Weet het niet meer


G

Geukie

Guest
Wie o wie kan mij vertellen hoe deze vissen heten mijn dochter zegt zilveren glansvis maar er is vast ook een andere benaming.
Zit er aan te denken om ze (4 stuks)te koop te zetten
20180122_195426.jpg
gaat om de vis vooraan de rest weet ik wel
 
Lijkt veel op een diamantzalm - Moenkhausia pittieri

maar vissen herkennen is niet altijd mijn sterkste punt :)
 
Met googlen erachter gekomen is volgens mij Ctenobrycon spilurus
 
Mooie vis, maar bepaald niet heel erg gangbaar. Ikzelf heb ze nog nooit in het echt gezien, en ben toch in aardig wat aquariumwinkels geweest.

Dat heeft voor jou twee nadelen.
Ten eerste zal het niet meevallen vissen te vinden om het groepje mee uit te breiden tot een school, wat tetra's toch wel erg graag willen.
En ten tweede kun je een groepje van 4 eigenlijk alleen kwijt aan iemand die deze soort al heeft, en daarvan zijn er volgens mij niet veel.

Hoe groot het eerste nadeel is kun je inschatten door de stocklist van aquariumwinkels te raadplegen, en door bij de grotere en de betere zaken te informeren naar de mogelijkheden. En de omvang van het tweede nadeel zal vanzelf blijken zodra je de vissen te koop aanbiedt.

Persoonlijk zou ik, omdat het om een bijzondere en mooie soort gaat, eerst proberen om er een leuke school van te krijgen. Verkopen kun je daarna altijd nog proberen. Maar dat is natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur.
 
Een goede LFS neemt deze vissen gewoon aan van een klant. En binnen no-time zijn ze weer weg. Makkelijker kan ik het niet maken ;)
 
Met dat uitbreiden zou ik even terughoudend zijn, je huidige bestand zit al erg krap. Ik zie Puntius denisonii die echt minimaal in 1.50m moet, worden flinke jongens. Ook Altispinosa zou ik niet in 1.20m zetten, tenzij je een bewezen koppel hebt. Aan de maat van de vissen te zien is dat nog niet aan de orde.
 
Weet ik het bestand zit noodgedwongen in deze bak.
De zilver tetra's zijn de eerste die ik weg mag doen ik doe dit aquarium samen met mijn dochter dus alles moet in overleg.
En de zilver tetra's is ze eindelijk mee akkoord
 
Dat is het moeilijke van het verhaal niet echt meer een lfs in Leiden
 
En altispinosa in 1.20 m zie ik echt geen problemen mee.
In mijn vorige bak had ik ook altispinosa met meerdere soorten dwergen en het grondoppervlak was wel iets groter maar niet zoveel, en dat ging zonder problemen
 
En moeilijk doen over vissen terugbrengen
Is de enige goede aquariumzaak in de buurt
Maar nemen eigenlijk geen vissen terug
 
En moeilijk doen over vissen terugbrengen
Is de enige goede aquariumzaak in de buurt
Maar nemen eigenlijk geen vissen terug

Dat verbaast me. In hun vestiging in Nieuw Vennep vonden ze het vanzelfsprekend dat ik mijn rode minors terug kwam brengen i.v.m. de toekomstige aanschaf van maanvissen. Ik hoefde er uiteraard geen geld voor terug.
 
Heb het er wel eens gehad dat ze er echt moeilijk over deden namen de vissen uiteindelijk wel terug maar kosten een hoop moeite
 

Terug
Bovenaan