Wat kan erin (30L)


Alexander

Well-known member
Lid geworden
24 oktober 2017
Berichten
443
Leeftijd
30
Locatie
Zuid Limburg
Ik zei eerder dat ik er een garnalenbakje van ging maken, maar daar twijfel ik nog over. Met name omdat er geen kweker op realistische afstand zit, en ik er wellicht graag een Betta in wil hebben. Een Betta met garnalen gaat meestal niet goed samen na wat onderzoek te hebben gedaan.

Huidige bewoners:
- 4 Neon Tetra (gaan nog terug gebracht worden naar de winkel)
- 2 Nerita slakken
- 1 grote + vele kleine posthoornslakken

Ik wil een dezer dagen een paar Anatome Helena slakken halen om een slakkenplaag te voorkomen.

Ik heb gelezen dat een Betta vis best in een 30L bakje mag zitten. Die zou ik ook graag willen hebben, maar ik vraag me af of er dan toch nog wat hele kleine visjes zijn die er nog bij zouden kunnen.
En stel dat ik er toch geen Betta vis in wil, wat kan er dan wel in behalve garnalen?
Zijn er misschien nog hele kleine bodemvisjes die de bodem toch een beetje kunnen opruimen?

Kortom, wat kan erin?

B.v.d.

IMG_8219.jpg
 
Weet het ff zo snel niet welke andere vis.
Is wel zo dat de helena's ook je neritina slakken zullen opeten en lijkt me zonde.
 
Weet het ff zo snel niet welke andere vis.
Is wel zo dat de helena's ook je neritina slakken zullen opeten en lijkt me zonde.
Wat kan ik dan het beste doen tegen een posthoornslakken-plaag, en 2 neritina slakken die het hout verpesten door allemaal witte eitjes neer te leggen die toch niet uitkomen en dus alleen maar meer worden... Vind de Neritinas wel mooi maar als ze dat hout gaan verpesten weetniet...
 
Ah op die fiets,dan zou ik de 2 slakken weggeven aan een liefhebber want die zijn er wel.
 
Dat moet ik dan nog maar even bekijken. Dan wacht ik nog even met Anatome Helena's.

Ik kwam dit artikel tegen op internet. Zijn dit goede voorbeelden van vissen die in een 30L mogen?
https://www.visaquarium.nl/a/nano-aquarium/kleinste-vissen

Lastig dit, kan helaas nog niet groter gaan wat betreft aquarium.
 
Zelf zou ik er behalve 1 Betta niet snel vissen indoen want netto heb je amper 25 liter over namelijk. wat nog kan is de H Formosa maar die zijn levendbarend.
Ik heb ze ook in een bakje van nog geen 30 liter.
 
Kunnen en mogen is wat anders dan het de vissen aandoen om het zo ff te zeggen.
Je kan ze in het bakje doen en niemand die het je zal verbieden maar ik weet uit ervaring dat je de vissen echt te kort doet.
Had ze zelf ook in netto 27 liter zwemmen en niks aan de hand dacht ik,tot ik ze in een grotere bak deed en ze veel ander/mooier gedrag vertoonde bv.
Ook hun kleurtjes werden veel intenser zeg maar.
 
Zelf zou ik er behalve 1 Betta niet snel vissen indoen want netto heb je amper 25 liter over namelijk. wat nog kan is de H Formosa maar die zijn levendbarend.
Ik heb ze ook in een bakje van nog geen 30 liter.
Dat is misschien een leuke optie inderdaad.

Kunnen en mogen is wat anders dan het de vissen aandoen om het zo ff te zeggen.
Je kan ze in het bakje doen en niemand die het je zal verbieden maar ik weet uit ervaring dat je de vissen echt te kort doet.
Had ze zelf ook in netto 27 liter zwemmen en niks aan de hand dacht ik,tot ik ze in een grotere bak deed en ze veel ander/mooier gedrag vertoonde bv.
Ook hun kleurtjes werden veel intenser zeg maar.
Heb je het dan over de Heterandria Formosa van John? Of bedoel je de vissen in de link die ik had gepost :pk
 
Die Heterandria Formosa's kunnen opgegeten worden door een Betta lees ik, omdat ze zo klein zijn.. Daarnaast gaan ze misschien de vin van de Betta pikken zoals de Neons of niet.
 
Die Heterandria Formosa's kunnen opgegeten worden door een Betta lees ik, omdat ze zo klein zijn.. Daarnaast gaan ze misschien de vin van de Betta pikken zoals de Neons of niet.

Ja die zou ik niet bij een Betta houden hoor. Zeker de kleintjes zullen worden opgegeten.
 
Heb je het dan over de Heterandria Formosa van John? Of bedoel je de vissen in de link die ik had gepost :pk


Mijn reactie ging over de visjes van jouw link,andere John moet je maar een beetje laten kletsen hoor! :Dk
Grapje! ;)
 

Terug
Bovenaan