1. Bezoekt u onderstaande sponsor om onze server in stand te houden?

Wat zijn jullie andere hobbies?

Discussie in 'Babbelbox' gestart door ziggycardon, 2 sep 2016.

View Users: View Users
  1. Honeybadger

Honeybadger

Lid geworden:
    11 mei 2016
    Gelukkig had Danny die dag genoeg tijd en een grote spade!

quistero vindt dit leuk.
  2. Wandels danny

Wandels danny

Lid geworden:
    3 jan 2018

Deze heb ik eerlijk gekocht :juggle:

3. Wandels danny

Wandels danny

Lid geworden:
    3 jan 2018

En tijd heb ik want ben op rustpensioen :petjeaf:

4. Wandels danny

Wandels danny

Lid geworden:
    3 jan 2018
  5. quistero

quistero

Lid geworden:
    28 sep 2016
    Dan is het goed;)

Wandels danny vindt dit leuk.
  6. Honeybadger

Honeybadger

Lid geworden:
    11 mei 2016
    Wel een leuke hobby!
    Paar leuke vondsten zo te zien!

Is deze fascinatie ontstaan omdat je ouders vroeger de paaseieren begroeven in de tuin of zit het minder diep(!)?
    :D;)

Ruben01 vindt dit leuk.
  7. MaestroCygni

MaestroCygni

Lid geworden:
    6 mei 2015
    Volgens mij heet hij Bart... Wat zijn gebruikersnaam was zou ik op dit moment niet weten...

legoloco vindt dit leuk.
  8. MaestroCygni

MaestroCygni

Lid geworden:
    6 mei 2015
    legoloco vindt dit leuk.
  9. tjvkooten

tjvkooten

Lid geworden:
    10 mrt 2016
    Dat topic moet ik even onthouden, meer terrassen dan achterwanden, maar heel mooi inderdaad.

Bedankt voor de link

10. Wandels danny

Wandels danny

Lid geworden:
    3 jan 2018
    Haha da’s een goeike :D:D

11. tuinkabouter

tuinkabouter

Lid geworden:
    18 jan 2010
    Late reactie, wss gemist door de problemen met het forum destijds..

Maar ja de platen zijn aangepast middels een papiertje erop plakken zodat nu de tijd erop staar.
    Hij tikte altijd mooi.
    Het klokje staar nu bij me opa die hem aan het voorzien is van een laagje fineer om het een sierlijk uiterlijk te geven

12. Moppersmurf

Moppersmurf

Lid geworden:
    24 apr 2017
    Ik zit op een schietvereniging. Lekker relaxt, werkt ontspannend voor me. Telkens proberen jezelf te verbeteren. Daarnaast ben ik ook al paar keer kleiduiven wezen schieten in de duinen. Dat is ook erg leuk. Vroeger vloog ik veel met RC vliegtuigen maar door vrouw en kids toen mee gestopt.
    Heb nu wel een drone met gimble en gopro maar daar heb er nog niet veel mee gevlogen. Van de zomer zeker eens oppakken.

13. yov

yov

Lid geworden:
    28 apr 2004
    Welke calibers schiet je ? :)

14. Moppersmurf

Moppersmurf

Lid geworden:
    24 apr 2017

Meestal .22, de vereniging waar ik zit heeft alleen banen met .22, dan blijft het betaalbaar. Soms 9mm bij andere vereniging. Ga een eigen Sig Sauer 1911 (.22) kopen. Mag nu verlof aanvragen.

yov vindt dit leuk.
  15. Seabait

Seabait

Lid geworden:
    11 dec 2011
    Ben ook een jaar of 10 lid geweest van een schietvereniging,heb zelf een Glock 17L en een K98 uit 1943 gehad.

Moppersmurf vindt dit leuk.
  16. Moppersmurf

Moppersmurf

Lid geworden:
    24 apr 2017
    Mooi spul!

17. tjvkooten

tjvkooten

Lid geworden:
    10 mrt 2016
    ik heb een tijd lang booggeschoten op school

mij ken kiese nederlands of boogschieten...

18. Moppersmurf

Moppersmurf

Lid geworden:
    24 apr 2017
    Bij de schietclub zitten ook paar mensen die boogschieten. Wil ik ook wel eens keertje doen.

19. yov

yov

Lid geworden:
    28 apr 2004
    Hoe zit het met de regelgeving in Nl? Is het niet zo dat jullie x keer per jaar met elk wapen in jullie bezit moeten schieten? Ik zelf schiet met .22 (goedkoop idd ;-)) .22magnum (beeld te duur...) .32 (prachtig te betalen caliber echt waar!!) .44 en .385. Zou zelf nog graag een 9mm of .45mm 1911 willen aanschaffen en een lever action Rifle met een leuk caliber. Maar tjah is dure hobby...

20. Moppersmurf

Moppersmurf

Lid geworden:
    24 apr 2017
    Je moet 18 schietbeurten per jaar hebben. ik wil ook nog eens een 10/22 aanschaffen. Maar dan moet ik nog wel ff tijd wachten (paar jaar). Semi automaat mag je pas veel later. Maar is mooi wapen voor redelijke prijs, kun je werkelijk van alles aan veranderen.

