Water verversen


Lennard_J

Well-known member
Lid geworden
14 januari 2017
Berichten
243
Leeftijd
33
Hoi allemaal,

zoals sommige al gezien hebben heb ik sinds kort een 540L aquarium.

nu staat dit aquarium zo dat er op een afstand van 6 tal meter en put en een kraan voor het leeglaten en bijvullen van het aquarium.

nu heb ik bij meerdere youtubers een
Python No Spill Clean and Fill Aquarium Maintenance System gezien.

dit systeem kan ik nergens in de buurt vinden

weet iemand waar je deze kan krijgen of een vergelijkbaar systeem

ook andere oplossingen voor water verversen en schoonmaken en ander onderhoud hoor ik het graag


gr. Lennard
 
Moet je dit hele aquarium nog opbouwen?

Zo ja.

Dan zou ik een pvc leidingsysteem aanleggen. Helemaal naar jou wens.

Zelf heb ik dit ook gemaakt. Nog redelijk eenvoudig. Ik heb er een extra kraan in gezet.

Via deze kraan kan ik water uit het het aquarium laten, zonder met een hevelslang te werken.
Kraan open en het water stroomt gelijk.

Vullen doe ik met gieters osmosewater. Maar je zou ook een extra vulkraan op kunnen nemen.

De filter kan bij mij gewoon aan blijven.

Zie onderschrift fusion voor meer info.
 
Prachtig die systemen, maar eigenlijk allemaal een variant op een gewone tuinslang met een koppeling en afzuigbuis, welke je zo zelf kan maken natuurlijk.

Mijn oplossing;

 
Moet je dit hele aquarium nog opbouwen?

Zo ja.

Dan zou ik een pvc leidingsysteem aanleggen. Helemaal naar jou wens.

Zelf heb ik dit ook gemaakt. Nog redelijk eenvoudig. Ik heb er een extra kraan in gezet.

Via deze kraan kan ik water uit het het aquarium laten, zonder met een hevelslang te werken.
Kraan open en het water stroomt gelijk.

Vullen doe ik met gieters osmosewater. Maar je zou ook een extra vulkraan op kunnen nemen.

De filter kan bij mij gewoon aan blijven.

Zie onderschrift fusion voor meer info.


het is een bestaand aquarium en ga er niet zoveel werk aan doen en veranderen slangen systeem is goed maar voor het aanzuigen van de slang bijna niet zo te doen ivm overbrugging lengte

zal al te denken aan klein pompje tot ik dat python systeem tegen kwam zeker omdat hervallen via de kraan met juiste themprretatuur goed te doen en haalbaar is in mijn situatie
 
Prachtig die systemen, maar eigenlijk allemaal een variant op een gewone tuinslang met een koppeling en afzuigbuis, welke je zo zelf kan maken natuurlijk.

Mijn oplossing;




het vullen op deze manier was ook mijn idee

zit alleen met het leeglaten van het aquarium ivm afstand tot put kreeg ik het niet aangezogen tot lopen en toen deze liep was de hoeveelheid niet echt zo goed
 
ik ben u gestuurd op een goedkoper alternatief voor de Python
zie het filmpje




dit is een koppeling voor het legen en vullen van waterbedden nog geen bouw of bedden winkel gevonden die er een heeft maar heb de optie ook net pas gevonden

zodra ik iets vindt laat ik het weten kan ook handig zijn voor anderen en ga ik er een DIY projectje van maken
 

Terug
Bovenaan