgens mij is dit een van de goedkopere maar je kan altijd nog even googelen op co2 fles.
 
Ja het is even goed kijken en dat kan je geld schelen.
 
Ik ben zelf heel tevreden met het co2 systeem van azaqua . Ik heb de 2kg fles. Perfecte service daar van Wilco!
 
Ik ben zelf heel tevreden met het co2 systeem van azaqua . Ik heb de 2kg fles. Perfecte service daar van Wilco!

Service zal ongetwijfeld goed zijn maar om daar een kleine 100 euro voor te betalen? Als je zelf alles opzoekt kun je voor ruim 100 euro klaar zijn ipv de bijna 200 bij azaqua.
 
Service zal ongetwijfeld goed zijn maar om daar een kleine 100 euro voor te betalen? Als je zelf alles opzoekt kun je voor ruim 100 euro klaar zijn ipv de bijna 200 bij azaqua.

Ik vond dat systeem nog betaalbaar als ik het ging vergelijken met merken zoals dennerle. Blijft dat systeem van 100 euro wel lekker stabiel qua co2 output?
 
Merken als Dennerle en Sera liggen qua prijs denk ik in de hoogste categorie maar deels betaal je daar voor de naam.
 
Je kunt een grote fles ook gewoon halen bij de drankenhandel of koolzuurcentrale,betaal je eenmalig gewoon statiegeld en kun je hem omruilen wanneer hij leeg is.
Als je de fles niet meer wilt gebruiken beng je hem terug en krijg je je geld weer terug .(goedkoper kan niet) of je moet je eigen fles natuur ergens heel goedkoop kunnen laten vullen.
 
Je kunt een grote fles ook gewoon halen bij de drankenhandel of koolzuurcentrale,betaal je eenmalig gewoon statiegeld en kun je hem omruilen wanneer hij leeg is.
Als je de fles niet meer wilt gebruiken beng je hem terug en krijg je je geld weer terug .(goedkoper kan niet) of je moet je eigen fles natuur ergens heel goedkoop kunnen laten vullen.


Vaak wel maar hier in de buurt kun je dat vergeten. De Mitra hier heeft dat niet maar er zijn inderdaad die dat wel hebben. Ik heb er geen ervaring mee maar de fles omruilen is dan denk ik wel duurder dan hem te laten vullen bij een gasleverancier. Het probleem is vaak dat alles maar net in je buurt moet zitten en dat je daar vervoer voor hebt.
 
In het zuiden wordt veel gedronken dus ook veel drankhandels,zeker aan de Duitse grens.
 
Bij de koolzuurcentrale kost eigen fles vullen 20 € hun fles met statie geld 30 €
en als ik de fles omruil bij de aquariumwinkel kost het 26 € voor 2 kilo.
Als ik mijn eigen fles gewoon laat vullen moet ik hem wel om de zoveel jaar laten keuren en dat kost 60 €.
Hij wordt overigens niet altijd goedgekeurd.
Ik ruil mijn eigen flessen gewoon om voor vollen heb ik ook geen gedoe met keuren.
 
Hier kost keuren 35 euro en dat is eens per 10 jaar.
 

Terug
Bovenaan