Wat op Appelslak?


J

JannekeS

Guest
Weet iemand wat dit op mijn nieuwe appelslak is?
 

Bijlagen

  • 28695823-7797-4BD1-A83B-48E1C98FD9F1.jpeg
    28695823-7797-4BD1-A83B-48E1C98FD9F1.jpeg
    23.1 KB · Weergaven: 139
  • 07335373-F12B-47F0-95D7-2873EC89E367.jpeg
    07335373-F12B-47F0-95D7-2873EC89E367.jpeg
    85.3 KB · Weergaven: 144
Het ziet er uit als eitjes.
Ik zou gokken dat ze afkomstig zijn van een andere soort slak (Neritina of Clithon bvb).
Dergelijke slakken hebben vaak de neiging om vrij veel eitjes dicht bijeen te leggen wanneer ze een geschikte plek vinden. Hun eitjes zijn gewoonlijk ietwat afgeplat, hangen vrij stevig vast aan de ondergrond (de slak in dit geval) en komen niet uit in zoetwater.

Maar echt zeker ben ik niet.
Heb je ze zo gekocht of verschenen ze pas na aankoop?
 
Ziet er uit alsof er eitjes op gelegd zijn.
 
Op de eerste foto zie ik 2 appelslakken of is het een weerspiegeling? Daar zitten ook die dingen op. Apart
 
Ik ben het met Willem eens maar heb je meer soorten slakken in je bak? Had de slak dit al toen je hem kreeg overigens?
 
ik heb een bakje appelslakken gekregen en bij het eruit halen zag ik het pas heb ze niet in mijn bak gedaan , ik ga vandaag even langs een dierenspeciaalzaak om te vragen of de eigenaar het misschien weet , hij weet ook veel van vissen !
 
ik heb alleen appelslakken , de mevrouw van wie ik ze had had ook anatome helena slakken.
 
misschien is deze foto duidelijker
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    99.5 KB · Weergaven: 140
Het ziet er uit als eitjes.
Ik zou gokken dat ze afkomstig zijn van een andere soort slak (Neritina of Clithon bvb).
Dergelijke slakken hebben vaak de neiging om vrij veel eitjes dicht bijeen te leggen wanneer ze een geschikte plek vinden. Hun eitjes zijn gewoonlijk ietwat afgeplat, hangen vrij stevig vast aan de ondergrond (de slak in dit geval) en komen niet uit in zoetwater.

Maar echt zeker ben ik niet.
Heb je ze zo gekocht of verschenen ze pas na aankoop?
heb ze zo gekregen .
 
Lijken me echt iets van Neritina eitjes toe en die komen in zoet niet uit overigens.
 

Hier zie je Helena eitjes maar die zien er anders uit.
 

Hier zie je Helena eitjes maar die zien er anders uit.
ok nou ben benieuwd als ik iets te weten kom over dit vreemde verschijnsel laat ik het horen
 
idd eitjes van een andere slak heb ze eraf gepeuters met een tandenstoker!
 
Misschien de eitjes bewaren in aquariumwater, kijken wat eruit komt, dan weet je tenmiste wat.
 

Terug
Bovenaan