Wat vermaakt sluierstaarten?


lizziehouthuijzen

Well-known member
Lid geworden
29 januari 2022
Berichten
53
Hoihoi,
Mijn sluiers zijn continu bezig met mijn planten slopen ;)
Maar dat word nu inmiddels wel echt te duur.. Eerst had ik altijd waterpest maar die slopen ze dus en daar ben ik wel een beetje klaar mee (van mijn Anubias en javavaren blijven ze af)
Nu heb ik dus geen waterpest meer want die sleuren ze door de bak, trekken ze uit elkaar en eten ze op. Dat vinden ze geweldig en ik ben blij dat ze dat zo leuk vinden maar dat word nu wel echt te duur, 1 keer in de 2 dagen 4 euro aan waterpest moeten aanschaffen is niet te doen voor mij. Dus ik vroeg me af of er iets is waarmee ze zich kunnen vermaken, wat je in het aquarium kan zetten, ik heb zelf geen idee omdat ze zich aan decoratie snel open kunnen halen... (mijn sluiers zijn echt heel lomp)
Ze hebben een groot aquarium dus ze kunnen genoeg zwemmen dus dat is niet het probleem:Dk
Dus als iemand een ideetje heeft hoor ik het graag!
 
Mooie vraag. Ben benieuwd naar ieders ervaring.

Ik heb bij mij gemerkt dat ze zich vooral goed met elkaar kunnen vermaken. Dus mijn eerste 'algemene' suggestie zou zijn; soortgenoten (hebben ze in jouw geval al). Bezig zijn met planten, dat is hier ook een liefhebberij van ze. Waterpest gaat er hier ook 'aan', van de anubias en de vallisneria blijven ze min of meer af. En een hand vinden ze ook erg interessant. Vooral als er erwten uit komen.

Mocht je ze een nieuwe uitdaging willen bieden, kan je altijd nog overwegen om ze op voetbal te doen :DD :
 
Het liefst zouden ze de hele dag eten/naar eten zoeken. Iets waar ze hier bij mij heel de dag mee bezig zijn is het eten van algen, maar ja dan moet je die wel genoeg hebben natuurlijk. Een andere manier is het kweken van eendenkroos in een aparte bak en dat toevoegen zodat ze dat ook continu kunnen eten.
Of je laat waterpest/hoornblad groeien in een apart aquarium en dan telkens wat geven.

Ps tijd voor een fotoalbum? Ben wel benieuwd :DD
 
Bij mij groeit de Waterpest tegen de klippen op, net als de Vallisneria en de Javavarens. Mijn vissen eten daar niet van, maar vermaken zich met fijngeknipte Romaanse Sla of Little Gem. Om de dag doperwten in combinatie met drijvende pellets, op zondag Repashy gelvoer ( helaas is dit het laatste restješŸ˜•)en diepvries of levende artemia, watervlooien, rode muggenlarven. Verder merk ik dat ze ons in de gaten houden, de tv vinden ze blijkbaar ook interessant en er wordt hier veel muziek gemaakt. Tijdens het schoonmaken speel ik met ze. Het zijn sociale, intelligente dieren. Google eens op ā€œ omgevingsverrijkingā€ , ā€œkooiverrijkingā€, dan vind je leuke dingen zoals voer op verschillende manieren aanbieden. Fijngesneden geblancheerde courgette , wortel of broccoli die ze moeten opzoeken werkt ookšŸ˜€Ik ben hiertoe overgegaan omdat Salvinia natans en Limnobium ook stelselmatig opgegeten werden. In de zomer gooi ik wel heel zorgvuldig gewassen Eendenkroos in de bak( echt heel goed wassen i.v.m. Ongewenste Slootbewoners die er tussen kunnen zitten!!!)
 
Mooie vraag. Ben benieuwd naar ieders ervaring.

Ik heb bij mij gemerkt dat ze zich vooral goed met elkaar kunnen vermaken. Dus mijn eerste 'algemene' suggestie zou zijn; soortgenoten (hebben ze in jouw geval al). Bezig zijn met planten, dat is hier ook een liefhebberij van ze. Waterpest gaat er hier ook 'aan', van de anubias en de vallisneria blijven ze min of meer af. En een hand vinden ze ook erg interessant. Vooral als er erwten uit komen.

Mocht je ze een nieuwe uitdaging willen bieden, kan je altijd nog overwegen om ze op voetbal te doen :DD :

Haha geniaal dat filmpje!
Ik ga serieus eens een balletje kopen en dat in het aquarium doen, kijken wat ze daar mee doen :Dk
Dankjewel voor je reactie!
 
Het liefst zouden ze de hele dag eten/naar eten zoeken. Iets waar ze hier bij mij heel de dag mee bezig zijn is het eten van algen, maar ja dan moet je die wel genoeg hebben natuurlijk. Een andere manier is het kweken van eendenkroos in een aparte bak en dat toevoegen zodat ze dat ook continu kunnen eten.
Of je laat waterpest/hoornblad groeien in een apart aquarium en dan telkens wat geven.

Ps tijd voor een fotoalbum? Ben wel benieuwd :DD
Tja, ik zat ook al te denken aan de planten laten groeien in een aparte bak, ik heb alleen op dit moment geen aquarium (met licht) over om dat te doen, ik ga eens op marktplaats kijken of ik er Ć©Ć©n goedkoop kan vinden, eendenkroos zal ik dan ook eens proberen, ben benieuwd! Want ja, die sluiers van mij eten het liefst ook heel de dag door :oopss:

Fotoalbum... goed idee!! Binnenkort ;)
 
Bij mij groeit de Waterpest tegen de klippen op, net als de Vallisneria en de Javavarens. Mijn vissen eten daar niet van, maar vermaken zich met fijngeknipte Romaanse Sla of Little Gem. Om de dag doperwten in combinatie met drijvende pellets, op zondag Repashy gelvoer ( helaas is dit het laatste restješŸ˜•)en diepvries of levende artemia, watervlooien, rode muggenlarven. Verder merk ik dat ze ons in de gaten houden, de tv vinden ze blijkbaar ook interessant en er wordt hier veel muziek gemaakt. Tijdens het schoonmaken speel ik met ze. Het zijn sociale, intelligente dieren. Google eens op ā€œ omgevingsverrijkingā€ , ā€œkooiverrijkingā€, dan vind je leuke dingen zoals voer op verschillende manieren aanbieden. Fijngesneden geblancheerde courgette , wortel of broccoli die ze moeten opzoeken werkt ookšŸ˜€Ik ben hiertoe overgegaan omdat Salvinia natans en Limnobium ook stelselmatig opgegeten werden. In de zomer gooi ik wel heel zorgvuldig gewassen Eendenkroos in de bak( echt heel goed wassen i.v.m. Ongewenste Slootbewoners die er tussen kunnen zitten!!!)
Ja iedere keer als ik langs loop blijf ik even staan om ze wat aandacht te geven, dan zijn ze ontzettend vrolijk en hebben het liefst dat ik er heel de dag blijf staan..šŸ˜…
Ik ga eens google kijken of dat wat is :)
Eendenkroos ga ik ook eens proberen, eerst even nog een bak regelen om het in te laten groeien:DD
 

Terug
Bovenaan