We kruipen weer omhoog (Vissies)


V

Vissies

Guest
Goedemorgen (middag/avond),

Mijn naam is Marielle en daar gaan we, lang verhaal.

4,5 jaar geleden van mn 60cm panoramabakje overgegaan op een trofis colisa A 1000 (100×40×60).

DSC_0637.JPG

DSC_0884.JPG

Dit ging prima, planten groeide weelderig.
Maar de penseelalg ook overal en op een gegeven moment kon ik het niet meer in toom houden. Hout, achterwand zaten onder.

Trwens nooit meer mosballen in mn aquarium, kreeg overal tapijten alg en op mn planten ook!

Toen heb ik heel mijn bak leeg gehaald en weer opnieuw begonnen. En had mijn tl lampen vervangen door een easyled lamp.

20170610_093857.jpg

Ervoor

20170908_174752.jpg

Erna met nieuw hout.


Dit ging een tijdje goed, maar planten begonnen steeds slechter te groeien dus ben ik naast profito, easycarbo gaan gebruiken. Dat was geen goed plan, garnalen in no time uitgestorven en de vallisneria stief compleet af.
Blijkt dat die niet tegen easy carbo kan, learned it the hard way.

2 mnden geleden zijn we verhuisd, dus bak leeg. In het nieuwe huis opnieuw neergezet, maar ook nieuwe planten stierven af.
Hij staat hier nml donkerder, dus geen daglicht van buiten meer in de bak.

Toen wist ik het zeker, er moet nieuwe verlichting in.
Ik heb een ledlichtpakket besteld met 5 ledstrips en een cotroller en dit een maand geleden geïnstalleerd.
En nu halleluja begint het weer voorzichtig te groeien, maar nog een lange weg te gaan.

Vanmiddag toch weer nieuwe plantjes en wat drijfplantjes ophalen.

Op dit moment zitten er:
2 Ancistrus dames
5 Dwergrasbora's
7 Glasmeervallen
2 Honinggoerami's (koppeltje)
20 Chrystal red garnalen

De rest heb ik verkocht. De Ancistrussen mogen weg en ik wil graag de Glasmeervallen houden, maar zit vast met wat ik hier verder bij kan doen.

De Glasmeervallen laten de dwergrasbora's met rust. Waren juist de vijfstreepbarbelen die erachteraan gingen. Die heb ik weggedaan.

Tips zijn welkom en geduld ook.



Bakje nu. 1 Voordeel, zelfs de penseelalg op mijn achterwand is afgestorven.
20181107_202312.jpg


20181108_112005.jpg

Niewe wortels en blaadjes, jeej!
 
Foto 3 is wel een heerlijk volle bak, ik hou d'r wel van.
Succes met de wederopbouw en mooi dat je achterwand een heel stuk schoner is nu :D
 
Gister een koppeltje Diamant Goerami's opgehaald die ze in een 60 cm aquariumpje had zitten, maar ik betwijfel of het wel een koppel is.

20181114_171923.jpg


Verders nog wat planten erbij gezet, maar het moet echt gaan groeien nog.

20181114_174723.jpg
 
Een koppel van hetzelfde geslacht....

Die planten groeien wel, echinodoris bleheri toch?
 

Terug
Bovenaan