Water controle


P

Peter76

Guest
Hallo,
Ik heb net 1/3 water ververst in aquarium met gewoon leiding water. Mijn vraag is wanneer controleer ik het water met test? Onmiddellijk,na een uur,een dag,.....
Heb wel aqua safe toegevoegd op verhouding volledige inhoud (240 liter) van aquarium.en voor test met vloeistof heb ik alleen voor PH,KH en NO2. Dit is voldoende zeggen ze mij. Die KH is niet nodig zeggen ze mij in winkel. Is vooral PH en NO2 wat belangrijkste zijn. Heb 10 kardinaal tetra,10 roodkop zalmen,7potloodvisjes en twee ruiten kuisers zitten.
 
Normaal gesproken zou ik water testen als je vermoedt dat je een probleem hebt.Wat er dan getest moet worden, hangt van het probleem af.

Verder zou ik normaal gesproken testen voordat ik water wissel. Dan is de bak op zijn ’slechtst’.

Is er reden bang te zijn voor nitriet? (Hoelang draait je bak?)
 
Mijn bak draaid al 1.5 jaar ongeveer.
Nitriet was aan het kleuren daarom waterwissel. Heb een dik jaar discussen gehad. Nu nieuw visbestand zoals eerder vermeld. Heb mijn tl lampen ook vervangen door led verlichting met zons opgang en ondergang,zeer mooi en minder verschiet achtig voor vissen.
 
In het geval van nitriet is je test de info die je nodig hebt om te beslissen of je water moet wisselen. Grote water wissels belasten je vissen en dat doe je dus alleen met goede reden. Ook dan dus meten voor de wissel om te bepalen of het nog nodig is.
 
Hoe hoog was de no2 ? Je moet je ook afvragen hoe je opeens no2 in je bak kan hebben.
 
Was vooral de NO3 die veel te hoog was. Test was knal rood van kleur. Heb 50%ververst en aqua safe en een bacterie product in gedaan en vandaag (na 4dagen) nog eens alles getest en alles is goed.de no3 moet ik in t oog houden komende dagen/weken die zat op kantje boord binnen de maximale grens. Komt goed.
 
Water test van vandaag,
1486990521025631426805.jpg
 
Hallo,
Ik heb net 1/3 water ververst in aquarium met gewoon leiding water. Mijn vraag is wanneer controleer ik het water met test? Onmiddellijk,na een uur,een dag,.....
Heb wel aqua safe toegevoegd op verhouding volledige inhoud (240 liter) van aquarium.en voor test met vloeistof heb ik alleen voor PH,KH en NO2. Dit is voldoende zeggen ze mij. Die KH is niet nodig zeggen ze mij in winkel. Is vooral PH en NO2 wat belangrijkste zijn. Heb 10 kardinaal tetra,10 roodkop zalmen,7potloodvisjes en twee ruiten kuisers zitten.
Hmmm, PO4 en NO3 vind ik ook belangrijk. Maar even verder lees ik dat je wel NO3 test? Je Ph gehalte vind ik wel hoog.
 
Mijn kraantjes water Is nu ook PH8,kan ik weinig aan doen. Heb hier rond gevraagd en idd,ze hebben allemaal een waarde van ph 8
 

Terug
Bovenaan