Waterrand


N

Noadekat

Guest
Hoi! Ik wist niet zo goed waar ik dit topic het beste kon plaatsen, dus kan zijn dat 'ie verkeerd staat ;).

Mijn 70l aquarium draait nu al zon halfjaartje en op wat opstartprobleempjes na draait hij super! Wat ik me wel af vraag is tot hoe hoog mag het water komen? Er zit nu zo'n 2 cm tussen de rand van het aquarium en het wateroppervlak zoals je kunt zien (vanwege vakantie een beetje verwilderd, wordt snel wat onderhoud gepleegd ;)). Kan ik water bijvullen of is dit slecht voor de lampen?

Alvast bedankt!

Groetjes Lissa
20181106_212625.jpg
20181106_212625.jpg
 
Normaal gesproken kan een aquarium worden gevuld tot voorbij de rand van de kap.

Moet wel zeggen dat deze kap erg laag is, het water komt dan wel dicht bij de verlichting, wat op zich ook moet kunnen als het allemaal goed afgesloten is

Wel een leuke bak verder, alleen zou ik die tierelantijntjes verplaatsen naar de zijruit;)
 
Laatst bewerkt:
Wat voor merk bakje is dit?

In principe kan je een bak gewoon vullen tot de rand van de kap, dus dat de waterlijn net niet zichtbaar is zegmaar.
 
Wat voor merk bakje is dit?

In principe kan je een bak gewoon vullen tot de rand van de kap, dus dat de waterlijn net niet zichtbaar is zegmaar.

Ik vermoed de juwel primo, die hebben door de ledverlichting een hele lage kap.

Mocht je her water nou niet verder kunnen vullen door de lamp, kun je altijd met wat tape een rand maken net onder de kap, dat je de waterstand niet ziet maar deze wel gewoon wat lager kan hebben. Heb ik hier bij de kleine superfish bakjes ook wel gedaan. Zou dan in jouw geval lekker witte pakken, valt ook niet zo op door de kap
 
Dankjulliewel! Het is de superfish aqua 70 led. Dat met tape is inderdaad een goed idee en gezien de lage kap denk ik de beste oplossing :).
 

Terug
Bovenaan