wat mist mijn hemianthus callitrichoides


Halsiemp3

Well-known member
Lid geworden
24 oktober 2012
Berichten
174
Mijn hemianthus callitrichoides wil nog niet echt aanslaan.

zit in een bodem met aqua soil.
voegt elke dag Dennerle scapersgreen plantenvoeding toe.
Co2 staat ongeveer op 60bpm.
en voeg ik Dennerle Carbo Elicier Bio nog extra toe elke dag

mijn nieuwe aquarium draait nu 4 weken.
Het gaat om de Dennerle Aquascape 50.
met een dennerle trocal Led erboven incl controller erboven die zoon 8 uur vollop brand en voor de rest 2 uurtjes zeer zwak.
verder is het filter een Dennerle hoekfilter en in de andere hoek zit een eheim skimfilter dus stroming is er ook genoeg.
en een Twinstar Nano.

de overige planten lijken wel goed te gaan en goed te groeien.


gvtfm2KuRMnNZqKlMjNK-FaP1yAnOktu.jpeg
 
heb de co2 maar wat hoger gezet aangezien er toch nog geen beestjes in zitten kan het zowizo geen kwaad..
 
Ik denk dat je , als je de plant tijd geeft het wel zal gaan groeien. Soms duurt het gewoon wat langer ...

Het valt me wel op dat je allemaal kleine witte wormpjes op je ruit hebt zitten. Ik herken ze omdat ik het zelf ook heb gehad :p.
 
heb de co2 iets hoger gezet en ook wat nitraat toegevoed (kon bijna niks meten) het zijn geen witte wormpjes dit zijn co2 belletjes maar de foto is beetje bewogen..
hangen soort van bruine slierten aan de HC

weet wel welke witte wormpjes bedoeld heb ze tijdens een eerere opstart wel gehad.. (planaria)
 
Laatst bewerkt:
Aahn oke het leek er echt op :) .

Bruine slierten zouden algen zijn waarschijnlijk. Als je uitzoekt welke alg het is kan je ook kijken hoe het komt dat deze alg er in komt en zo het probleem oplossen.
 
hij lijken meer restanten te zijn van het plantje als je daarna het platje eruit trekt zit er ook heel veel bruin spul bij de wortels wat ook wel dood hemiantus lijkt.. dus alsof een deel van het plantje weg rot / verslijmd
 
Dat spul kweken ze boven water en in je bak sterven de oude blaadjes af waarna er nieuwe komen dus dat is normaal wat je nu ziet!
Gewoon wat geduld hebben en dan komt het allemaal goed! ;)
 
dan gaan we het gewoon laten zitten..:) bedankt voor je antwoord ik dacht dat hij iets van voeding tekort kwam..:)
 
Blaadjes zien er verder fris groen uit dus dat is al een goed teken.
Is gewoon een transformatie van de emerse naar de submerse vorm om het deftig te zeggen! ;)
Bij deze plant zie je geen verschil maar sommige aquariumplanten zien er totaal anders uit na de transformatie.
 
jaa dat klopt maar dit was zoon in vitro variant dacht dat die onder water gekweekt werde..
 
dan heb ik weer wat geleerd..:) daarom kocht ik juist die.
@TonHageraats dank je wel dat moet niet verkeer zijn zit een trocal led boven van dennerle en die brand overdag 100%
 
Dat spul kweken ze boven water en in je bak sterven de oude blaadjes af waarna er nieuwe komen dus dat is normaal wat je nu ziet!
Gewoon wat geduld hebben en dan komt het allemaal goed! ;)
Je had inderdaad gelijk is helemaal goed gekomen groeit nu aardig dicht! Nogmaals bedankt voor je advies
 

Terug
Bovenaan