Wat te doen als garnalen kweken als onkruid?


Teun van Lent

Well-known member
Lid geworden
1 oktober 2019
Berichten
166
Leeftijd
25
Locatie
Wageningen
Beste, dit is misschien een gekke vraag maar toch.. ^-^
Ik heb een overtal aan garnalen in mijn aquarium (citroengarnalen en mini japonica's), de een mooier dan de ander. Ook is er niet veel animo meer op Marktplaats om ze te kunnen verkopen.
Ik heb geprobeerd een garnalen valletje te maken (fuik van petfles) maar dat levert ook nog niet hele grote vangsten op. De mooie garnalen wil ik apart zetten, de minder mooie wil ik op een manier vanaf zien te komen.
Ik heb simpelweg te veel garnalen en ben op zoek naar een geschikte natuurlijke vijand die ze eet, deze moet ook samen kunnen leven met mijn schooltje vuurtetra's.

Ben benieuwd naar de ideën en oplossingen!
 
Om een volwassen garnaal te eten moet een vis wel aan de maat zijn en ik vraag me af hoe groot je bak is. Je kan hem ook leeghalen (planten eruit) en dan ze met een schepnet uitvangen om daarna weer uit te selecteren en de mooie terugzetten.
Bedenk wel dat ze doorkweken en je telkens moet uitselecteren dus je bent na de eerste keer niet klaar. Misschien eens overwegen of je door wil gaan met garnalen?
 
Op marktplaats heb je ook de optie “gratis“ in plaats van verkopen.
Misschien is er dan wel animo voor.
 
Beste, dit is misschien een gekke vraag maar toch.. ^-^
Ik heb een overtal aan garnalen in mijn aquarium (citroengarnalen en mini japonica's), de een mooier dan de ander. Ook is er niet veel animo meer op Marktplaats om ze te kunnen verkopen.
Ik heb geprobeerd een garnalen valletje te maken (fuik van petfles) maar dat levert ook nog niet hele grote vangsten op. De mooie garnalen wil ik apart zetten, de minder mooie wil ik op een manier vanaf zien te komen.
Ik heb simpelweg te veel garnalen en ben op zoek naar een geschikte natuurlijke vijand die ze eet, deze moet ook samen kunnen leven met mijn schooltje vuurtetra's.

Ben benieuwd naar de ideën en oplossingen!
Wat bij goed werkt met uitgangen is 2 tabletten (voer voor bodembewoners) bij de voorruit op de bodem leggen 10 min later kan je ze achter elkaar scheppen
 
Op marktplaats heb je ook de optie “gratis“ in plaats van verkopen.
Misschien is er dan wel animo voor.
Ik lees wel vaker dat ze als voergarnalen worden aangeboden volgens mij.
 
Ik heb datzelfde probleem, kwestie van bak leegtrekken en uitvangen en gratis aanbieden op mp, winkels nemen ze graag over
 
Had hier ook een grote groep vuurgarnaaltjes maar de jonge worden bijna allemaal opgepeuzeld, de vissen hebben ontdekt dat ze lekker smaken....de grote laten ze met rust.
Het zijn gewoon Koraalplatty's maar een aantal hebben ontdekt dat mini garnalen best lekker zijn.....
 

Terug
Bovenaan