watervlooien of betta ?


C

couw1

Guest
Hallo

wie kan me vertellen waar deze van zijn! ik zie ze nu voor het eerst ik heb in deze bak watervlooien en een koppel bettas gehad

ze zitten bij mijn vinger ik zie er hier zoo 10 van

XxAJlpPsWbxNzmNQqbq4cLEK3KZXoYAL.jpeg
 
Heb je van de betta s dan een schuimnest gehad??
Het is op de foto lastig te zien, maar lijken me geen vlooien toch?
Bij jonge Betta s zie je echt bij het zwemmen al dat het een visje is hoor. Net als een jonge Gup maar dan nog kleiner.
 
ja heb ik gehad de hele bak had hij een nest van gemaakt.

maar er leek vrij weinig tot geen interesse in elkaar ik dacht dat het niks zou worden dus.
 
Lijken mij ook kleine visjes/betta's
 
kunnen enkel bettas zijn.

wat kan nu het beste doen ik d8 aan 10 stuks maar het lijken er meer te zijn.
 
Heb zelf ook onlangs jongen gehad van de betta's, en de deze lijken hier erg op, dus volgens mij zijn het idd ook betta's.
 
@ dolle hoe heb je het verder aan gepakt ?
 
Je kan dan het beste vloeibaar voer gaan geven of zelf artemia gaan kweken.
Ze kunnen op de dooierzak zelf wel een aantal dagen zich redden nog. Heel fijn stofvoer zou wellicht ook kunnen.
 
atremia kweken gaat nu denk ik niet lukken zou morgen avond iets kunnen opzetten is dit optijd ?

welk stofvoer denk je aan @ jessicapilon
 
Artemia kweken kost dik 1 dag nog dan. Misschien vloeibaar halen bij de lfs of stofvoer.
Beide verkopen de meeste wel denk ik.
 
Ik kon ook niet naar een winkel gaan(geen vervoer), ik heb garnalentabletten geplet en droogvoer zo fijn mogelijk gewreven. Ik heb ze in mijn nano bak gezet en zag er deze morgen eentje, dus ik ga wel zien wat het wordt.
 
Ja ze zijn erg klein dus het moet echt superfijn zeg maar. Ze kunnen enkele dagen het redden maar ja je weet vast niet precies hoe oud ze zijn.
Hopen dat het alsnog goed gaat komen.
Meer dan je best kun je dan niet doen.
 
Ik ga zeker me best doen.

Jullie kunnen me zeker helpen daar bij

Ze zitten nog in de dooier toch ? En daar blijven ze meende ik 3 dagen toch ?
 
@dolle tabletten en vlok voer heb ik goed iedee om het te verkruimelen

Morgen proberen zelf artemia op te zetten
 
Ik ga zeker me best doen.

Jullie kunnen me zeker helpen daar bij

Ze zitten nog in de dooier toch ? En daar blijven ze meende ik 3 dagen toch ?
 
Ik dacht twee dagen, heb het niet precies bijgehouden. Hangen ze nog in het schuimnest? Zo niet, dan zijn ze al aan het vrijzwemmen en is de dooietzak al verteerd.
 
Schuimnest is verdwenen al en ze hangen wat tussen de plantjes momenteel
 
Zou als ik jou was liquifry halen, dat Is prima voor de eerste 3 dagen vrijzwemmen alhoewel sommigen het langer geven.
Heb je artemia eitjes? Die dan zelf uitborrelen in water met zout, deze zijn het voedzaamste voor je kleintjes.
 

Terug
Bovenaan