21. yov

yov

Lid geworden:
    28 apr 2004
    Scheelt niet zo veel met be dan. Hier zijn het 12 beurten op een jaar gespreid over minstens 2 trimesters. En om de dag. Voor semi of alles zwaarder als .22 of meer als 5 kogels .22 in 1 magazijn is de aanvraag ook 1 van lange duur... (met kans op een neen.)

22. Sanneke80

Sanneke80

Lid geworden:
    6 jan 2016
    Kan iemand mij uitleggen waarom je een minimaal aantal keer moet oefenen met een wapen?
    Het is niet zo dat je het daarna in de 'echte wereld' kan toepassen, neem ik aan :D :D :D :juggle: :S

Moppersmurf vindt dit leuk.
  23. benvo

benvo

Lid geworden:
    28 mei 2014
    In mijn diensttijd moesten wij schieten met een Browning 9 mm. Maar ik ben erg gelukkig dat ik nooit meer een wapen hoef vast te houden...

24. Moppersmurf

Moppersmurf

Lid geworden:
    24 apr 2017
    Tja, regeltjes regeltjes voor de sport schutter. Terwijl de criminelen rondlopen met Kalasnikov's. Nu zijn ze weer bezig met een E-screening. Bij het aanvragen/verlengen van je verlof moet je straks een 100 tal vragen invullen. Daarop wordt je mentaal beoordeeld. Een vraag niet 'juist' beantwoorden kan je verlof kosten. Is een van oorsprong Finse test waarop ze pedoseksuele testen. Schande. En pas maar op, zitten controle vragen in als, heeft u ooit wel eens gelogen.
    Dat van de 5 patronen in 1 magazijn hebben wij nog niet. Ze willen het dacht ik wel terugbrengen naar max 10.

yov vindt dit leuk.
  25. Moppersmurf

Moppersmurf

Lid geworden:
    24 apr 2017
    Ik ben ook niet van plan er op iemand mee te schieten :D. Maar wij houden scores bij en het is toch leuk als je ziet dat je steeds beter schiet en na paar keer niet geweest te zijn dat ook merkt.

26. benvo

benvo

Lid geworden:
    28 mei 2014
    Wij schoten destijds ook niet op iemand, al was dat uiteraard, zo nodig, wel de bedoeling, maar ik had en heb gewoon niets met wapens. Zonder overigens je bedoelingen of ideeën in twijfel te trekken.

27. bderooij

bderooij

Lid geworden:
    22 aug 2014
    Ik ben ook totaal geen fan van wapens. Heb een keer geschoten met een manager en het doet met erg weinig. Kleiduiven vind ik nog wel grappig maar het liefst zie ik alle wapens vandaag nog op de brandstapel gaan.

Ruben01 vindt dit leuk.
  28. yov

yov

Lid geworden:
    28 apr 2004
    Heeft voornamelijk te maken met het aantonen dat je het als sport doet. En niet zomaar een wapen in huis hebt liggen juist en enkel “om een wapen te hebben” (lees zelfverdediging etc...) dit mag namelijk nooit het doel zijn achter het houden van wapens! Er word dan in België geredeneerd dat als je een “sport beoefend” je dit pas doet als je minimaal 12 keer op een jaar gaat. In NL zijn ze dus sportiever als ons met 18 keer! :D

Op de comment anti wapens: in ons landen vallen er nog meer gewonden /doden door vuurwerk of cigaretten. ;-) mocht de situatie een beetje zijn zoals in Amerika ben ik de eerste die volledig akkoord gaat met je besluit! Maar gelukkig zijn wij hier iets geëvolueerder...

Ruben01 vindt dit leuk.
  29. Sanneke80

Sanneke80

Lid geworden:
    6 jan 2016
    Ben ik het helemaal mee een Ben.
    Gruwelijk wat mensen elkaar aan kunnen doen.

Het is gewoon heel jammer dat deze regels er uberhaupt moeten zijn. Ik bedoel, het zou niet nodig moeten zijn, maar ja. Genoeg mensen op deze wereld die er verkeerde bedoelingen mee hebben helaas

Ruben01 en yov vinden dit leuk.
  30. yov

yov

Lid geworden:
    28 apr 2004
    Ben ik volledig akkoord mee! Wij als houders van vergunningen zien het ook liever anders. Maar helaas is het gewoon een must dat je niet iedereen met een wapen kan/mag vertrouwen. Ik zie het een beetje als een rijbewijs. Iedereen krijgt een kans om het te halen als je bewijst dat je verantwoordelijk kan zijn. Maar maak je een misstap dan ben je dit ook kwijt. (Natuurlijk en logisch! is het een pak stenger hè. Screenings en geen “boetes” maar direct een volledig verbod met opvolging als je een misstap maakt. Dit verbod is dan ook levenslang...) helaas is het aantal niet aangegeven wapens nog steeds heel groot (dit zijn dan de zwartrijders...) en helaas is een ongeluk of expres gebeuren dan ook meestal met deze wapens, waardoor de wetgeving voor de mensen die correct omgaan met de wet nog eens strenger gemaakt word.

Maar het is geen topic over de wapenwet hier dus nog iemand leuke hobby’s? :-D

Laatst bewerkt: 14 jan 2018