waterpas zetten meudel Ferplast star 120


globe80

Member
Lid geworden
4 maart 2009
Berichten
19
Locatie
Vuren
Hallo,

Sinds vorige week ben ik in het bezit van een tweedehands Ferplast star 120 aquarium met het nieuwe type meubel.
Dit meubel heeft verstelbare poten die volgens de site met een inbus verstelt kunnen worden. Alleen is mij dit niet gelukt met een inbus en heb ik het idee dat er een speciale schroevendraaier voor nodig is. Ik heb dit nagevraagd bij Ferplast maar heb tot op heden nog geen antwoord ontvangen.

Vandaar dat ik hier eens wil vragen of iemand weet hoe ik deze pootjes kan verstellen.

Groet,
Globe
 
Wordt inderdaad aangegeven met een inbussleutel op de site maar kijk even in de handleiding (zie linkje) ik denk dat je een torx schroevendraaier nodig hebt, de vraag is alleen welke maat?
Handleiding linkje

Helemaal laatste pagina onderaan rechts ;)
 
Maatje gewone schroevendraaier proberen.
Of sterretje.
Torx lijkt mij stug. moet er dan wel bijzitten.

Schroef 55?
 
Bertus zei:
Maatje gewone schroevendraaier proberen.
Of sterretje.
Torx lijkt mij stug. moet er dan wel bijzitten.

Schroef 55?
Sterretje is Torx m.i., bak is 2e hands dus zal geen montagemateriaal meer bij zitten.
55 zijn de afwerk dopjes
 
Ja,ik weet wat Torx is, heb de hele serie schroevendraaiers.
Kostten toen aardig wat.
Nu zitten ze in setjes. voor houder, met de prijs van 1 echte torx.

OP de stift,zitten ribbels,die de stift omlaag drukken.

Een gewone wilt ook wel lukken.
 
Bedankt voor de reacties, werkt sneller dan de service van Ferplast. :thumbs:

Ik heb zowel torx als een gewone schroevendraaier geprobeerd, maar hiermee lukte het niet.
Ik zal een platte schroevendraaier nog eens proberen.
 
Probeer eerst om het gewicht er af te halen. Dan wat er onder.
En de andere ? doen die het wel?
 
Een foto maken wordt lastig nu, zal morgen even wat proberen.

Ik heb vorige week een van de poten uit het meubel gehaald om te kijken of deze werkte met een schroevendraaier en torx, en zonder gewicht.
Geen van de vier poten 'doet' het.

Maar gezien de constructie kreeg ik het gevoel dat er speciaal gereedschap voor nodig is, alleen kan tot op heden niemand dit voor mij bevestigen.
 
Nee, de batterijen in glazen bol zijn leeg.
 
globe80 zei:
Een foto maken wordt lastig nu, zal morgen even wat proberen.

Ik heb vorige week een van de poten uit het meubel gehaald om te kijken of deze werkte met een schroevendraaier en torx, en zonder gewicht.
Geen van de vier poten 'doet' het.

Maar gezien de constructie kreeg ik het gevoel dat er speciaal gereedschap voor nodig is, alleen kan tot op heden niemand dit voor mij bevestigen.

Special gereedschap lijkt me vreemd, op de handleiding wordt duidelijk getoond dat het met een schroevendraaier wordt gedaan waarvan dit dan de meeste logische zouden zijn kruis, gewoon of torx. Misschien zijn de binnenwerken lam, of doorgedraaid door de vorige eigenaar?
 
Inderdaad vind ik de site al verwarrend tov de handleiding (site zegt inbus, handleiding laat een schroevendraaier zien). En in de handleiding wordt alleen aangegeven dat er een schroevendraaier nodig is, zonder verdere details.

Zoals je zegt zou het inderdaad kunnen dat de poten stuk gedraaid zijn, maar die indruk heb ik niet als ik er goed naar kijk. De constructie lijkt zodanig opgebouwd dat er een speciaal gereedschap voor nodig is.
Helaas krijg ik het niet voor elkaar om duidelijke foto's te maken.


En om eerlijk te zijn valt de support me ook wat tegen van Ferplast. Tot op heden heb ik na een week nog geen aanvullende reactie gekregen op wat in mijn ogen een simpele vraag is.
Daarom had ik de hoop dat er hier iemand op het forum zit die een zelfde aquarium heeft. Het lijkt me sterk dat ik de enige ben :D

Iig bedankt voor het meedenken :thumbs:
 

Terug
Bovenaan