Wat zijn dit?


P

Patries

Guest
Wat zijn dit voor wormen op onderstaande foto's?
Met blote oog lijken het een soort mini regenwormpjes en er zit niet echt een kop aan een kant ofzo. Het zijn hele dunne wormpjes en de lengte van de grootste schat ik hooguit zo'n 3 centimeter maar de meeste zijn kleiner. Nu woel ik elke week mijn bodem door en hevel ze meteen af dus alleen de kleinere blijven dan over denk ik.
Ze zitten in de bodem (grind zonder voedingsbodem) en komen voornamelijk voor onder de leistenen die erin liggen.
Ik voer niet met levend voer en oog geen watervlooien.

Jullie expertise en meedenken is gewenst!

197627_0_82_sluiers_aug_2013_003.jpg


922791_0_82_sluiers_aug_2013_004.jpg
 
Dacht ik ook aan maar hoe kan dit in mijn bak komen? Ik voer geen levend voer.
Kan dit met planten meekomen dan ofzo of in eivorm???

Zat ook aan de camallanus worm te denken maar zie niets aan de vissen. Leven deze wormen ook in de bodem dat iemand weet?
 
Ja die kunnen met plantjes meegekomen zijn.
 
Verder niemand meer suggesties?
 
maar tubifex gaat dood boven de 15 graden ofzoow toch?
of hoe krijg je het anders dood?
 
Als jij niets aan je vissen ziet.
Dat er 1 vermagert.
Zat vanmorgen bij spoelworm te kijken.
Mar dat lijkt mij dan niet het geval.
 
Dacht eigenlijk sterk aan Camallanus. Zie bij vissen geen wormen uit hun anus hangen en ze zijn ook nog niet vermagert maar daar wil ik ook niet op wachten.

Als ik google bij afbeeldingen op Camallanus dan zie ik ook dit soort wormen voorbij komen. Ik weet het echt niet meer hoor.
Moet ik nu de bak gaan behandelen of niet?
 
Begrijp ik goed dat je voornamelijk op afbeeldingen op het web bent afgegaan? Ik heb hier een boekje 'visziekten' liggen en na 10 seconden scannen op de bladzijde over cammalanus stuitte ik al op iets dat cammalanus waarschijnlijk uitsluit, als die info klopt uiteraard. Er wordt aangegeven dat die rondwormen slechts een millimeter of 10 lang worden.

~ Ivo
 
Zucht NEE ik ga natuurlijk niet voornamelijk op afbeeldingen op het web af, ik ben geen beginner meer hoor!
Ik heb hier ook tig boeken liggen maar even verder op het web kijken kan geen kwaad toch.
Ben inmiddels al bij het dierenhospitaal geweest.
 
Tja na een nachtje erover geslapen te hebben ben ik even wat helderder en ik ben misschien (nav het andere topic) wat te bot geweest. Sorry en alsnog welgemeend bedankt voor het meedenken ;)
 
Lees ik nu wel dat het niet meer heeft mogen baten? :(

~ Ivo
 
Eh nee hoor (weet niet wat je gelezen hebt?) vissen hebben ogenschijnlijk geen last van de wormpjes. Heb bij dierenhospitaal overleg gehad en wel uit voorzorg Levamisol 10% meegekregen. Kijk het nog even aan alvorens ik dit ga gebruiken.
Het kan ook middels injectie's bij de vissen toegediend worden.
 
Ik haalde twee dingen door elkaar. Oeps!
 
Geeft niks kan gebeuren ;)
 
Volgens mij zijn het onschuldige wormpjes, hoor wel vaker van mensen dat ze zoiets hebben.
 
Hoop het echt en denk het zelf ook steeds meer. Vissen hebben nergens last van, hebben lekkere dikke buikjes. Wil ze ook niet zomaar aan een medicatie kuur blootstellen als het niet nodig is.
Voorlopig zie ik het even aan en blijf wel de bodem omwoelen en ze afhevelen.
 

Terug
Bovenaan