Weet iemand wat voor vis dit is?


Hidde06

Well-known member
Lid geworden
31 juli 2023
Berichten
181
Leeftijd
19
Ik heb deze vissen in een paar gekocht, maar ben de naam vergeten en kan ze in geen enkel visbestand online vinden.
 

Bijlagen

  • IMG_6763.jpeg
    IMG_6763.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 61
  • IMG_6762.jpeg
    IMG_6762.jpeg
    1 MB · Weergaven: 63
  • IMG_6761.jpeg
    IMG_6761.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 59
ik denk het niet. Denk eerder dat dit de bloedvlek tetra’s zijn. Deze heb ik namelijk ook en ze vertonen geen gedrag dat ze eventueel bij elkaar zouden kunnen horen. Ook in het echt, wat op de foto misschien niet al te goed te zien is, zit er echt wel een verschil in de vissen.
 

Bijlagen

  • IMG_6766.jpeg
    IMG_6766.jpeg
    26.4 KB · Weergaven: 48
ik denk het niet. Denk eerder dat dit de bloedvlek tetra’s zijn. Deze heb ik namelijk ook en ze vertonen geen gedrag dat ze eventueel bij elkaar zouden kunnen horen. Ook in het echt, wat op de foto misschien niet al te goed te zien is, zit er echt wel een verschil in de vissen.
De vissen in deze afbeelding zijn Red Phantom Tetra. (Hyphessobrycon sweglesi)

Ik ben er vrij zeker van dat je eerst de H. Erythrostigma hebt laten zien. De kenmerkende vlek is aanwezig, al is hij zeer moeilijk te zien, en zo ook de kenmerkende tekening op de dorsaalvin.

Over de vis zonder deze kenmerken ben ik minder zeker, maar ik denk dat het simpelweg 2 Bloedvlek tetra zijn die niet mooi op kleur zijn vanwege stress, onjuiste voeding, of slechte genen.
 
Laatst bewerkt:
Nou, daar ben ik dan weer niet zo zeker van, want in de zaak waar ik ze gekocht heb zwommen er ongeveer 30 van in een bak met allemaal dezelfde kleur. Ik weet niet precies welke vis het wel is, maar ik denk toch echt dat het twee verschillende vissen zijn.
 
Kan goed zijn. In dat geval heb je in ieder geval 1 bloedvlekje en wens ik je succes met het opsporen van het andere soort. Daar kom ik niet verder mee.
 
Oke, bedankt in ieder geval. Hoop snel dat ik iemand hier tegenkom die me er meer over kan vertellen!
 
Nog even een correctie: De oranje vis is niet de Red Phantom, maar de Rode Minor. Op het eerste gezicht ogen deze identiek, maar enkel de minor heeft zowel wit als zwart op de aarsvin.

...ook wordt de Minor vaak als Red Phantom op het internet gezet.

Excuses voor de verwarring.
 
Klopt ook niet. Ben erachter gekomen welke vis de oranje is: de schoudervlekzalm (Hyphessobrycon Callistus). De grijze zijn de bloedvlektetra.
 
De schoudervlekzalm en de rode minor zijn dezelfde vis.

H. Callistus is de oude naam.
H. Eques is de huidige.
 
Heeft ook wel wat weg van de zwarte fantoomzalm. Die kunnen variëren van zwart tot grijs. Maar zag bij ééntje nog wat wit in de buikvin wat een zwarte fantoomzalm weer niet heeft. De vlek op de borst dat hebben meerdere Hyphessobryconsoorten. Maar het is in ieder geval een Hyphessobryconsoort.

 

Terug
Bovenaan