Wat voor soort corydoras is dit?


G

guppie100

Guest
Welke soort is dit?

IMG-20161225-WA0001.jpg


IMG-20161225-WA0000.jpg
 
Beetje lastig te zien, maar afgaand op de tekening van de staart, rugvin en de streep op de zijkant zou ik zeggen c. trilineatus.
Maar lastig te zien met dat groene water.

Groeten Leopard
 
Scherper dan dit kreeg ik hem niet:sorry:
 
Ik ga wel een keer naar de winkel maak ik daar een foto.
 
Zijn je foto's misschien niet zo scherp omdat je een dimmer hebt op je licht? (omdat het avond wordt)
 
Ik maak daar nog wel een foto probeer ik dan!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gooi eerst maar eens een poosje UV aan zodat he weer wat kan zien voor je een foto maakt.
Maakt het een stuk makkelijker
 
Uh heb geen uv lamp :D
 
Je ging toch nog naar de winkel, zet dat er maar bij op je lijstje.
Daarnaast zou je de oorzaak ook gelijk op kunnen zoeken en aanpakken.
 
Je ging toch nog naar de winkel, zet dat er maar bij op je lijstje.
Daarnaast zou je de oorzaak ook gelijk op kunnen zoeken en aanpakken.
Daar zitten in die bak alleen maar van deze soorten in.
 
Ik bedoelde zet maar een UV filter op je lijstje zodat je die kan aanschaffen.
 
Is dit een foto van je eigen bak?

Groeten Leopard
 
Samzee doelt op het groene water. Vandaar ook mijn vraag of het een foto was van je eigen bak.
Het groene water kan weer helder gemaakt worden met UV.
Misschien is er ergens verwarring ontstaan.

Groeten Leopard
 
Heb nu een betere foto ben niet naar de winkel geweest;)
 
welke soort is dit?

IMG_20161225_220239101.jpg
 
Nog steeds niet echt duidelijk, maar in mijn ogen een echte C. Trillineatus...
 
In de winkel zijn ze ook slecht op kleur maare, in de winkel hebben ze er toch ook een mooi naamplaatje bij hangen?
Het water kan groen zijn ja maar het kan ook weinig heel weinig licht zijn...
 
In de winkel stond dat het een julii is.
 
Anders is er kans dat ze hun baarddraden zouden gaan beschadigen.
Bovendien vind deze soort het ook zeer prettig om in het zand rond te woelen.
 
De grindbodem van Guppie is redelijk grof. Anders is er kans dat ze hun baarddraden zouden gaan beschadigen.
Bovendien vind deze soort het ook zeer prettig om in het zand rond te woelen.
Grof kan en mag zolang hij niet te scherp is.
En nu weet je plots wel welke soort het is?
Het is in mijn ogen een broodje aap dat elke corydoras zand nodig heeft om met zijn kop erin te woelen.
Wat wel zo is is dat deze vissen hun prooien/voedsel zoeken via het baarddraden, met deze gaan ze juist over de bodem en tegen de bodem, maar niet altijd erin.
Ik had vroeger ook mijn Corydorassen op zand zitten, ik heb deze nooit met hun hoofd in het zand gezien, wel dat ze op het zand naar voedsel zochten, maar nooit in het zand zelf en ik heb ze zelfs nooit zand zien spoelen.
Jij wel misschien?
 
Grof kan en mag zolang hij niet te scherp is.
En nu weet je plots wel welke soort het is?
Het is in mijn ogen een broodje aap dat elke corydoras zand nodig heeft om met zijn kop erin te woelen.
Wat wel zo is is dat deze vissen hun prooien/voedsel zoeken via het baarddraden, met deze gaan ze juist over de bodem en tegen de bodem, maar niet altijd erin.
Ik had vroeger ook mijn Corydorassen op zand zitten, ik heb deze nooit met hun hoofd in het zand gezien, wel dat ze op het zand naar voedsel zochten, maar nooit in het zand zelf en ik heb ze zelfs nooit zand zien spoelen.
Jij wel misschien?
Zelf heb ik het (nog) niet gezien. Hierover kan altijd discussie blijven, al is het een Broodje aap.
De meeste corydoras hebben graag zand ter hun beschikking, en bij de C. trilineatus weet ik wel zeker dat ze dat zullen appreciëren.
 
Zelf heb ik het ook niet gezien. Hierover kan altijd discussie blijven, al is het een Broodje aap.
De meeste corydoras hebben graag zand ter hun beschikking, en bij de C. trilineatus weet ik wel zeker dat ze dat zullen appreciëren.

je weet gewoon niet waar je het over hebt Cedric,
afgerond en fijn grind kan perfect(ook voor de C. Trilineatus)afgerond en fijn zand kan perfect.
Er staat nergens dat deze soort absoluut zand moet hebben.
En nu komt het.
Scherp grind kan niet, scherp zand kan niet
Als je A zegt moet je ook B zeggen, niet elk grind is oke(heb ook nooit gezegd dat dit wel zo was) en niet elk zand is oke, maar bij dit laatste hoor ik niets van jou.
Er is redelijk wat soorten scherp zand op de markt.
 
Zeker, er is ook zand dat niet gebruikt gebruikt kan worden. Filterzand van de Hornbach kan bijvoorbeeld wel, en wordt ook redelijk veel gebruikt als ze een zandbodem aanleggen.
 
Zeker, er is ook zand dat niet gebruikt gebruikt kan worden. Filterzand van de Hornbach kan bijvoorbeeld wel, en wordt ook redelijk veel gebruikt als ze een zandbodem aanleggen.

En in welke post staat deze aanbeveling van jou ivm Hornbach?
Trouwens, niet iedereen heeft een budget om dit zand te kopen, dit zand alleen al kost bijna evenveel als een nieuwe aquarium.
 
Dat zand van de hornbach is goedkoper dan het zand of grind bij de LFS?
 
Kan je ook bestellen op de site?
 
In dat geval is er nog filterzand van Wildkamp, die is de helft goedkoper.

Kijk hier maar eens:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Korrelgrootte_(sediment)
en praat dan nog eens, het is wel gemakkelijk in jou geval om als je iets hebt gelezen dit weer door te geven, maar dan ben je raad aan het geven over een product dat je niet kent.
In dat soort gevallen zou je beter moeten weten en zwijgen.

En wie zegt dat momenteel guppie100 geen goed zand in zijn bak heeft?
De korrelgrootte kan verschillen met wat jij voorstelt Cedric, maar is het daarom slechter? dat kan je pas weten en zien als je het op je hand hebt liggen en voelt of het al dan niet scherp is.

In het geval van guppie100 zou ik zeker niet te moeilijk maken en niet gaan voor de korrelgrootte van 0.4mm tot 0.8mm maar "eventueel" van 1mm tot 2 mm(mocht het nodig zijn om zijn bodem te vervangen, waar ik trouwens helemaal niet mee eens ben, net omdat niemand kan zeggen of het al dan niet scherp zand is)
Bij 0.4mm tot 0.8mm heb je trouwens veel meer kans dat je bodem dicht slaat en blauwalg gaat krijgen.
 

Terug
Bovenaan