Waterhyacint in het aquarium


Goed, ik hen eens in het boek van Kasselman gelezen.

Ze schrijft sowieso dat de waterhyacint in gecultiveerde toestand altijd een pak kleiner zal blijven dan bij de natuurlijk vindplaatsen. Ze schrijft ook dat hij voor het aquarium slechts geschikt is als er intensief wordt belicht en boven het wateroppervlak ruim toegang is tot wat vochtige en licht circulerende lucht. Een open aquarium verdient haar voorkeur.

Oftewel: fingers crossed en we zien het wel, misschien verricht het Middelburgse water wel wonderen :)
 
Het grootste obstakel zal de tl balk zijn.
De bladeren gaan verbranden.
De bloei is prachtig.
 
Mondeo zei:
Het grootste obstakel zal de tl balk zijn.
De bladeren gaan verbranden.
De bloei is prachtig.

Merktte ik dus ook toen ik ze had... "vroegah" ;)
 
Seabait zei:
Is trouwens met Limnobium ook,heb deze een keer besteld en kreeg knotsen van planten die in de verste verten niet op het plantje van de afbeelding leek en toen een mailtje gestuurd dat ze me de verkeerde plant hadden verzonden.
Bleek dat dit zo uit Azie kwam en uiteindelijk toch veranderde in het juiste drijfplantje.
Haha, zo ging het precies de eerste keer dat wij Pistia bestelden: knoeperts van dingen. We snapten er niks van. Die toch maar buiten in een bak water gezet (in de zomer) met wat NO3, PO4 en profito, en toen ging 'ie babietjes maken die we dan weer in de bak gooiden :p

- Mascha
 
Plantje is mooi in de breedte aan het uitbreiden dus voorlopig gaat het prima.
 
en nu, ongeveer een maandje later? :)

~ Ivo
 
De plant doet het nog en is ongeveer 3 keer zo groot nu maar er beginnen wat blaadjes bruin te worden dus is ff afwachten.
Moet zeggen dat ik er verder niet op gelet heb en heeft een paar keer klem tussen de middenstrip van de bak gezeten wat niet echt bevorderlijk is natuurlijk.
 

Terug
Bovenaan