Wel stroom, geen licht --> Dimbare EVSA + Flora Mate dimmer


aqua-life

Well-known member
Lid geworden
24 augustus 2007
Berichten
363
Locatie
Twello
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik problemen met mijn verlichting. Het heeft een jaar lang goed gewerkt maar nu gaan de lampen niet meer aan.

Ik maak gebruik van een Flora Mate dimmer die is aangesloten op een dimbare EVSA met 2 T8 buizen. Als ik de stroom aanzet gaan sinds kort de lampen niet meer branden.

Wat heb ik geprobeerd:

- Nieuwe lamphouders aangesloten en getest. Hieruit bleek dat er stroom komt te staan op de beide TL-lampen. Echter ontsteken ze dus niet.

- Nieuwe TL-lampen gebruikt om er zeker van te zijn dat de lampen werken.

- Het groene LED-lampje van de Flora Mate dimmer brandt dus deze lijkt mij naar behoren te werken? Anders zou er toch ook geen stroom op de lamphouders komen te staan?

Nu is mijn vraag... wat is het probleem? en hoe kan ik dit oplossen? Ligt het aan de dimmer? De evsa? en hoe kan ik dit testen? Ik vind het zo vreemd dat er wel gewoon stroom op de lampen komt te staan maar dat ze niet ontsteken.

Alvast bedankt voor de moeite en hulp. :)
 
Er zit een glas zekering in de dimmer.
Deze is bij mij ook al eens gesprongen .
Dan brandt het lampje wel maar verder niets.
Nieuwe zekering erin dan zou die het weer moeten doen.

Gr. Bob
 
Ik heb de zekering bekeken en deze is nog in tact. Dus helaas zit daar het probleem niet.

Andere suggesties?
 
Waar de dimmer aangesloten zit, los halen en een brug zetten.
Stukje draad.
dan moeten ze weer aan gaan.

Werkt als dimmer voluit.
 
Je bedoelt waar de dimmer met de 2 draden zit aangesloten aan de EVSA?
En is dit dan een tijdelijke oplossing of een test of hoe moet ik dat zien?
 
Als je groen stekkertje loshaald van de dimmer gaan ze dan wel 100% branden
Ik heb het met sylvana lampen die starten bij mij niet gedimd op moet ik eerst ff 100 % en dan dimmen , wel toevallig dat het bij jou bij 4 lampen tegelijk gebeurt Jaap van Floramate al gecontact?
 
Welk groen stekkertje bedoel je? Van de + en de - ?

dimmerV3-1_2.jpg


Ik heb vanmiddag via de site van flora mate een mail gestuurd of daar het probleem vaker voorbij is gekomen met de vraag of ze mij wellicht zouden kunnen helpen.

PS: sorry als ik domme vragen stel.. ben echt een electra n00b haha.
 
Als ik de draden van de + en de - uit de dimmer haal, gebeurt er nogsteeds niets. Lampen blijven uit.
 
bij mij zit er stekker blokje trek k er in zn geheel uit dan gaat alles 100 als ik in de bak bezig ben en ik wil meer licht

Maar dan misschien toch zekering vernieuwen of ff op antwoord Jaap wachten
 
Ik snap niet goed wat je bedoelt. Kan dat gehele groene blok los geklikt worden?
Ik draai de schroefjes los zodat de draden loskomen. De 2 draden van de + en min gaan als volgt naar de EVSA:

873972_0_82_naamloos.jpg
 
Klopt kan het blokje er af halen maar wat jij doet met schroefjes is het zelfde

Pb gehad?
 
Ja PB gekregen.
Ik dacht dat ik het bijna afbrak want het zit er wel losjes op inderdaad.
 
Als je in de EVSA of de dimmer , de 2 draadjes er uit haalt, moet ze gaan branden.
 
Google .........

Dimbare EVSA testen

Zie je DIT.!!!!!



FAQ Dimbare VSA



home.zonnet.nl/...dimbare_vsa/faq_dimbare_vsa.htm‎



Translate this page
Het makkelijkste om het VSA te testen en of de bedrading goed is ... kunnen in veel gevallen ook toepasbaar zijn op de andere merken dimbare VSA`s. Nog een ...
 
Zoals ik zei... lampen gaan niet branden als ik die draden eruit haal. Dus EVSA kapot?? Maar hoe kan het dan dat er wel stroom op de lamphouders staat?
 

Terug
Bovenaan