wavemaker connectieproblemen


Jonas Damien

Active member
Lid geworden
5 december 2023
Berichten
33
Leeftijd
42
Ik heb 2 wifi (enkel 2.4GHz) Jecod ALW-20 wavemakers. Daarin heb je via een app de optie om, of rechtstreeks via wifi met het apparaat te verbinden (AP- verbinding of wifi direct dus zonder tussenkomst van een modem), of via het wifi thuisnetwerk (dus met tussenkomst van een modem).
Via de app kan ik op mijn GSM een rechtstreekse verbinding maken met het toestel (AP). Dit werkt niet zo fijn aangezien je gsm dan op het wifi netwerk komt van de wavemaker (dus zonder internet) en de GSM automatisch wil overschakelen naar het beste netwerk, dus mijn thuisnetwerk met internetverbinding.
Neem ik de optie om de wavemakers te connecteren via mijn wifi- thuisnetwerk worden de wavemakers echter niet gevonden.
Andere toestellen van hetzelfde merk (zoals opvoerpompen, doseerpompen, ...) worden via de app op het thuisnetwerk wel zonder problemen gevonden.
Ik heb de app al op meerdere toestellen (5) geïnstalleerd om uit te testen. Ik krijg maar op 1 toestel verbinding, namelijk op de tablet van mijn dochter (Wat natuurlijk niet handig is met de nodige protesten).
Ik heb mijn modem geconfigureerd naar 2 aparte kanalen (2.4 en 5 GHz) echter zonder resultaat.
Inmiddels heb ik mijn thuisnetwerk uitgebreid. Ik heb een mesh-systeem aangesloten en de wifi van de modem (van de provider) volledig uitgeschakeld.
Mesh syteem geeft een perfecte dekking over het ganse huis (2.4, 5 en 6 GHz), alle mesh routers staan rechtstreeks (via netwerkkabel) verbonden en zijn correct geconfigureerd.
Ook heb ik inmiddels al een volledige fabrieks reset uitgevoerd op mijn GSM + de firmware geüpdate van android 13 naar 14. Spijtig genoeg zonder resultaat.
Moest het nu 1 wavemaker zijn die problemen geeft, echter heb ik met beide gelijke wavemakers hetzelfde probleem + via AP en de dochter haar tablet lukt het wel.
Ergens ligt het dus niet aan de wavemaker maar aan het netwerk of de Smartphone.
Iemand enig idee?
 
Ik zou zo 123 de wavemakers zelf nog niet uitsluiten. Al gekeken of hiervoor een firmware update beschikbaar is?

Verder: in de router kijken of ze als client aangemeld worden. Ip adres rechtstreeks benaderen en kijken of hij een web interface heeft.
 
Je geeft zelf al aan dat je wavemaker alleen de 2,4 GHz lijn kent dus alleen ook daar moet je de oplossing zoeken. Op hogere waarden zal het apparaat niet werken. Maar wel een vraag, is het niet zo dat jouw versie moet werken met een bijgeleverde controller en dus niet met een app?
 
Je geeft zelf al aan dat je wavemaker alleen de 2,4 GHz lijn kent dus alleen ook daar moet je de oplossing zoeken. Op hogere waarden zal het apparaat niet werken. Maar wel een vraag, is het niet zo dat jouw versie moet werken met een bijgeleverde controller en dus niet met een app?
Ik heb mijn modem al enkel op de 2.4Ghz gezet en dat werkt ook niet. Voorheen enkel op router (van de provider) en nu op het Mesh netwerk werkt het wel op de dochter haar tablet wat ik dan weer vreemd vind.
De controller heeft geen fysieke knoppen meer (behalve de wifi knop). Is dus enkel aanstuurbaar via de app
 
Ik zie dat er ook sprake is van AP. Dat betekend een uitbreiding in je WiFi modus in je router. Je bent daar wel mee bezig geweest lees ik hierboven. Maar heb je die AP instel mogelijkheid al helemaal benut? Heb je overigens ook een gebruiksaanwijzing?
 
Ik zie dat er ook sprake is van AP. Dat betekend een uitbreiding in je WiFi modus in je router. Je bent daar wel mee bezig geweest lees ik hierboven. Maar heb je die AP instel mogelijkheid al helemaal benut? Heb je overigens ook een gebruiksaanwijzing?
Ik ben niet helemaal mee met je vraag. De AP modus van de wavemaker is toch een soort van "router" functie maken van je wavemaker zodoende er andere apparaten (mijn smartphone) mee kunnen verbinden?
Er is een mini handleiding die je vertelt welke app je nodig hebt en hoe je verbinding maakt in ap of wifi modus. Veel meer is er niet aan.
Nu had ik wel zo graag de wifi modus gehad, mijn andere apparaten werken via deze weg.
 
Ik ben niet helemaal mee met je vraag. De AP modus van de wavemaker is toch een soort van "router" functie maken van je wavemaker zodoende er andere apparaten (mijn smartphone) mee kunnen verbinden?
Er is een mini handleiding die je vertelt welke app je nodig hebt en hoe je verbinding maakt in ap of wifi modus. Veel meer is er niet aan.
Nu had ik wel zo graag de wifi modus gehad, mijn andere apparaten werken via deze weg.
In het geval van een Netgear router: In de AP-modus (access point) fungeert uw NETGEAR-router als een gateway waarmee andere apparaten verbinding kunnen maken. Als u uw NETGEAR-router in de AP-modus instelt, wordt de bestaande WiFi van de door uw internetprovider geleverde hardware uitgebreid.
 
Ik ben niet helemaal mee met je vraag. De AP modus van de wavemaker is toch een soort van "router" functie maken van je wavemaker zodoende er andere apparaten (mijn smartphone) mee kunnen verbinden?
Er is een mini handleiding die je vertelt welke app je nodig hebt en hoe je verbinding maakt in ap of wifi modus. Veel meer is er niet aan.
Nu had ik wel zo graag de wifi modus gehad, mijn andere apparaten werken via deze weg.
Euh... 🤔
Ik heb een gewone telenet modem met daarop een "master" tp-link deco x50 poe. Deze zit op mijn 16 poorts switch van netgear (met poe). Hierop zitten dan nog 3 tp link deco x50's aangesloten in "slave"
 
Gebruik jij de app van Jebao aqua?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231208_180137_Jebao Aqua.jpg
    Screenshot_20231208_180137_Jebao Aqua.jpg
    643.5 KB · Weergaven: 17
Dan zou het probleemloos moeten draaien op 2.4 incl. controllers er tussen. Ik stuur de mijne ook aan via mijn telefoon, geen noemenswaardige problemen. Wel een update gehad in het verleden.
 
Dan zou het probleemloos moeten draaien op 2.4 incl. controllers er tussen. Ik stuur de mijne ook aan via mijn telefoon, geen noemenswaardige problemen. Wel een update gehad in het verleden.
Bij mij dus spijtig genoeg niet, op 5 Android toestellen getest, is enkel zichtbaar en maakt enkel verbinding op tablet van de dochter
 
Vind hij ze niet in de app op android? Of komt hij met een andere melding? Die van mij draaid op android trouwens.
 
Vind hij ze niet in de app op android? Of komt hij met een andere melding? Die van mij draaid op android trouwens.
Hij vindt ze niet in de app in wifi netwerk modus, wel in rechtstreekse ap (die zonder tussenkomst van je wifi netwerk) maar daar ben ik niets mee
 

Terug
Bovenaan