Waterverbeteraar


P

papegaai01

Guest
Ik ga binnenkort mijn nieuwe aquarium opstarten. Is een waterverbeteraar nodig of kan ik het ook 4 weken laten indraaien
 
Je mag best langer opstarten... Over het algemeen is 4 weken een goed advies, maar als jij 6 weken wilt.. dan zie ik daar eigenlijk enkel voordelen in.
Rust is altijd beter.
 
In dat geval, denk ik dat 8 nog beter is.

Maakt niet uit hoe lang je wacht. Als je de vissen er maar niet allemaal tegelijk in gooit.

Beter school voor school.

De bacterie kolonie kan zich dan aanpassen.
 
In dat geval, denk ik dat 8 nog beter is.

Maakt niet uit hoe lang je wacht. Als je de vissen er maar niet allemaal tegelijk in gooit.

Beter school voor school.

De bacterie kolonie kan zich dan aanpassen.
8 weken is nodig voor een bak met een ph < 6

En inderdaad nooit teveel vissen tegelijk toevoegen.
 
Het hangt ook nog af van de ph want bij een lage ph zal de bacteriecultuur minder snel op gang komen dan bij een hoge ph. Maar in de regel is 4 weken voldoende als je daarna met beid de bewoners gaat toevoegen.
 
8 weken is nodig voor een bak met een ph < 6

En inderdaad nooit teveel vissen tegelijk toevoegen.

Was sarcastisch bedoeld Dirk. Ik vind 3-4 weken al lang genoeg.

En het maakt niet uit hoe lang je wacht. Als je na 2 maanden ineens alle vis erin gooit. Dan krijg je alsnog een nitrietpiek.
 
Ik wilde dit eigenlijk helemaal niet losmaken aan discussie :D

Ik kreeg het gevoel van @papegaai01 dat hij goed aan het inlezen was en tijd genoeg heeft.
Ik vind het altijd zo stellig in startershandleidingen staan dat je 4 weken moet aanhouden. Natuurlijk klopt dat ook wel, maar als iemand geduld heeft is het geen moetje.
 
Tja wat is moeten maar als je korter indraait met een nieuwe bak dan loop je wel het risico dat de bacteriecultuur nog niet goed op orde is. Hoe snel dat zal gaan is per bak verschillend en hangt van meerdere factoren af. De genoemde 4 weken is denk ik een gemiddelde wat men altijd noemt.
 
Was sarcastisch bedoeld Dirk. Ik vind 3-4 weken al lang genoeg.

En het maakt niet uit hoe lang je wacht. Als je na 2 maanden ineens alle vis erin gooit. Dan krijg je alsnog een nitrietpiek.
Waarom sarcastisch doen?

Zoals ik al eerder schreef wat maakt die twee weken extra wachten uit.
 
Nou ik wordt bijna jaloers Nicole. Aan wachten heb ik een bloedhekel dus:stom:. Het ergste is familie die in 12 jaar maar 1x op tijd zijn geweest en doorgaans meer dan een uur te laat komen:mad::mad::mad:
 
Nou ik wordt bijna jaloers Nicole. Aan wachten heb ik een bloedhekel dus:stom:. Het ergste is familie die in 12 jaar maar 1x op tijd zijn geweest en doorgaans meer dan een uur te laat komen:mad::mad::mad:

Dat zou ik ook wel moeite mee hebben, een uur is gewoon ontzettend lang.

@Nicolientje-W Dat dus, ik ben gewoon foetsie als het zo lang duurt.
 
Ja maar ja als je kids op Opa zitten te wachten dan ga je toch niet snel weg denk ik want die snappen dat moeilijk en zijn snel teleurgesteld natuurlijk.
 

Terug
Bovenaan