Wat zal ik doen...


Bedankt, Fuubs!

Ik zit alleen met een probleem, net even overlegt met de rest van het gezin, en van hun moet ik er cory's in doen...:(;)
Hehe, dat herken ik. Ik mag van mijn moeder een nieuwe bak in de woonkamer zolang:
1. Zij het aquarium en meubel kiest
2. Er corydoras panda in komen.

Nu even ontopic:
Wat dacht je van labyrintvissen? Er zijn hele leuke labyrintjes, hier een paar die bij cory's en Nannostomus kunnen:
Betta splendens
Betta imbellis
Trichopsis pumila (groep van 5 moet zeker kunnen)
Trichogaster (vaak nog Colisa genoemd) chuna
 
Staat de bak in de woonkamer of?
Ja in de woonkamer, als je op de bank voor de t.v. zit, kijk je naar rechts, en dan zie je hem.
Heb je alleen nogsteeds niet dat echte opvallende visje, een heb t gevoel dat je dat graag wilt?
Hoe raad je het Richard.:D
Hehe, dat herken ik. Ik mag van mijn moeder een nieuwe bak in de woonkamer zolang:
1. Zij het aquarium en meubel kiest
2. Er corydoras panda in komen.
Dan heb jij nog geluk, dat je er een bakje bij mag. Het is bij mij zo: er moeten corydorassen in, maar je mag een ander aquarium erbij.:(:D;)
Betta splendens
Betta imbellis
Trichopsis pumila (groep van 5 moet zeker kunnen)
Trichogaster (vaak nog Colisa genoemd) chuna
Dat zijn ook mooie visjes, maar ik zou wel graag een biotoop willen, en deze vissen komen uit ZO Azië en de Nannoststomus uit zuid amerika (toch?).;)

Maar het is wel een leuk idee, als we niks anders kunnen verzinnen, doe ik deze mischien wel.:daisy:;)
 
Ja in de woonkamer, als je op de bank voor de t.v. zit, kijk je naar rechts, en dan zie je hem.

Hoe raad je het Richard.:D

Dan heb jij nog geluk, dat je er een bakje bij mag. Het is bij mij zo: er moeten corydorassen in, maar je mag een ander aquarium erbij.:(:D;)

Dat zijn ook mooie visjes, maar ik zou wel graag een biotoop willen, en deze vissen komen uit ZO Azië en de Nannoststomus uit zuid amerika (toch?).;)

Maar het is wel een leuk idee, als we niks anders kunnen verzinnen, doe ik deze mischien wel.:daisy:;)
Met biotoop bedoel je ook gekleurd water?
Misschien kun je bij de Nannostomus een ander scholenvis nemen? Ik kan namelijk geen koppel vinden die in 60cm bij Corydoras past. Ik heb bijvoorbeeld vandaag een visje ontdekt waar nog weinig over bekend is: De Hemigrammus sp. Morse Code. Bij gekleurd water glimmen ze heel mooi. En ze worden maar 2.5 cm.
 
Met biotoop bedoel je ook gekleurd water?
Denk het wel, ben me nog steeds aan het inlezen, over wat ik kan doen...:D;)
Ik kan namelijk geen koppel vinden die in 60cm bij Corydoras past.
jammer...
Dan ga ik nog overleggen, en kijken of ik het erdoor kan krijgen (denk het niet:stars:)..:D:D;)
De Hemigrammus sp. Morse Code. Bij gekleurd water glimmen ze heel mooi. En ze worden maar 2.5 cm
Daar had je toch ook een topic over gemaakt? (de naam kwam me bekend voor:D);)
 
Klopt. Ik heb eventueel iets gevonden: ph:5.5-7 kh: 0-5 temp: 20-28 past dus prima bij een ZA biotoop.
 
het hoeft ook niet meteen fout te gaan, maar stel je is voor dat er eitjes afgezet gaan worden, en die kans is bij veel nakweek toch wel redelijk aanwezig.

cory´s zijn gewoon te dom om te schijten :D denderen overal doorheen en dan kan de territoriumdrift aardig optreden. worden de cory´s gekortwiekt denk ik zo, tevens kunnen de cory´s hun verdedigings systeem (die stekel(s)) opzetten waar de apisto zich weer aan kan verwonden.

heb je een bak van 1.20 dan hebben ze nog veel uitwijk mogelijkheden maar zeker in 60cm kan je dan geen kant op.
 
het hoeft ook niet meteen fout te gaan, maar stel je is voor dat er eitjes afgezet gaan worden, en die kans is bij veel nakweek toch wel redelijk aanwezig.

cory´s zijn gewoon te dom om te schijten :D denderen overal doorheen en dan kan de territoriumdrift aardig optreden. worden de cory´s gekortwiekt denk ik zo, tevens kunnen de cory´s hun verdedigings systeem (die stekel(s)) opzetten waar de apisto zich weer aan kan verwonden.

heb je een bak van 1.20 dan hebben ze nog veel uitwijk mogelijkheden maar zeker in 60cm kan je dan geen kant op.
Is goed, ik snap het, dan is het gewoon not do met dwergcicliden en corydoras. :'(;)
 
