Wat zit er in mijn bak?


J

Jws

Guest
Hoi,

Ik heb me laten verleiden tot het op starten van een zee water aquarium. Hij draait nu inmiddels 2/3 maanden. Nu heb ik bij het steen en zand wat bewoners gratis gekregen. Na veel googlen weet ik helaas nog steeds niet wat er leeft dus wie weet het wel? Het gaat om een klein koraal achtig plantje, oranje van kleur. Een type alg waar ik niet zeker van weet wat het is en hoe het weg gaat en een aantal wormen in de grond. Ik kom er nog steeds niet uit. Wie weet kan een van jullie mij te hulp schieten.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Hoi,

Foto 1 en 2 is een glasanemooon, deze kun je het beste verwijderen. Dit kan snel een plaag worden.

Op foto 3 en 4 zie ik alleen wat bruine alg, dit hoort bij de opstartperiode en is nu dus niet vreemd. Komt vanzelf goed.

De laatste foto’s zijn wormpjes in de bodem, welke het zijn kan ik zo niet zien maar over de meeste soorten hoef je je geen zorgen te maken.
 
Op foto 3 en 4 zie ik alleen wat bruine alg,

Jij hebt meer ervaring Lauw maar het is nogal draderig zie ik en kunnen het dan geen Dino s zijn want die ik had destijds was ook zo namelijk.

JWS, zie je die bruine draden/aanslag ook al duidelijk als het licht aangaat of wordt het beter zichtbaar als er meer licht is?
 
je ziet ze constant. Met en zonder licht is het zichtbaar.
 
Ok dan zal het denk ik bruinalg zijn want Dino s zie je als het licht aangaat amper en als het licht meer wordt ga je ze duidelijker zien.
 
Bedankt beide voor de reactie,

Glasanemoon inmiddels weggehaald. Hopen dat ik die niet meer terug zie.
 
Vaak steken ze zo weer de kop op en een goed middel hiertegen is Aiptasia X van Red Sea. Die is beter dan het middel van Colombo vindt ik zelf.
 
Had dit product al voorbij zien komen. Nu heb ik ook een anemoon in mijn bak zitten. Er staan dat het geen schade aanbrengt aan de koralen maar hoe zit dat met een andere (wel gewenste) anemoon? Gaat die ook kapot door dat spul?
 
Ik heb geen anemoon en gebruik het regelmatig en het heeft geen effect op mijn andere korale Wel een goede vraag overigens.
 

Terug
Bovenaan