Wat kunnen/mogen mijn vissen eten?


D

darkspy

Guest
[color:#3333FF]Goede avond forumleden,

Ik vraag het me al een tijdje af en hoor het regelmatig om me heen, over voeren van sla,komkommer en zo.


Mijn vraag is wat mogen mijn vissen eigenlijks allemaal voeren?

in mijn kleinste aquarium zitten de volgende vissen:

* Garnalen
* Guppen
* Black Molly
* Zwaarddragers
* Diamant Gourami ( wil ik kwijt )
* platys
* Roodkopzalmen
* Danios (zebra en luipaard)
* helena's (slak etende slakken)

Mogen eten ? Komkommer, Sla en???

Andere Aquarium is een Malawi bestand.

* Malawi vissen
* Kersenbuikjes
* Clown Botia's
* Vuurstaart Labeo

Ik hoorde dat deze ook maden en komkommer mochten?
en wat mogen ze nog meer?

Waarmee kan ik het beste laten zinken op de bodem?

Alvast heel erg bedankt!!!

Met vriendelijke groet,
Myron



[/color]
 
Iedere vis heeft zo zijn eigen behoeftes. Als je even kijkt op onze database dan kan je het per vis zien wat ze graag hebben

PS

Zijn dat nog steeds die bakjes van 60 liter en die meterbak ??? Dan kom je zwaar ruimte tekort en heb je er ook diverse vissen in zitten die veel te groot worden voor die aquaria
 
Is dit je malawi bestand?

* Malawi vissen
* Kersenbuikjes
* Clown Botia's
* Vuurstaart Labeo

Wat is daar malawi aan..?

Als je mbuna's hebt dan mogen die alleen (!!!) groenvoer (malawi droogvoer, malawi diepvriesvoer, af en toe komkommer oid) plus een beetje kreeftachtigen (krill, mysis). Dus geen standaard voer en al helemaal geen rode mug en dat soort spul. Als je echter utaka's hebt dat zijn juist vlees/viseters, die hebben weer heel ander voer nodig. Dus, welke malawi cichliden heb je precies.
 
Inderdaad ! je kan goed onthouden haha.
ik wil er een paar kwijt.
Ik twijfel of ik de meter bak de maalwi eruit wil en daar tropische visjes in doen.
of 2 koppels mooie malawi vissen
 
Ik bedoel niet alleen die "malawibak" (zoals al gezegd, daar zitten er een aantal in die niet direct Malawi zijn. De clownbotia's en de Vuurstaart worden veel te groot voor die bak, en veruit de meeste Malawivissen worden ook te groot voor een meterbak

En die 60 literbak moet ook nodig gesaneerd worden, guppen, mollies, platies, zwaarddragers, allemaal levendbarenden, en dan ook nog danio's en roodkopzalmen erbij . Het lijkt wel een pension voor seizoenarbeiders uit Polen en Roemeni�, zo afgeladen vol. Hier in Brabant is een aspergeteler hiervoor veroordeeld tot 3 jaar gevangenisstraf :koud:
 
Dat zou ik zo niet kunnen vertellen.
had het bestand overgekocht.
kan binnenkort wel foto plaatsen.
Zit namelijk op mobiel.
Weet de namen er niet echt van.

Ik vraag me ook af of wel juiste combinatie is deze vissen(malawi)

Zo uit mijn hoofd(vind al lastig deze namen haha)

- Zebra's
- labidochromis hongi
- Labidochromis cearuleus yellow
- pseudotropheus sp elongatus mpanga

Heb nog die op deze vis lijkt : metraclima lombardoi.
Die weet ik niet zeker of dit de juiste naam is

Hopelijk kunt u hier iets mee?
Anders moet ik fotos maken per :sorry: vis haha
 
Hahaha, ja ik snap het, het is inderdaad vol!
watt zou beste zijn om eruit te gooien?
naja niet dat ik ze doorspoel hoor haha.
dat krijg ik niet over mijn hard.