Misschien helpt het om een beetje te slijmen en klusjes te doen:D:D;). Maar doe maar net of ik dat niet heb gezegd hoor:deal:
 
Misschien helpt het om een beetje te slijmen en klusjes te doen:D:D;). Maar doe maar net of ik dat niet heb gezegd hoor:deal:
Bedankt voor de tip!:D:D;)

Wanneer had jij eigelijk je eerst aquarium? Had je toen ook 'last' van moeders?:D:D;)
 
Kan een apistogramma borelii eigelijk met corydorassen?
Deze heeft dat wel:
https://www.aquaforum.nl/threads/60cm-za-biotoop-van-skappa51.17386/
Vergeet niet dat A. borellii's subtropische vissen zijn. in het wild komen ze ook voor in wateren waar het onder de 20 graden kan worden.

Over moeders gesproken; ben acht a negen jaar lang bezig met dit hobby en kom niet verder dan een 100 liter bak:D Je zult ook merken dat wanneer je gaat studeren er minder tijd beschikbaar zal zijn voor aquariums.
 
Vergeet niet dat A. borellii's subtropische vissen zijn. in het wild komen ze ook voor in wateren waar het onder de 20 graden kan worden
Maar hoe doen ze dat in andere aquarium? Doen ze daar de ene helft van het jaar de verwarming uit, en de andere helft van het jaar aan?;)
Over moeders gesproken; ben acht a negen jaar lang bezig met dit hobby en kom niet verder dan een 100 liter bak:D Je zult ook merken dat wanneer je gaat studeren er minder tijd beschikbaar zal zijn voor aquariums.
Jammer, dan mort ik nog langer wachten.................:mad:;)
 
Over moeders gesproken; ben acht a negen jaar lang bezig met dit hobby en kom niet verder dan een 100 liter bak:D Je zult ook merken dat wanneer je gaat studeren er minder tijd beschikbaar zal zijn voor aquariums.

Er gaat de nodige tijd inzitten en je moet wel goed ervoor zorgen. Ik bedoel ermee dat als je weet dat je weinig tijd hebt je de hobby beter wat kleiner kan houden en zo hou je dromen voor de toekomst;)
 
Er gaat de nodige tijd inzitten en je moet wel goed ervoor zorgen. Ik bedoel ermee dat als je weet dat je weinig tijd hebt je de hobby beter wat kleiner kan houden en zo hou je dromen voor de toekomst;)
Achja, dan heb ik genoeg tijd, om alle plannen te maken, en me in te lezen.:engel::D;)
 
Als je nagaat dat ik rond de 45 was toen ik begon dan heb je nog wel even de tijd:D:D
 
Als je nagaat dat ik rond de 45 was toen ik begon dan heb je nog wel even de tijd:D:D
Dus je bent in 6 jaar naar 15 aquaria's gegaan?!
Dan pakte je het snel en groots aan!:D;)
 
Ja dat klopt. Toen we begonnen met de garnalen en de nano bakken ging het hard inderdaad:D:D. Qua aantal wil ik ook niet meer en hooguit in de toekomst wat groter met het zoutwater:deal:
 
Ja dat klopt. Toen we begonnen met de garnalen en de nano bakken ging het hard inderdaad:D:D. Qua aantal wil ik ook niet meer en hooguit in de toekomst wat groter met het zoutwater:deal:
Alleen jij niet, of...:D:D;)


Zullen we straks maar weer on-topic gaan? Anders moeten andere mensen straks heel veel lezen.:deal::D;)
 
Maar hoe doen ze dat in andere aquarium? Doen ze daar de ene helft van het jaar de verwarming uit, en de andere helft van het jaar aan?;)
Kouder houden dan een gemiddelde aquarium ;) Afhankelijk van de omgeving waar de aquarium staat zal een verwarming nodig zijn, te grote temperatuur verschillen vinden ze niet fijn. Dat laatste geldt voor vele vissen.
 
Dat zou heel goed kunnen.

In de echte wintermaanden zullen ze er een heater inhangen.. maar vanaf april tot september doen ze het prima zonder.

Mijn tropische bakken doen het zelfs vanaf mei tot september zonder heaters.. kamer op het zuiden dusja :juggle:

Scheelt wel lekker in de stroom :petjeaf:
 
Dat zou heel goed kunnen.

In de echte wintermaanden zullen ze er een heater inhangen.. maar vanaf april tot september doen ze het prima zonder.

Mijn tropische bakken doen het zelfs vanaf mei tot september zonder heaters.. kamer op het zuiden dusja :juggle:

Scheelt wel lekker in de stroom :petjeaf:
Ik dacht dat de verwarming automatisch uitging, als het aquarium warm genoeg was?;)
Kouder houden dan een gemiddelde aquarium ;) Afhankelijk van de omgeving waar de aquarium staat zal een verwarming nodig zijn, te grote temperatuur verschillen vinden ze niet fijn. Dat laatste geldt voor vele vissen.
:thumbs: Ik denk weer te moeilijk:D;)
 
dat klopt.. maar ik haal ze er altijd uit want dan heb ik minder techniek in de bak hangen :juggle:
 
maar vanaf april tot september doen ze het prima zonder.

