Weet iemand welke cory soort dit zijn?


M

maudje123

Guest
hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik deze mooie Cory's gekocht. Achteraf misschien niet zo'n slimme keus geweest aangezien het een kruising is (zo is mij verteld door de mensen bij wie ik ze vandaan heb). Het rare aan de visjes is dat sommige een hele lange rugvin hebben en ze hebben ook het gen voor albino. Het kon namelijk zomaar kunnen dat ik een albino corydoras kreeg (als ik nakomelingen zou hebben).

Wie o wie weet wat dit zou kunnen zijn? Of welke kruising? Ik heb nog nooit een cory gezien met een lange rugvin.

IMG_0869.JPG


IMG_0870.JPG


IMG_0874.JPG
 
Hoogstwaarschijnlijk is het een corydoras paleatus Highfin/longfin. De "normale" heeft deze niet dus het is wel een kweekvorm, maar deze kweekvorm komt vrij veel voor. Niks om je zorgen over te maken en dat albino's heeft naar mijn weten geen nadelig effect.

Veel plezier er nog mee. Zijn leuke visjes.
 
Hoogstwaarschijnlijk is het een corydoras paleatus Highfin/longfin. De "normale" heeft deze niet dus het is wel een kweekvorm, maar deze kweekvorm komt vrij veel voor. Niks om je zorgen over te maken en dat albino's heeft naar mijn weten geen nadelig effect.

Veel plezier er nog mee. Zijn leuke visjes.

Bedankt! Dat stelt me weer gerust. Het zijn zeker leuke visjes, ben er er blij mee!
 
Zand vinden ze fijner dan grind. Ik zie dat je ook dat algen begint te krijgen, zou er snel wat aan doen voordat het een plaag wordt.
 
Zand vinden ze fijner dan grind. Ik zie dat je ook dat algen begint te krijgen, zou er snel wat aan doen voordat het een plaag wordt.
Ja ik weet het.. ik heb deze bak een tijdje geleden overgenomen met alles erbij (ook vis) en heb sindsdien niet de tijd/moeite genomen om het te veranderen. Ik wil het dit jaar wel gaan doen dus dan ga ik ook zeker zand op de bodem doen.
En die algen zijn al een plaag helaas.. denk ik er vanaf te zijn, komen ze weer terug. En ik weet niet wat ik miet doen om het op te lossen
 
Als je waterwaardes goed zijn, dan heb je waarschijnlijk geen goede stroming.
Als je goede stroming hebt en je planten bewegen mee, dus geen dead spots dan heb je minder kans op algen.
 
Ben zelf geen expert in algen maar met een goed draaiende bak zullen algen minimaal zijn. Ik zou eerst eens de bodem vervangen want daar kunnen misschien ook een hoop afvalstoffen tussen liggen. Wat voor filter zit er op? Ik zorg er altijd voor dat het filter naar het oppervlakte staat en dan via het glas langs de bodem gaat(schuin). Zo heb je bijna overal beweging. Kan je toevallig je waterwaarden meten?
 

Terug
Bovenaan