Welk co2 COMPLEET systeem voor scaper's tank?


Mandykuh

Well-known member
Lid geworden
5 november 2012
Berichten
1,873
Ik zie door de grote hoeveelheden co2 systemen niet meer echt wat nu het beste zou zijn voor de scaper's tank 50l.

Ik wil graag van glas en klein maar dan 1 geheel complete set zodat ik me in die set kan gaan verdiepen omdat het hele co2 systeem geheel nieuw is voor me en ik dan wel wil weten waar ik mee bezig ben en hoe het werkt.

Ik zie veel losse onderdelen en dan staat er niet bij wat je nog moet aanschaffen :S

Ik was aan het denken aan deze set

https://www.azaqua.nl/co2-toevoegen-aan-het-aquarium/1752-co2-system-nano.html

Maar is voor 200liter als ik me niet vergis.

Dan zag ik deze

https://www.azaqua.nl/co2-toevoegen-aan-het-aquarium/1750-co2-system-60.html

Maar daar moet denk ik nog een heleboel tussen in en zo ene bij:S

https://www.azaqua.nl/co2-diffusors/1351-co2-diffusor-mini-cup.html

Dan zie ik deze

http://m.zooplus.nl/shop/vissen/techniek_aquarium/co2/dennerle/178116


Ik heb echt geen flauw idee. Misschien beter een andere:S
:S:S

Kan iemand me hiermee helpen?
 
Dit zijn allemaal setjes met vaak weggooi flessen, werkt heel makkelijk maar is vaak wat duurder in een langere tijd.

Een Co2 set bestaat uit de volgende onderdelen
- De fles. hier heb je verschillende maten in van 500 Gram tot 10KG. Tuurlijk zou je op zo'n bakje geen fles van 10 KG neerzetten maar gewoon 1 van 500 gram. (hervulbare flessen kan je als je eenmaal leeg zijn weer vullen voor vaak een leuk prijsje)

- De drukregelaar. Dit is het apparaatje wat je op je fles draait waar vaak 1 of 2 metertjes opzitten. Hiermee kan je de druk van de fles (inhoud) mee aflezen. en dan heb je ook nog een metertje waarmee je de werkdruk kan zien. vaak 1 tot 4 bar. Hiermee regel je als het ware hoeveel Co2 je in je bakje wilt pompen.

- De magneetventiel. Met het magneetventiel kan de levering van CO2 ’s nachts gemakkelijk uitgeschakeld worden (met een tijdsklokje). Het magneetventiel wordt tussen de toevoerslang van het CO2 systeem geplaatst en kan in combinatie met elk CO2 systeem worden gebruikt.

- De terugslagklep. Dit plaatst je tussen de slang zodat er geen mogelijkheid is dat er water in je Co2 fles kan komen als die de komende nacht uitstaat.

- De bellenteller. Hiermee lees je af hoeveel bellen per minuut je de bak in pomp, heel handig. Zonder bellenteller kan je niet zien hoeveel er de bak in gaat en heb je kans dat je te veel Co2 toedient.

- De Diffuser. Het belangrijkste van alles. De diffuser zorgt ervoor dat de Co2 doormiddel van hele fijne belletjes de bak in komt, hier heb je heel veel verschillende dingen in. De diffuser die je gelinkt had is inderdaad een goede optie voor een klein bakje en is ook nog erg mooi! :D


Dit zijn dus vaak de setjes wat de meeste van ons gebruiken
https://www.azaqua.nl/co2-systemen/524-compleet-co2-systeem-.html Kan je heel simpel samenstellen. Tuurlijk is zo'n wegwerp systeem ook een optie maar dat is veel duurder op langer termijn :)
 
Dit zijn allemaal setjes met vaak weggooi flessen, werkt heel makkelijk maar is vaak wat duurder in een langere tijd.

Een Co2 set bestaat uit de volgende onderdelen
- De fles. hier heb je verschillende maten in van 500 Gram tot 10KG. Tuurlijk zou je op zo'n bakje geen fles van 10 KG neerzetten maar gewoon 1 van 500 gram. (hervulbare flessen kan je als je eenmaal leeg zijn weer vullen voor vaak een leuk prijsje)

- De drukregelaar. Dit is het apparaatje wat je op je fles draait waar vaak 1 of 2 metertjes opzitten. Hiermee kan je de druk van de fles (inhoud) mee aflezen. en dan heb je ook nog een metertje waarmee je de werkdruk kan zien. vaak 1 tot 4 bar. Hiermee regel je als het ware hoeveel Co2 je in je bakje wilt pompen.