Ik vind garnalen en guppen en zwaardragers mooie vissen.
ook de danios vind ik mooi, maar kunnen die wel in 60liter bak!?

mag ook uitkijken met mijn pensioen , straks zit ik ernaast haha.
 
ik weet niet welke soort je met zebra's bedoelt, dat kunnen er nl meerdere zijn. Maar de rest zijn mbuna's. dus puur en alleen groenvoer eters. Ga je die normaal voer geven dan krijgen ze problemen met de darmen met vaak bloat(buikwaterzucht)/de dood tot gevolg. De rest van je vissen moeten daar echt bij weg, die hebben heel ander voer nodig dan de mbuna's dat gaat dus niet samen.

PS lombardoi is 1 van de agressiefste mbuna's, heeft een 1.3-1.5m bak nodig als minimum. Deze soort lijkt op geen andere, omdat de mannetjes geel zijn en de vrouwtjes blauw - bij andere geel/blauwe soorten is dat altijd andersom!
 
darkspy zei:
Ik vind garnalen en guppen en zwaardragers mooie vissen.
ook de danios vind ik mooi, maar kunnen die wel in 60liter bak!?

Nee, Danio's zijn nu net scholenvissen die een hoop vrije zwemruimte nodig hebben, en een bakje van 60 liter is echt aan de zeer krappe kant

zie http://aquavisie.retry.org/Database/Vis ... rerio.html

Nogmaals : de bestanden die je opgeeft zijn volkomen hopeloos, daar moet je echt wat aan doen
 
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties .
ik verkoop bijna alles op de paar die ik leuk vind.
wat is mooie ccombi met mbuna of malawi voor meter bak?
kan niet veel in helaas

nog thuiswonend he krijg je dat:(
 
darkspy zei:
wat is mooie ccombi met mbuna of malawi voor meter bak?

In een meterbak kunnen harems van de volgende mbuna soorten:
Labidochromis cearuleus (yellow of andere kleurvorm)
Pseudotropheus saulosi
Pseudotropheus socolofi
Iodotropheus sprengerae

En dan het beste 1m/3v per soort, 3 soorten zou ik doen dus 12 vissen in totaal.

edit: als de hongi en/of de elongatus nu rustig zijn kun je die misschien wel houden, als je 1m/2 � 3v per soort hebt, en je in totaal nog steeds op ~12 vissen uitkomt. Maar bovenstaande soorten zijn de rustigste en dat heb je nodig in een meterbakje.
 
AquaVISie zei:
darkspy zei:
Ik vind garnalen en guppen en zwaardragers mooie vissen.
ook de danios vind ik mooi, maar kunnen die wel in 60liter bak!?

Nee, Danio's zijn nu net scholenvissen die een hoop vrije zwemruimte nodig hebben, en een bakje van 60 liter is echt aan de zeer krappe kant
Bovendien hebben danio's het graag wat koel ;) In een verwarmde bak zijn ze al helemaal superdruk en is 60cm al h�lemaal niet geschikt ;) Naast dat het verder ook niet goed voor ze is.

- Mascha
 
SaskiaZ zei:
darkspy zei:
wat is mooie ccombi met mbuna of malawi voor meter bak?

In een meterbak kunnen harems van de volgende mbuna soorten:
Labidochromis cearuleus (yellow of andere kleurvorm)
Pseudotropheus saulosi
Pseudotropheus socolofi
Iodotropheus sprengerae

En dan het beste 1m/3v per soort, 3 soorten zou ik doen dus 12 vissen in totaal.

edit: als de hongi en/of de elongatus nu rustig zijn kun je die misschien wel houden, als je 1m/2 � 3v per soort hebt, en je in totaal nog steeds op ~12 vissen uitkomt. Maar bovenstaande soorten zijn de rustigste en dat heb je nodig in een meterbakje.

Toch grappig dat ik elders juist totaal ander advies zie... Daar raden ze in een aquarium van 120, juist ��n soort aan en dan bijv. de Saulosi. Deze raden ze dan aan in een groep van zo'n 16 dieren met een verhouding van 1 op 1 / 1 op 2
 

Terug
Bovenaan