waterpest


D

display

Guest
al mijn planten groeien goed behalve de waterpest groeide in begin wel goed eens gesnoeid tot helft van aqaurium groote maar sindsdien groeit deze niet meer zelfs gekrompen weet iemand oplossing??
 
In het begin had hij voeding uit het water.
Is dat op,stopt hij ook.
 
zit voedingsbodem in nogthans en geef ook dagelijks easycarbo en wekelijks profito
 
staat op 24-25 graden
 
Heb je denk de verkeerde.
Er is koudwater en warm water versie. zg. Mex.waterpest.
Kan tegen warmte.
 
Waterpest deed het bij mij 'redelijk' in de winterperiode (23 graden) maar ging problemen krijgen in de zomermaanden (24-26 graden).
Ik heb toch het vermoeden dat het niet zo goed kan omgaan met temperaturen van boven de 23/24 graden.

Edit: Ah, Bertus was me voor.. ;)
Wat bedoel je precies met Mex.waterpest?
 
Bertus zei:
Heb je denk de verkeerde.
Er is koudwater en warm water versie. zg. Mex.waterpest.
Kan tegen warmte.
morgen eens kijken voor andere dan dankje :)
 
kellemes zei:
Waterpest deed het bij mij 'redelijk' in de winterperiode (23 graden) maar ging problemen krijgen in de zomermaanden (24-26 graden).
Ik heb toch het vermoeden dat het niet zo goed kan omgaan met temperaturen van boven de 23/24 graden.

Edit: Ah, Bertus was me voor.. ;)
Wat bedoel je precies met Mex.waterpest?


Heb ik bakken vol van.
Zelfs met de 30 graden groeien als een gek.

UIt AQuavisie.
In tegenstelling tot wat de literatuur soms vermeld, heb ik twee merkwaardige vaststellingen gedaan: dat Thorichthys meeki buiten de broedzorg als een schuchtere vis wordt omschreven kan ik uit ervaring tegenspreken. Ze staan werkelijk hun mannetje tegen bijvoorbeeld een agressor als Parapetenia salvini. Het is mooi om zien hoe mannetje en vrouwtje, zij aan zij, hun vuurrode keelschermen openzetten. David tegen Goliath. Een tweede vaststelling is, misschien wat buiten het onderwerp, dat mijn visbestand, bestaande uit hoofdzakelijk plantenetende cichliden, geen zin heeft in Mexicaanse waterpest. Daar komen ze gewoon niet aan. In het begin had men mij gezegd dat het nutteloos was planten aan te kopen omdat deze toch zouden opgegeten worden. Mijn bakske staat er halfvol van!
 
wu_40yhKcQDscxUEQ6jBKn-DM9cudSxk.jpeg

Wirwar waterpest,hoornblad,cabomba.
 
Bertus zei:
Heb ik bakken vol van.
Zelfs met de 30 graden groeien als een gek.

Ik las daar eens iets over ja.. maar dat ging geloof ik over Argentijnse Waterpest.
Momenteel heb ik een flinke struik Belgisch Groen die mijn bakkie uit rijst, dus geen ruimte voor iets anders.
Als ik weer behoefte heb aan (warm)waterpest dan weet ik je te vinden ;)
 
Is goed,hoor.
Net even een paar meter eruit gehaald.
Drijvend groeit het als een tierelier.
 
Hier zit het in beide bakken, in de Aqua40 groeit het echt als een gek, zonder toevoeging van voeding. Ook in de Rio125 wat stekken gezet en dat groeit ook door. Temperatuur zit rond de 24/25 graden.
 

Terug
Bovenaan