Waterwaarden, garnalensterfte en alg


Gatver! Wat voor bodem is dat?

ADA Aqua Soil Amazonia :D in zijn eerste week ;)

Nu na 2 maanden
FB_IMG_1523259771801.jpg

Ik had ook zo een poeder laag erop maar die heb ik steeds eraf gezuigd tijdens de waterwissels.
 
ADA Aqua Soil Amazonia :D in zijn eerste week ;)

Nu na 2 maanden Bekijk bijlage 248096
Ik had ook zo een poeder laag erop maar die heb ik steeds eraf gezuigd tijdens de waterwissels.

Gelukkig komt het dan nog wel goed. Want als je dat iedere keer hebt, dan is het wel rommel.
 
In de garnalen wereld van kwekers enz bewezen ze bij hoog en laag dat dit echt een van de beste bodems is. Vraagt alleen wat onderhoud zo te zien.
 
In de garnalen wereld van kwekers enz bewezen ze bij hoog en laag dat dit echt een van de beste bodems is. Vraagt alleen wat onderhoud zo te zien.

Daar zal ik mezelf nog van moeten overtuigen. In de rio 125 ligt JBL sansibar en hier doen de planten het minstens even goed. Hopelijk komt het snel goed met het water in dit aquarium. Anders dure bodem eruit vrees ik :(
 
Vind het persoonlijk wel erg lang duren hoor.

Laat ik het zo zeggen: ik had zelf de bak alweer leeg gehad.
 
Vind het persoonlijk wel erg lang duren hoor.

Laat ik het zo zeggen: ik had zelf de bak alweer leeg gehad.

Het is de kostprijs die me tegenhoudt. Heb er toch zo'n €150 voor betaald :juggle:
 
Ondertussen heb ik last van zweefalg. Heel gek maar wanneer het licht aan gaat is de bak vrij helder. Na enkele uren is deze weer groen . Ik heb al enkele keren een waterverversing gedaan maar dit haalt niets uit.
Het licht heb ik al een tijdje gereduceerd naar 8u.
Weet iemand raad?
 
Algenbloei duidt vaak op een co2 tekort door teveel licht. Valt er zonlicht in en wat zijn de waterwaarden?
 
Algenbloei duidt vaak op een co2 tekort door teveel licht. Valt er zonlicht in en wat zijn de waterwaarden?

Links van het aquarium staat wel een klein venster met een glasgordijn voor. Maar daar komt de zon niet echt.
Ik voeg elke ochtend 7ml easycarbo toe.

Ik meet zo snel mogelijk de waterwaarden en zet ze hier neer. Om moedeloos van te worden
 
Easycarbo en garnalen zijn geen gelukkige combinatie word vaker ervaren door andere garnalenhouders.
Voor je waas zou ik er een uv-filter inhangen en dan max 2 uur iedere nacht laten draaien (kan je op de tijdschakelaar regelen)
 
  • Leuk
Waarderingen: ME86
Hier komen de waterwaarden:
pH 7.5
KH 15
NH4 0
NO2 0
NO3 <0.5
Fe 0.6
CO2 17mg/l
 
Easycarbo en garnalen zijn geen gelukkige combinatie word vaker ervaren door andere garnalenhouders.
Voor je waas zou ik er een uv-filter inhangen en dan max 2 uur iedere nacht laten draaien (kan je op de tijdschakelaar regelen)

Het gekke is dat in men andere bak een ander soort garnalen (grijze) heel goed kweken en hier voeg ik ook easycarbo toe.
 
Het gekke is dat in men andere bak een ander soort garnalen (grijze) heel goed kweken en hier voeg ik ook easycarbo toe.

Meestal zijn die grijze garnalen stukken sterker omdat die het dichtste bij de originele soort staan, hoe kleurrijker d egarnaal, hoemeer hij is doorgekweekt en dus zwakker is
 
  • Leuk
Waarderingen: ME86
Misschien vragen of de lfs dat wil testen voor je.
 
Kan de GH een grote invloed hebben op zweefalgen?
 
Hallo ME86,
Waterwaarden kunnen tamelijk snel veranderen.

ik heb een monitor ontwikkeld om deze in mijn Amazone bak continue te meten.
Het blijkt dat alleen al een waterverversing behoorlijk wat teweeg brengt, en dat het een tijd kan duren voordat de evenwichten zich hersteld hebben.

Kijk eens naar mijn bericht hier:
https://www.aquaforum.nl/threads/mijn-waterwaarden-on-line-te-zien.159183/

Als je vragen hebt, mail mij en ik wil zien wat ik kan doen om te helpen.

Groet,
Jos
 
  • Leuk
Waarderingen: ME86

Terug
Bovenaan