Watervorkje op hout binden


T

Tamara2502

Guest
Ik wil graag Riccia watervorkje op mijn kienhout binden, maar hoe kan ik dit nou het beste doen want het valt helemaal uit elkaar?:help:
 
Ik heb al een oplossing gevonden :!
Zo'n bol waar je het in kan doen zodat het bij elkaar blijft maar er toch doorheen kan groeien en je het ook makkelijk op de bodem kan plaatsen.
Wel nog bedankt voor je reactie :thumbs:
 
Ja dat is ook een optie en dat wordt ook veel voor gewoon mos gebruikt. Op die manier zullen de vorkjes hopelijk goed bij elkaar blijven.
 
Ik wil graag Riccia watervorkje op mijn kienhout binden, maar hoe kan ik dit nou het beste doen want het valt helemaal uit elkaar?:help:

Ik zie dat je het opgelost heb. Ik gebruik zo'n badspons netje. Uiteindelijk zal het plantje er doorheen groeien en zul je opnieuw moeten opbinden.
 
Het is niet de makkelijkste plant om op te binden en dan kun je beter misschien een of ander mosje nemen en het vorkje laten drijven.
 
Het is niet de makkelijkste plant om op te binden en dan kun je beter misschien een of ander mosje nemen en het vorkje laten drijven.

Voordeel van Riccia is dat het snoeiafval drijft. Bij mos gaat het overal tussen zitten en woekeren.
 
Ja dat klopt inderdaad. Nadeel vond ik toen ik het had drijven dat ik erg veel losse stukjes had en die gingen weer tussen de andere drijvers zitten. Hier dus momenteel geen watervorkje meer:(.
 

Terug
Bovenaan