Weinig planten overleven het in mijn bak..


R

RiseOfinformation

Guest
Hoi,

Ik heb een aquarium van 120x50x50 met 5 sluierstaarten erin. Het probleem waar ik tegen aan loop is dat mijn sluiers, elk soort plant slopen. Zelfs de stevigere planten zoals Javavaren eten ze nog van af... Ze krijgen zo'n 3 � 4 keer per dag eten, maar alsnog ze blijven er niet van af... De planten staan er gewoon niet mooi bij, er zijn veel happen overal uit.

Wat zou ik hier aan kunnen doen? Of welke planten zullen ze misschien wel af blijven?
 
geef je ze ook wel eens groentes te eten? of geef je alleen korrels?
 
Groente erbij geven kan helpen. Ik heb zelf anubias en valisneria en daar blijven ze aardig vanaf. (vooral van de anubias, daar gebeurt niks mee, daar eten ze algjes vanaf)
 
Ik heb ook Anubias erin staan, daar zitten groene korrels op? Zijn dit bladgroenkorrels of hoe zit dat? Valisneria heb ik er ook wel eens in gehad, dat was binnen een no-time helemaal kapot.

Eten ze elk soort groente dat ze je geeft?
 
Sla, spinazie etc etc

sla wel even onder de hete kraan wat kneuzen
 
Sluiers zijn bijna allemaal gek op doperwtjes (koken, velletje eraf en dan in de bak doen). Broccoli (en spruitjes) vinden ze hier ook lekker, maar dat vervuilt je bak behoorlijk dus ik heb daar gelfood van gemaakt. In principe kun je voor zover ik weet alle groente proberen, als je ze maar kookt zonder toevoegingen. En als ze het niet lekker vinden, er ook weer uitvissen, want anders vervuilt het je water teveel.
Maar doperwtjes is hier echt een succesnummer!
 
Vallisneria gaat hier ook het beste, dan wel de gigantea nemen die zijn lekker stug.
 
Vandaag heb ik voor het eerst doperwten gegeven, zo te zien vinden ze dat zeer lekker :D

Bedankt voor de tips!
 

Terug
Bovenaan