water van verversen gebruiken in grijs water systeem


flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Berichten
4,851
Leeftijd
61
Locatie
Andijk
is hier iemand bekend om het water van het verversen te hergebruiken voor het toilet door te spoelen.
zit hier aan te denken omdat in het voor jaar het terras achter opnieuw gelegd moet worden.
dan de mogelijkheid om een voorraad tank te plaatsen voor de opvang van het verversings-water en dat her te gebruiken voor zoals aangegeven het toilet door te spoelen.
iemand ervaring mee zo ja zijn er nog dingen waar ik aan moet denken bv vervuiling van leiding /pomp
en zo voort.

groet

jaap
 
Wat een goed idee, dan bespaar je een hele hoop water!!

Je kunt met dat water ook nog de planten water geven, schijnt goed te werken;)
 
tja Ruben ook dat is absoluut waar gezien er zon 450 liter per week door gaat leek het me ook wel een goed idee
zeker nadat ik op de open dag ben geweest hier bij de pwn en zag wat er gebeuren moet om drinkwater te verkrijgen
nu verdwijnt rechtstreeks her riool in en das zonde lijkt me

bedankt en groet

jaap
 
Er zijn in NL een paar eco-wijken welke 2 waterleidingen hebben, één voor drinkwater en één voor de toilet, tuin en planten, dus waarom niet.
 
Ik zet m'n emmers aquariumwater altijd naast de wc, kun je zo doorspoelen. Met 450L is dat natuurlijk niet te doen, maar een soort watersysteem bouwen is een super idee. Nog wel even kijken hoe je het water uit de ton in de spoelbak krijgt, ga je een opvoerpomp gebruiken?
 
Opslag vat met hydrofoor pomp, overstort het riool in, en leidingen vanaf de pomp je huis in en klaar ;)
Je hebt ze ook kant en klaar die je aan kan sluiten op je dakgoot.
zou niet weten waarom je er dan geen T-stuk op kan zetten en je aquarium water erin kan laten lopen
 
Er zijn in NL een paar eco-wijken welke 2 waterleidingen hebben, één voor drinkwater en één voor de toilet, tuin en planten, dus waarom niet.
Klopt, Ton!
Er zijn ook speciale woningen, waar her water van de wasmachine en de douce door de wc word gespoeld:)
En straks ook een huis waar het water van het aquarium door de wc word gespoelt!;)
 
in mijn vorige huis stond mijn bak tegen de zelfde muur als het toilet, alleen met de trap ertussen. Ik had een extra gat geboord in mijn bak met een overloop pijp met korf. Vanonder de bak had ik langs de muur over de grond 32mm pvc aangesloten op de stortbakvlotter van het toilet. zo vulde de stortbak zichzelf met elke spoelbeurt. In het aquarium had ik een niveauschakelaar die een afsluiter aanstuurde als het waterpeil te laag werd. De afsluiter zat op een thermostaatkraan. Dit was even in een notendop hoe ik het had. Voordeel, geen wateropslag, regelmatige waterwissels. Wateropslag had ik toen ook aan gedacht, maar hoeveel wil je opslaan, 1000 Ltr, dat is dus ongeveer 2x wisselen, per spoelbeurt zal er een liter of 5 gaan, dan blijf je dus erg lang met water zitten. Spaartechnisch maakt het opzich niet heel veel uit, water kost misschien 2,50 per kuub, mileutechnisch is het wel top natuurlijk
 
@Ton klopt had ik ook eens ergens gelezen nu nog uit vinden waar deze staan en kijken hoe het daar geregeld is zal vast wel ergens te vinden zijn online

@Daan wat goed dat je dat doet zeg en dat water naar de spoelbak krijgen das nog even uitzoeken zie al een idee langskomen post later van tuinkabouter

@tuinkabouter had ik inderdaad langs zien komen die oplossing van de dakgoot maar das beperkt aantal liters
ik wil eigenlijk de opslag onder het terras laten plaats vinden en inderdaad de overstort naar het riool laten gaan
het idee van een hydrofoor pomp is een goed tip had ik nog even niet aan gedacht dacht zelf meer aan een dompelpomp

@caddyladdy kijk wordt dus meer gedaan mij gedachtegang doe het ook niet zozeer voor de centen hoor levert inderdaad niet veel op nog niet althans
zal me niets verbazen als de en of andere gek uit den haag dit in de toekomst duurder gaat maken zie je nu al een beetje gebeuren
wat betreft de opslag grote dacht aan de zelfde inhoud als de 1050 zon 1000 liter dus wordt ook tevens gebruikt zomers om de tuin te bewateren
en wat teveel is verdwijnt weer in de overstort
en wie weet mischien in de toekomst eens kijken naar een filter methode om het hergebruik nog verder te gebruiken bv wasmachine aanvoer:juggle:
jou verhaal brengt me wel op een idee trouwens de wc van de buren staat tegen de zelfde muur als de onze dus eens even peilen :cool:

groet en bedankt

jaap
 
ik laat de overloop van mijn osmose in regenwaterput lopen, Spoel hiermee toilet door.
 
het water van de osmose overloop is wel iets anders als het water uit de bak vandaan
maar prima idee nog niet bij stil gestaan is nog wel toekomst muziek dat osmose verhaal
maar beter mee nemen in de plannen
eerst moet de temperatuur buiten maar eens beter worden voor dat we gaan meten en ontwerpen
want nu :br::br::br:

bedankt en groet

jaap
 
@Ton klopt had ik ook eens ergens gelezen nu nog uit vinden waar deze staan en kijken hoe het daar geregeld is zal vast wel ergens te vinden zijn online

@Daan wat goed dat je dat doet zeg en dat water naar de spoelbak krijgen das nog even uitzoeken zie al een idee langskomen post later van tuinkabouter

@tuinkabouter had ik inderdaad langs zien komen die oplossing van de dakgoot maar das beperkt aantal liters
ik wil eigenlijk de opslag onder het terras laten plaats vinden en inderdaad de overstort naar het riool laten gaan
het idee van een hydrofoor pomp is een goed tip had ik nog even niet aan gedacht dacht zelf meer aan een dompelpomp

@caddyladdy kijk wordt dus meer gedaan mij gedachtegang doe het ook niet zozeer voor de centen hoor levert inderdaad niet veel op nog niet althans
zal me niets verbazen als de en of andere gek uit den haag dit in de toekomst duurder gaat maken zie je nu al een beetje gebeuren
wat betreft de opslag grote dacht aan de zelfde inhoud als de 1050 zon 1000 liter dus wordt ook tevens gebruikt zomers om de tuin te bewateren
en wat teveel is verdwijnt weer in de overstort
en wie weet mischien in de toekomst eens kijken naar een filter methode om het hergebruik nog verder te gebruiken bv wasmachine aanvoer:juggle:
jou verhaal brengt me wel op een idee trouwens de wc van de buren staat tegen de zelfde muur als de onze dus eens even peilen :cool:

groet en bedankt

jaap
En wat je al niet meer kan doen met een zonnecollector toevoeging...
 
heb je gelijk in Benvo ware het niet dat ik een aantal jaren een dakkapel heb laten plaatsen op de achterkant van de woning
en laat dat nu de zon zijde zijn
leek toe een goede en goedkopere beslissing
achteraf gezien niet zo dus

groet
jaap
 

Terug
Bovenaan