Wat voor vis is dit?


A

am2003

Guest
Hallo,

Ik heb al een tijdje een hele groep bruine vissen in mijn vijfer. Ik kan mij ook niet herrineren dat ik ze erin heb gedaan. De foto is misschien niet heel erg duidelijk. Het gaat om het bruine visje links. Ze zijn ongeveer net zo lang als een goudvis maar iets breder. In de vijfer zwemmen verschillende soorten voorntjes, twee goudvissen en twee koikarpers. (En mogelijk nog een enkeling baarsjes). Ik hoop dat iemand deze vis kan identificeren. Alvast bedankt.

Screenshot_2018-06-09-12-38-36.png
 
Lijkt mij op het eerste gezicht een meerval als ik het zo zie.
Je hebt zeker geen (migelijkheid tot) een betere foto (bijvoirbeeld door eentje te vangen en voor een foto is een aparte bak te doen oid?)
 
lijkt mij een donker baarsje, als je goed kijkt zie je iets wat een klein beetje oranje is aan de onderkant. zou ook goed een karper kunnen zijn. Meerval lijkt mij sterk hebben een geheel andere vorm
 
Wat ook kan helpen is een emmer watervlooien in de vijver leeggooien, deze eten (zweef)algen. binnen 2weken is het water helder en het is een goedkope manier.

Dat zal bij kleinere vijvers met veel planten en weinig vis werken. Gezien bovenstaande vijver wat mij meer lijkt op een koi vijver grote vissen niet zo snel zal werken.
 
Mijn vijver is absoluut klein, dus ik blijf het een goed idee vinden!

Nou ik nog eens kijk zou het misschien een zonnebaarsje kunnen zijn? Die zijn vaak te vinden bij tuincentra.
 

Terug
Bovenaan