Wat kan bij dit visbestand? Garnalen? Iets anders?


M

Maximus

Guest
Ik wil het volgende visbestand gaan aanschaffen:
- 6 rouwtetra's
- 3 guppies
- 4 C. Panda

Ze zullen gehouden worden in een 60L aquarium. Zouden hier nog garnaaltjes bij kunnen? Of eventueel andere vissen die hier goed bij kunnen? Iemand tips?
 
Heb 2 keer garnalen meegenomen naar iemand met rouwtetra's, beide keren waren ze binnen no time als visvoer geëindigd.
 
Garnaaltjes zou ik hier niet bij steken. Ik vermoed dat je rouwtetra's er wel een lusten (en nog een). Het zijn goede rovers. Je moet er van uitgaan dat alles wat in de bek past gegeten wordt. Met dit bestand verwacht ik niet dat je nog veel garnaaltjes overhoudt, al al helemaal geen jongen.

Qua bezetting ben ik niet zeker, maar als je al iets uitbreidt zou ik de C. Panda uitbreiden tot 6 stuks. Ze leven graag in een wat groter schooltje.
 
Garnaaltjes zou ik hier niet bij steken. Ik vermoed dat je rouwtetra's er wel een lusten (en nog een). Het zijn goede rovers. Je moet er van uitgaan dat alles wat in de bek past gegeten wordt. Met dit bestand verwacht ik niet dat je nog veel garnaaltjes overhoudt, al al helemaal geen jongen.

Qua bezetting ben ik niet zeker, maar als je al iets uitbreidt zou ik de C. Panda uitbreiden tot 6 stuks. Ze leven graag in een wat groter schooltje.
Die garnalen zullen we dan maar niet doen. ;)

Ik wilde er eigenlijk nog een ander visje bij. Weet alleen niet zo goed welke.
 
Die garnalen zullen we dan maar niet doen. ;)

Ik wilde er eigenlijk nog een ander visje bij. Weet alleen niet zo goed welke.
Ik denk dat je bak vol is om eerlijk te zijn. Ik zou er niks anders meer bij zetten, hooguit twee C. panda
 
Een ander soort vis er nog bij zou ik niet doen, 60 liter zit helaas snel vol. Zoals Nicole ook al aangaf zou ik hoogstens de panda's uitbreiden naar 6, die voelen zich een stuk gelukkiger in een wat groter groepje.
 

Terug
Bovenaan