Hier is het dan vaak rond de 25 graden dus dan gaat die echt niet meer aan. Wel lat ik ze hangen want het zal niet de eerste keer zijn dat ik er per ongeluk op ga staan als ik bezig ben:stom:. Ze staan toch hier merendeels achter de planten dus echt zien doe ik ze dan niet.
 
Ik heb even een overzichtje gemaakt, van de vissen die (hopelijk) met corydorassen in de 60cm kunnen. En die in dit topic genoemd zijn.
Je kunt geen word bestand uploaden?:)

Dan maar kopiereren, en plakken:

Nannostomus marginatus:

· Familienaam:Lebiasinidae

· Geslacht:Nannostomus

· Soortnaam:marginatus

· Herkomst:Zuid Amerika

· Lengte Min.:3

· Lengte Max.:5

· Temp.Min.:21

· Temp.Max.:26

· pH.Min.:5.5

· pH.Max.:7

· GH min.:0

· GH max.:8

· Dieet:Herbivoor

· Verband:Groep

· Broedgedrag:Vrijlegger

· Zone:Midden-Boven

· Temperament:Vredelievend



Otocinclus vittatus

· Familienaam:Loricariidae

· Geslacht:Otocinclus

· Soortnaam:vittatus

·
Herkomst:Zuid Amerika

· Lengte Min.:3

· Lengte Max.:3,5

· Temp.Min.:20

· Temp.Max.:25

· pH.Min.:6

· pH.Max.:7.5

· GH min.:4

· GH max.:15

· Dieet:Herbivoor

· Verband:School

· Broedgedrag:Substraatbroeder

· Zone:Bodem

· Temperament:Vredelievend



Corydoras pygmaus

· Familienaam:Callichthydae

· Geslacht:Corydoras

· Soortnaam:pygmaeus

·
Herkomst:Zuid Amerika

· Lengte Min.:2

· Lengte Max.:3

· Temp.Min.:22

· Temp.Max.:28

· pH.Min.:6

· pH.Max.:8

· GH min.:4

· GH max.:20

· Dieet:Omnivoor

· Verband:School

· Broedgedrag:Substraatbroeder

· Zone:Bodem

·
Temperament:Vredelievend

Carnegiella strigata

· Familienaam:Gasteropelecidae

· Geslacht:Carnegiella

· Soortnaam:strigata

· Herkomst:Zuid Amerika

· Lengte Min.:3

· Lengte Max.:4

· Temp.Min.:22

· Temp.Max.:28

· pH.Min.:5

· pH.Max.:8

· GH min.:0

· GH max.:4

· Dieet:Omnivoor

· Verband:School

· Broedgedrag:Vrijlegger

· Zone:Boven

· Temperament:Vredelievend





Hyphessobrycon amandae:

Ik vind de Nannostomus marginatus mooier, dus ik denk dat ik die er in doe. (bespaart mij nog wat werk J.


paracheirodon simulans zefde verhaal, als hierboven.




Weten jullie nog een vissie waarmee ik dit kan uitbereiden?

Anders word het denk ik:
Nannostomus marginatus
Otocinclus vittatus
corydoras (weet nog niet welke, maar een kleinere, dan de trillineatus, zodat er wat meer inkunnen:juggle:)

edit, de plaatjes die ik erbij had, kun je niet kopieren en plakken, dus die heb ik verwijderd. Ik ben te lui, om die allemaal te gaan uploaden.:sorry::D:D;)
 
Ik ben er een vergeten: Hemigrammus sp. Morse Code:oops:
Maar ik denk niet dat ik deze haal, want het is wel een mooi visje, maar je kunt er weinig informatie over vinden.;)
 
Ik weet niet in welk topic het was maar dacht deze week te hebben gelezen dat je bij de Oto wel rekening moet houden met redelijke uitval vaak. Veel plezier vandaag op de beurs en niet alles kopen he;)
 
Ik weet niet in welk topic het was maar dacht deze week te hebben gelezen dat je bij de Oto wel rekening moet houden met redelijke uitval vaak.
Oh, dat wist ik niet...
Kun je dat ook voorkomen?:)

Ik zal niet alles kopen, wat wel moeilijk word, maar ik zal nog wat overlaten voor Daan.:D:D:daisy:;)
 
Op de foto zie ik ook een dikke laag zand. In mijn bakken heb ik max. 2 of 3 cm. liggen. Hoe meer wortels in het zand hoe beter dat wordt schoongehouden.
 
Moet ik mijn waterwaardes ook aanpassen, voor de vissen? En ook om ze te laten kweken.;)
 
Moet ik mijn waterwaardes ook aanpassen, voor de vissen? En ook om ze te laten kweken.;)
Ik denk het wel, dat de ph, en de hardheid omlaag moeten. Vinden jullie dit een goed idee?
Kan ik dat met turf doen?;)
 
Om even duidelijkheid te scheppen:

Welke vissen heb je voor ogen nu en wat komt er uit je kraan?
 

Terug
Bovenaan