Waterpest en Vallisneria vs Co2


Danielle den Hollander

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2017
Berichten
490
Leeftijd
37
Locatie
Elst UT
Hoi allemaal!

kan waterpest en vallisneria niet tegen alle Co2 of alleen niet tegen de vloeibare variant, zoals Easy Carbo?

Ik gebruik de gas variant. Het zou zonde zijn om deze planten in de bak te stoppen, als ze er niet tegen kunnen.
 
Vallisneria kan slecht tegen de vloeibare carbo en Waterpest kan daar dacht ik wel tegen.
 
Maar vallisneria en waterpest kunnen allebei tegen de gas variant?
 
Vallisneria kan slecht tegen de vloeibare carbo en Waterpest kan daar dacht ik wel tegen.
Uit ervaring weet ik dat waterpest daar ook niet tegen kan.
 
Als ik het goed heb kunnen alle échte waterplanten (waaronder dus vallisneria en waterpest) slecht tegen vloeibare carbo.
 
Nieuwsgierig... en mosjes zoals javamos? Dat groeit ook wel boven water mits het vochtig genoeg is.

Wat je zegt klopt volgens mij inderdaad. Echte waterplanten en carbo gaan niet goed samen.
 
Dus ook veel stengelplanten niet zoals Belgisch groen? Het is eigenlijk ook een gemeen en chemisch goedje dat je beter niet kan gebruiken.
 
Dus ook veel stengelplanten niet zoals Belgisch groen? Het is eigenlijk ook een gemeen en chemisch goedje dat je beter niet kan gebruiken.
Belgisch groen groeit volgens mij toch ook emers?
 
Ik heb zelf co2 in gas icm Valisineria en die slierten groeien mijn bak uit.
Met waterpest heb ik geen ervaring.

Maar de Valisineria groeit eer heel erg goed op.

dit is mijn bakkie

20171126_184400.jpg


Het is al een iets oudere foto maar de Valisineria is net zo lang als de lengte van mijn bak( 80cm) en groeit ook weer terug
 
Nou mijn waterpest schijnt toch dood te gaan........ De vallisneria lijkt er geen last van te hebben. In de Rio met co2 gaat hij dood en in de andere bak zonder co2 staat hij nog fris en fruitig.

IMG_20180718_005524.jpg


IMG_20180718_005547.jpg


IMG_20180718_005630.jpg
 
Soms krijg je ook de koudwater variant maar goed als die in de bakken zonder co2 wel goed blijft dan betwijfel ik of je deze hebt gekregen.
 

Terug
Bovenaan