Waterwaardes overzicht


Bart.Kh

Well-known member
Lid geworden
30 november 2021
Berichten
119
Leeftijd
22
Hallo,

ik heb vandaag een watertest genomen van mijn aquarium. Wat vinden jullie van de waardes?

Hier wat info over mijn aquarium en techniek:

Juwel van 100x40x40
filter: eheim professionel 5e 700
co2 toevoeging via aquamed 1000 reaktor + eheim ph controller
licht: juwel led lichten

waterwaardes:

KH: 7
pH: 6.8
GH: 11
NO3: 60
PO4: 2.5mg
Fe: 0.04

Hier nog een foto ter illustratie:


alvast bedankt

mvg

Bart
20240206_124649.jpg
20240206_124649.jpg
 
Zolang je planten prima groeien, je geen algen hebt en je visje gezond zijn dan zijn de waterwaardes niet relevant

Ik vraag me alleen af waarom je met de meest eenvoudige planten die er zijn
CO2 toevoegt en dan ook nog eens via een controller? Je voegt nu meer dan 30ppm CO2 toe., dat lijkt me een beetje overkill. Of heb je daar een andere reden voor?

Just asking :thumbs:
 
Leuke bak. :) Voor het gros van de vissen is dit helemaal prima. Zou je ook garnalen (willen) houden, dan geeft een NO3 van max +- 40 ppm waarschijnlijk wat gezondere dieren. Zij kunnen nitraat niet zo goed verwerken als vissen.
 
Opzich prima maar ik vraag me wel af waarom die nitraat zo erg hoog is want veelal zit men met een po4 van 2,5 op 25 mg nitraat.
Voeg je veel toe of..........................?
 
Zolang je planten prima groeien, je geen algen hebt en je visje gezond zijn dan zijn de waterwaardes niet relevant

Ik vraag me alleen af waarom je met de meest eenvoudige planten die er zijn
CO2 toevoegt en dan ook nog eens via een controller? Je voegt nu meer dan 30ppm CO2 toe., dat lijkt me een beetje overkill. Of heb je daar een andere reden voor?

Just asking :thumbs:

Nu Co2 heb ik niet echt aangeschaft voor de planten, maar wel voor baardalg. Momenteel heb ik minder algen, maar baardalg blijft toch kleintjes achter .
 
Opzich prima maar ik vraag me wel af waarom die nitraat zo erg hoog is want veelal zit men met een po4 van 2,5 op 25 mg nitraat.
Voeg je veel toe of..........................?

Leuke bak. :) Voor het gros van de vissen is dit helemaal prima. Zou je ook garnalen (willen) houden, dan geeft een NO3 van max +- 40 ppm waarschijnlijk wat gezondere dieren. Zij kunnen nitraat niet zo goed verwerken als vissen.

ik voeg inderdaad 14ml NO3 per dag, misschien moet ik nu wat minder toevoegen.
 
En wat over ijzer? Is dat ok?
 

Terug
Bovenaan