Wat kan ik doen?


T

Tal8055

Guest
Mijn goudvis doet sinds vanavond best raar
Hij gaat plat op de bodem liggen en weet niet meer hoe hij moet zwemmen

De goudvissen hebben een bak van 60x30
Voorzien van pomp en planten ook krijgen ze elke weer een beetje koud water vereteraar

Weet iemand hier de oorzaak van en wat ik er tegen kan doen?

0734AEE1-8D72-4E55-BD05-3750E0A82119.png


384EE0A4-D813-4BDA-9763-E1688B9741B8.png


6121DFAC-7B87-46CC-A8F9-597669787E57.png


F8391543-4B54-4F83-BEBE-C37D26F4CC86.png
 
Ik heb deze goudvis al meer dan 3 jaar en sinds vanavond doet hij zo kan iemand mij vertellen waarom en wat het is en of je er iets tegen kan doen

image.jpg
 
Ik raad je sowieso aan om de planten uit de potjes te halen en het steenwol er af te halen en ze zo in het grind te doen. De vissen kunnen stikken in het steenwol.

De kans bestaat dat je vis zo doet wegens zuurstof te kort, vervuild water, geen goede waterwaardes?
 
Voor nu als noodoplossing zou ik de goudvissen even in een emmer vangen en bijna al je water eruit halen. eerst tempraturen hoeveel graden het is. Dan vullen met water op dezelfde tempratuur. Mag niet kouder wezen!!! Nooit met koud water verversen. Dat is een te grote shock voor de vissen. Max 1 graad verschil en dan bij voorkeur warmer. Langzaam ingieten zodat het niet op die groffe bodem plonst zodat er weer heel veel vuil omhoog komt. Op een grote steen ingieten ofzo.

Een mooie vijver gaan zoeken waar ze gaan wonen. Je goudvissen gaan dood in je te kleine aquarium. Kunnen het tijden uithouden maar is te zielig. Niet zo van aquarium in vijver doen maar laten wennen aan buiten tempratuur. Speciekuip of kinderzwembadje buiten zetten en ze daar in doen dag of 3 dan kunnen ze in de vijver.

ik ben bang dat het ws. voor degene die op de bodem ligt te laat is maar misschien knapt hij nog op als je veel vers water geef. Medicatie zou ik niet gaan gebruiken omdat dit weer veel gevolgen heeft voor je aquarium waardoor het water nog beroerder word. Zolang ze in het aquarium vertoeven om de 3 dagen half vers water geven. Dit is even een noodoplossing hoor.

Alles in het aquarium is niet optimaal voor je goudvissen. kan heel verhaal ervoor maken maar heeft te weinig zin omdat het aantal liters gewoon veel te weinig is.

Sorry voor het slechte nieuws………..
 

Terug
Bovenaan