- De magneetventiel. Met het magneetventiel kan de levering van CO2 ’s nachts gemakkelijk uitgeschakeld worden (met een tijdsklokje). Het magneetventiel wordt tussen de toevoerslang van het CO2 systeem geplaatst en kan in combinatie met elk CO2 systeem worden gebruikt.

- De terugslagklep. Dit plaatst je tussen de slang zodat er geen mogelijkheid is dat er water in je Co2 fles kan komen als die de komende nacht uitstaat.

- De bellenteller. Hiermee lees je af hoeveel bellen per minuut je de bak in pomp, heel handig. Zonder bellenteller kan je niet zien hoeveel er de bak in gaat en heb je kans dat je te veel Co2 toedient.

- De Diffuser. Het belangrijkste van alles. De diffuser zorgt ervoor dat de Co2 doormiddel van hele fijne belletjes de bak in komt, hier heb je heel veel verschillende dingen in. De diffuser die je gelinkt had is inderdaad een goede optie voor een klein bakje en is ook nog erg mooi! :D


Dit zijn dus vaak de setjes wat de meeste van ons gebruiken
https://www.azaqua.nl/co2-systemen/524-compleet-co2-systeem-.html Kan je heel simpel samenstellen. Tuurlijk is zo'n wegwerp systeem ook een optie maar dat is veel duurder op langer termijn :)
Screenshot_20180203-124341.png

Dit dus allemaal?
 
Die flessen zijn een stuk groter dan ik eigenlijk in gedachte had :D en uhm €100,- duurder hahaha maargoed beter meteen goed kopen dan uiteindelijk nog duurder uit te zijn.

Ik zie dat iedereen een co2 systeem erin heeft met een geheel begroeide bodem. Dat is uiteindelijk wel mijn doel
 
Je zou ook op marktplaats kunnen kijken, vaak heb je complete sets voor rond de €100. Allen moet je dan op de keuringsdatum van de fles letten want ze gaan een X jaar (10?) mee.
 
Je zou ook op marktplaats kunnen kijken, vaak heb je complete sets voor rond de €100. Allen moet je dan op de keuringsdatum van de fles letten want ze gaan een X jaar (10?) mee.


Ik ben niet zo fan van 2dehandse dingen met een stekker zeg maar :) sowieso niet met verzenden.
 
Dit is een complete set ja, marktplaats kan ook wel maar moet je wel letten op de keurdatum van de fles inderdaad :D gaan inderdaad iets van 10 jaar mee dan.
 
Mooi prijs Menno, maar dan weet je niet wat je koopt, en garantie tot aan de deur.

Daar zit een kern van waarheid in maar zo heb ik alle 3 setjes gekocht voor allen nog geen 100 euro en al die jaren geen problemen ermee gehad. In zo n geval wel op de keuringsdatum van de fles letten.
 
Naja dan is het simpel kiezen welke je de mooiste vind, qua kosten ontloopt het mekaar niet zoveel.

Zou alleen wel een 2kg fles nemen, en kijken of je statiegeld flessen in je omgeving kan vinden.
Dan heb je geen gedoe meer met keuringen van de flessen
 
Nou dit vandaag gekregen van schoonvader.
20180203_150032.jpg


Begin is er nu nog de rest. Maar ik ga er denk ik even mee wachten want om meteen een kapitaal kwijt te zijn gaat hem niet worden helaas. Aangeschaf bak, bodem, planten, stenen, hout is voor deze maand even voldoende :D

Trouwens ik heb even gevraagd bij mn LFS fles vullen €30,- :juggle::juggle::juggle: dan kan ik ook wegwerpflessen als ik dan de prijzen ga vergelijken....
 
Nou dit vandaag gekregen van schoonvader.Bekijk bijlage 242547

Begin is er nu nog de rest. Maar ik ga er denk ik even mee wachten want om meteen een kapitaal kwijt te zijn gaat hem niet worden helaas. Aangeschaf bak, bodem, planten, stenen, hout is voor deze maand even voldoende :D

Trouwens ik heb even gevraagd bij mn LFS fles vullen €30,- :juggle::juggle::juggle: dan kan ik ook wegwerpflessen als ik dan de prijzen ga vergelijken....
2KG voor 30 euro? ik vond 2KG vullen voor 20 al ontzettend duur bij mij :eek:
 
Ja €30,- voor een 2kg fles. Kleinere flessen deed hij niet :juggle: ook zoiets raars. Lijkt me niet zo moeilijk maargoed volgens mij had hij vandaag zijn dag niet.
 

Terug
Bovenaan