!!! Waterkwaliteit Zuid-Limburg - Opgelet !!!


NicoleE

Well-known member
Lid geworden
27 juli 2013
Berichten
10,996
Leeftijd
55
Ik las net (30.07.21) hier: https://www.1limburg.nl/drinkwater-mogelijk-verkleurd-wel-veilig-om-te-drinken?context=section-1 dat er problemen zijn met de waterkwaliteit in Kerkrade, Landgraaf, Simpelveld en Vaals.

Het water kan oa naar chloor ruiken.

Citaat: Ook bestaat er een kans dat het water lichtjes naar chloor ruikt.

Zelf zou ik nu waterwissels beperken en zeker een waterverbeteraar gebruiken als waterwissels toch noodzakelijk zijn.


Mods, ik wist niet goed waar dit te plaatsen, verplaats maar als nodig.
 
Ik maar denken dat chloor in het drinkwater hier verboden was.
 
Kleine delen uit het uiterste zuiden krijgen dacht ik drinkwater uit Duitsland.
 
Ik maar denken dat chloor in het drinkwater hier verboden was.

Volgens mij is het niet verboden, maar is het vaak niet nodig omdat het leidingwerk goed is, en wordt het daarom standaard niet toegepast.

Maar wanneer er reden voor is, wordt het dus wel toegepast.
 
Dit las ik op het drinkwaterplatform:

Alleen minieme hoeveelheid chloordioxide bij PWN en Evides


Zit er dan helemaal geen chloor in kraanwater? “Alleen drinkwaterbedrijf PWN en Evides voegen uit voorzorg een minieme hoeveelheid chloordioxide toe aan het drinkwater”, vertelt Versteegh van het RIVM. Chloordioxide is minder schadelijk dan chloorbleekloog. Zo ontstaan hierbij niet de schadelijke trihalomethanen. “Bovendien is de hoeveelheid toegevoegde chloordioxide zo klein en vervalt het zo snel dat het niet meetbaar is als het water het distributienetwerk ingaat. Dat staat dus totaal niet in verhouding met de hoeveelheid chloor die je vaak in het buitenland tegenkomt.”
 
Kuip vullen en dagje belichten zou je het zonder problemen moeten kunnen gebruiken
 
Bij werkzaamheden en herstelwerken wordt er steeds chloor gebruikt zowel in Belgie en Nederland in het leidingwater .
Een oud-lid van het forum heeft doormiddel van een automatische ververssysteem en door chloor na herstelwerken voor een aardige euro aan roggen verloren .
 
Bij werkzaamheden en herstelwerken wordt er steeds chloor gebruikt zowel in Belgie en Nederland in het leidingwater .
Een oud-lid van het forum heeft doormiddel van een automatische ververssysteem en door chloor na herstelwerken voor een aardige euro aan roggen verloren .
Uit een eerdere discussie.

 
In Nederland stroom Duits water uit de kraan, even met je browser zoeken op 'Duits' en je haalt de stukjes tekst hierover meteen naar boven.
oa: . In Kerkrade heeft WML een koppeling gemaakt met de Duitse waterleiding.

 

Terug
Bovenaan